Eergisteren heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, namelijk de ASUS Radeon HD4870 Matrix. Na het installeren van de kaart is het enige wat ik te zien krijg een zwart scherm (geen BIOS, geen windows). De fans van de kaart draaien wel. Ik heb de voedingskabels op allerlei manieren aangesloten, oude stuurprogramma's verwijderd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Daarna heb ik de Matrix kaart er weer uitgehaald en verwisseld met mijn oude kaart (Sapphire Radeon X1900 GT) en dat liep weer als vanouds. Gisteren heb ik maar meteen een RMA de deur uit gedaan aangezien ik een DOA aan voelde komen. Kreeg vandaag een reactie terug met de mededeling dat ik eerst maar eens een zwaardere voeding moest uitproberen. Dan wordt er ook nog eens het volgende gezegd. Ik citeer: "Dat u in veilige modus de videokaart niet ziet kan kloppen. De drivers worden enkel voor standaard grafische kaart gebruikt, niet om de complete kaart aan te sturen". Komt ook nog eens bij dat een 4870 kaart gewoon moet kunnen lopen op een Antec Neopower 550W (op de site aangegeven als NeoHE 550) (zie: http://ati.amd.com/produc.../powersupplies.html#pstop)
De vraag is dus: kapot of betere voeding nodig?
Specs:
Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Ultimate
CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Moederbordnaam MSI P45 Neo3 v1.0 (MS-7514)
Moederbord Chipset Intel Eaglelake P45
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
Harde schijf SAMSUNG HD642JJ ATA Device (640 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station LITE-ON DVDRW LH-20A1S ATA Device
Voeding Antec Neopower 550W
De vraag is dus: kapot of betere voeding nodig?
Specs:
Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Ultimate
CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Moederbordnaam MSI P45 Neo3 v1.0 (MS-7514)
Moederbord Chipset Intel Eaglelake P45
Systeemgeheugen 2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
Harde schijf SAMSUNG HD642JJ ATA Device (640 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station LITE-ON DVDRW LH-20A1S ATA Device
Voeding Antec Neopower 550W