Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe desktop gekocht en bij installatie geprobeerd om zowel TV (via HDMI) als monitor (via DVI) te koppelen. Met Intel Dual Core kan ik perfect beide schermen gebruiken.

Twee problemen:
- Bij (her)opstart van de computer herinnert de comp deze instellingen niet, de monitor start niet op.. Enkel als de HDMI kabel uit geplugd wordt komt de monitor weer in beeld.

- Resolutie van monitor is hoger dan van TV. Via Dual Core kan ik slechts één kiezen, dus moet ik elke keer switchen..

Iemand een idee?? :?

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:24:
Ik heb een nieuwe desktop gekocht en bij installatie geprobeerd om zowel TV (via HDMI) als monitor (via DVI) te koppelen. Met Intel Dual Core kan ik perfect beide schermen gebruiken.
Ik neem aan dat je Dual View bedoelt? Je processor genereert geen video signaal..

Verwijderd

Misschien een Bios instelling...maar wat voor acties heb je allemaal ondernomen?

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 21:30

superwashandje

grofheid alom

post eerst eens wat specs (van je nieuwe maar ook de oude pc)

Probeer daarna eens wat netter uit te leggen wat er aan de hand is.

zoals ik het nu begrijp: je hebt een nieuwe pc gekocht met een amd processor? en je denkt dat het door de processor komt dat je geen beeld op tv krijgt?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05 11:35

BrammT

The one and only!

Intel Dual (2) Core is een processor, gèèn grafische toepassing?

Wikipedia: Intel Core 2

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Wees inderdaad eens wat specifieker, wat voor videokaart betreft het, en wat voor dual monitor modus draai je? Als je een Intel moederbord hebt en de Intel IGP gebruikt (GMA3100/4500), en via de Intel driver het geheel op 'clone' hebt gesteld, dan zal het niet functioneren van de instelling na opnieuw opstarten echt liggen aan de driver, die mogelijk een update nodig heeft.

Gebruik je een Clone/mirror setup (zelfde beeld beide schermen), dan is het inderdaad logisch dat je ze niet afzonderlijk resoluties kunt toekennen, immers; het is een 1-op-1 kopie. De laagste resolutie geld dan.

Een andere multi monitor setup is desktop expansion, hoewel dat vanuit de Intel driver panelen ook wel zou kunnen, gebruik ik die eigenlijk niet meer, dus precies kan ik het je niet vertellen. Wel weet ik dat het vanuit Windows zelf ook kan, door in de display properties de tweede monitor aan te vinken als 'expand desktop to this monitor', en hem naar wens naar links of rechts van de monitor die gelabeld staat als '1' te plaatsen. Je kan ze dan vervolgens ook individuele resoluties toekennen, maar het betekend wel dat ze niet beide hetzelfde beeld hebben. Je kan vensters wel van de ene naar de andere monitor slepen.

Maar nogmaals: wees specifiek in je TS!
Pagina: 1