Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

format c

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een oudere versie van windows op m'n pc zetten dan er nu opstaat. Dit krijg ik niet rond. Systeem neemt dit niet aan. Kan ik dit toch via dos rondkrijgen of hoe moet ik dit doen????

Waarom een oudere versie. Ik heb eerst via een deployment dvd alles willen instaleren doch hij staat niet juist geconfigureerd voor het merk ASUS.

Ik wil dus alles manueel doen doch dan moet ik starten vanuit een oudere versie.µ

Wie weet raad hiermee????

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
En tijdens de installatie van Windows gewoon aangeven dat hij de bestaande partitie moet verwijderen, dat werkt ook niet?

Punctuality is the politeness of kings

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:48

d_star

Maharadja of the Year :-/

Volgens mij beantwoordt je topic-titel je vraag?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:48

psy

Niet vanuit Windows of DOS starten.

In BIOS bootvolgorde op cdrom eerst zetten.
Opnieuw booten.
Kies ja als hij zegt of hij moet booten van cdrom.

Na een aantal minuten kan je de partitie toch echt verwijderen voordat je de echte installatie start. Hangt een beetje af welke windows versie je gebruikt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bootflop / boot-cd en starten met command prompt.... formatje doen.

Vervolgens booten op oude disc met verouderd OS :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Booten vanuit cd-rom is geen probleem doch hij breekt steeds af met steeds een andere foutmelding. Ik wil eerst de nieuwere versie van windows er helemaal af

Verwijderd

DOS, ondersteund dat niet alleen FAT32? Ik zou gewoon een live cd'tje pakken van een willekeurige partitie manager. Of gewoon een Windows CD met de ingebouwde partitie manager

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Standeman

Prutser 1e klasse

En welke foutmelding krijg je dan?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Per boot scheelt dat. Waarschijnlijk meegekregen doordat er veel niet is meegekomen vanuit de depolyment. Wanneer ik vanuit cd start kom ik niet verder dan het lezen van de hardware configuratie.

Ik zo gewoon willen weten hoe ik alles blank krijg zodat ik van nul kan beginnen. Dus alle overschrijftrucks werken niet. Ook vanuit bios geprobeerd, vanuit Dos, ik bots steeds op het systeem dat er reeds opstaat.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

floppy? :+

Met iets meer gedoe haal je de schijf ff los en sluit je `m extern of intern ff op een andere pc aan...en format je `m vanuit dat OS.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:02:
Ik wil een oudere versie van windows op m'n pc zetten dan er nu opstaat. Dit krijg ik niet rond. Systeem neemt dit niet aan. Kan ik dit toch via dos rondkrijgen of hoe moet ik dit doen????

Waarom een oudere versie. Ik heb eerst via een deployment dvd alles willen instaleren doch hij staat niet juist geconfigureerd voor het merk ASUS.

Ik wil dus alles manueel doen doch dan moet ik starten vanuit een oudere versie.µ

Wie weet raad hiermee????
Vertel maar eerst je partitie gegevens. Als je een C en een D schijf heb verplaats je belangrijke bestanden van de OS schijf naar de Data schijf. Dan boot je van de windows CD en formateer je in de setup de OS schijf waarop je een paar tellen later windows installeerd.

Verwijderd

Een schijf kun je niet formateren. Wat jij wil is de schijf leeghalen, en dat kun je doen door alle partities te verwijderen. Formateren is dus het foute woord aangezien dat alleen betrekking heeft tot een bepaalde partitie.

Meestal staat er bij zulke OEM laptops nog een verborgen partitie waarop alle herstelgegevens staan.

Tip: Pak een partitiemanager live cd! Zijn er genoeg gratis / linux gebaseerd te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 15:27 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 22:11
Misschien is het handig om eerst eens de problemen op te lossen die je tegenkomt.... Je kunt niet booten vanaf cd/floppy... Hoe wil je dan windows gaan installeren????

maar goed. Strip je pc van alle onnodige apparaten, 1 reep geheugen erin en dan verder. Voortaan even je hardware specs vermelden aangezien we nu in een glazen bol moeten gaan kijken waar het fout kan lopen. Je moet gedetailleerd antwoord proberen te geven. Jij vraagt onze hulp in dan verwachten we ook nog wel wat moeite van jou kant af.

Kortom begin vanaf scratch en strip je pc. alleen een mobo, proc, geheugen(1 reep), videokaart hdd en cd-rom.

Carpe Diem

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 19:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:11:
DOS, ondersteund dat niet alleen FAT32? Ik zou gewoon een live cd'tje pakken van een willekeurige partitie manager. Of gewoon een Windows CD met de ingebouwde partitie manager
Ondersteund alleen Fat16/Fat32, NTFS partities ziet ie dacht ik als 'extended' (weet het zo niet zeker).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Wat bedoel je met een ouder OS?
Windows XP zou je daar ook onder kunnen rekenen, maar deze laat zich toch makkelijk vanaf CD booten en haalt ook zo je huidige partities weg :)

Last.FM

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat de TS eerst specifiek moet zijn:

VAN welk OS
NAAR welk OS
HOE zijn de partities nu ingedeeld (bijv: 250G harddisk met een NTFS6 partitie C van 230GB en een EX-FAT unmapped partitie van 20GB met label 'RECOVERY')

Als we deze 3 dingen weten, kunnen we heel wat meer. Overigens:

Bij eigenlijk ELK OS vanaf NT4, met de DOS-versies van Windows buiten beschouwing gelaten, is het mogelijk om onafhankelijk van de partitie indeling van een HDD op te starten vanaf de installatie CD, en de hele partitie layout aan te passen.

Mochten er fouten zijn, dan zal ik de oplossing daartoe toch ergens anders zoeken. Ik zal zeker niet naar dingen zoals merken kijken, maar meer in de lijn van de hardware zelf. Als een image-DVD van een OEM mis gaat, gebruik dan een echte DVD. Ik snap niet wat je bedoelt dat er dingen in het deployment niet meekwamen (is dát je reden om te downgraden van OS?), je moet het OS als een laag zien, en de drivers van de hardware als een aparte laag die je later zelf dient te installeren. Zoek op wat voor hardware je hebt, gebruik daarvoor desnoods een programma zoals Everest(shareware) of HWInfo32(freeware), en download de drivers.

Wil je opnieuw een OS installeren, dan zal ik, tenzij de hardware érg oud is, af raden om ook maar iets met DOS te doen. Doe het vanuit Windows Setup. Wil je van een NT-achtige Windows (NT4/2000/XP/Vista/7) naar een DOS-achtige gaan, dan gebruik je vanuit de command prompt FDisk om partities te bewerken, dit vanwege het gebrek aan NTFS ondersteuning.

Blijf je bij het booten vanaf een origineel installatiemedium van een NT-based OS fouten houden, nogmaals: check je hardware. Misschien is je geheugen defect, of heb je geen driver geinstalleerd voor je SATA/RAID controller (F6 tijdens setup bij XP en ouder, diskette vereist; of, bij Vista en nieuwer, gebruik de grafische interface en verwijs setup naar de driver op een USB-stickje of andere CD/DVD)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met (overige) hardware te maken, maar met Windows Client software. Ik verplaats het topic dan ook richting WC.

Verder geeft de TS veel te weinig info (zie post van Umbrah), dus kan het zijn dat het daar dicht gaat. Maar dat is ter beoordeling van de WC modjes.

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat gaat ie dus ook :)

Dit zijn toch wel erg basic dingetjes die je zelfs met een paar minuten zoeken op internet wel kan vinden.
[google=PC opnieuw schoon installeren] is al een goede start, dus ik stel voor dat je daar mee gaat beginnen.

Heb je dan alsnog concrete vragen waar je na eigen onderzoek/zoekwerk/proberen niet uit kan komen kun je altijd nog een topic openen.

Op GoT gaan we helaas wel ervan uit dat je over bepaalde basiskennis beschikt voor je ergens aan begint, alles voorkauwen doen we liever niet - daar leer je zelf namelijk nooit zoveel van.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.