Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Blue screen "MEMORY_MANAGEMENT"

Pagina: 1
Acties:

• Btrptr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 20:05
Beste tweakers,

Mijn computer geeft sinds kort een blue screen. Hiervoor heeft hij eigenlijk nooit problemen gegeven en dit is het eerste wat ik ooit langs zag komen.

Ik heb rond gezocht op internet kon helaas niet veel oplossingen vinden (wel heel veel info over BSOD), helaas konden ook vorige topics op GoT mijn vragen niet beantwoorden.

Dit is een screenshot van het blue screen wat ik kreeg:
http://94.100.113.100/687...000/687309913_5_ANZg.jpeg

En dit is wat ik op internet kon vinden over wat het "preciese" probleem is:
http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/ms793604.aspx

code = 0x41785, helaas stond hier verder geen suggestie's bij over hoe dit op te lossen.

Het probleem is ik zou graag allerlei scans en tests uit proberen maar me pc komt niet verder dan het windows laad scherm. Veilig modus geprobeerd via F8 maar dat mocht niet baten. Hij komt bij het windows laadscherm en poof blue screen... iemand suggesties?

bij voorbaat dank!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sowieso zou ik je geheugen goed testen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Heb je geprobeerd om er een reepje ander geheugen in te zetten ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Btrptr
@ Anandus; Hoe gaat dat in z'n werk dan als ik windows niet in kan komen?

@ Fastex; Nog niet ik heb het probleem pas sinds Dinsdag en heb pas vandaag toegang kunnen krijgen tot internet om eens op te zoeken wat het zou kunnen zijn. Ben alleen bang dat ik geen reepjes meer heb liggen maar ik zal vanavond kijken of het met 1 van de 2 misschien lukt of dat ik ergens nog een verdwaalde reep heb liggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Btrptr op 13-08-2009 14:58 ]

• anandus
  • Niet online
Norg schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:56:
@ Anandus; Hoe werkt dat dan als ik windows niet in kan komen?
Op een andere computer memtest op een cdtje branden en opstarten vanaf dat cdtje :)

(Check overigens ook of er niet stofophopingen op je ventlatoren zitten)

• Btrptr
Zal ik doen denk ik alleen niet dat dat het is, heb laatste (lees 2/3 maanden) geleden een nieuwe kast en wat onderdelen gekocht en alles overgezet en heb toen ook alles schoongezogen maar desalniettemin zal ik even kijken. Thnx!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Norg schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:56:
@ Anandus; Hoe gaat dat in z'n werk dan als ik windows niet in kan komen?
Dmv Memtest. Daar heb je Windows helemaal niet voor nodig. ;) Ik kwam overigens door [google=0x0000001a] uit op Stop error message in Windows XP with Service Pack 2: "STOP 0x0000001a: MEMORY_MANAGEMENT" or "STOP 0x0000000a: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Is je Windows installatie up-to-date? Welke Windows versie gebruik je overigens?

Signature

• Btrptr
Gebruik windows XP, en sinds het een niet geheel ehr koosjere versie was (A) had ik wel de automatische update's aan maar meeste updates waarbij windows werd gescanned, of bij servicepacks die na een bepaalde datum uitkwamen heb ik ze moeten skippen ben bang dat de preciese laatste servicepack mijn helaas niet geheel meer bij staat.

thnx for de link naar memtest

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47

TheVMaster

Moderator WOS
Titel ff aangepast :+

• Btrptr
Ik zat eigenlijk te denken punt is voornamelijk hoe kom ik weer in windows? Mocht ik nou die test doen en uitvinden dat me ram niet goed is is het dan werkelijk slechts een kwestie van vervangen en probleem opgelost?

• anandus
  • Niet online
Norg schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:29:
Ik zat eigenlijk te denken punt is voornamelijk hoe kom ik weer in windows? Mocht ik nou die test doen en uitvinden dat me ram niet goed is is het dan werkelijk slechts een kwestie van vervangen en probleem opgelost?
De kans is er, maar je hebt ook kans dat je Windows-installatie kaduk is als je inderdaad kapot geheugen hebt als er bijvoorbeeld corrupte data is weggeschreven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat weet je niet :)
Geheugen wat corrupt is kan ook andere problemen veroorzaken - denk aan verminkte bestanden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Btrptr
Hoi,

Nou het heeft even geduurd omdat ik geen toegang had tot een computer die kon branden en zelf nog meer research heb gedaan op het web. Uiteindelijk heb ik een boot cd gemaakt met mem-test en eentje met windiag. Heb ze beide gerunned maar niks gevonden. Zou dit dan betekenen dat het een virus o.i.d. is of dat inderdaad met windows instalatie "kaduk" is? :'(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Norg schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:05:
Hoi,

Nou het heeft even geduurd omdat ik geen toegang had tot een computer die kon branden en zelf nog meer research heb gedaan op het web. Uiteindelijk heb ik een boot cd gemaakt met mem-test en eentje met windiag. Heb ze beide gerunned maar niks gevonden. Zou dit dan betekenen dat het een virus o.i.d. is of dat inderdaad met windows instalatie "kaduk" is? :'(
Hoelang heb je memtest gedraaid? half uur? Of 8 uur (het moet namelijk eerder naar 8 uur leunen ofzo :+ )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Btrptr
Hey, na je post heb ik de test wat verlengd.. heb nu een totaal van 6 uur gedraaid maar niks gevonden dus... so wat nu dan...?

[ Voor 5% gewijzigd door Btrptr op 21-08-2009 10:56 ]

• Btrptr
ehr bump.... :D

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou in de bios kunnen proberen om hardware uit te zetten die je niet nodig hebt om de computer op te starten. Dan kan je kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Of gewoon zoveel mogelijk hardware fysiek uit de kast halen en loskoppelen om te zien wat je probleem veroorzaakt. 1 reepje ram, verschillende slots, dat soort test werk.

Desktop | Server | Laptop

• Btrptr
Heb ik gedaan heb me video kaart losgekoppeld, was alleen geen onboard video lol, maar mertke wel dat hij iedere keer opnieuw opstarte net als wanneer er wel beeld was.

Ram heb ik ook geprobeerd heb eerst beide los geprobeerd deed niks toen beide in 2de slot deed ook niks, leek eigenlijk alsof die daar niet eens bij stil stond om het maar zo te zeggen.. was wel raar al hoewel ik niet weet of de pc uberhaupt anders moet reageren op zo'n aanpassing..?

• Rupie
Nou ja, als je meerdere ram latjes hebt kan het best zijn dat er 1 kapot van is of dat er iets niet helemaal lekker zit met de aansluiting op het mobo. Door de latjes stuk voor stuk en in verschillende slots te proberen is het wellicht mogelijk om er achter te komen dat je ram niet goed werkt. Die testjes voor het ram geheugen zijn leuk, maar niet waterdicht.

Ditzelfde is natuurlijk te proberen met andere hardware. In feite weet je nog altijd niet precies welk onderdeel je problemen veroorzaakt en door veel onderdelen uit te sluiten blijft er een beperkter aantal mogelijk problemen over

• Btrptr
Ja zoiets dacht ik inderdaad ook. De test met verschillende slots en reepjes heb ik inmiddels wel gedaan maar geen geluk. Maar is de kans groot dat ze allebei kapot zijn gegaan groot, of valt dat uit te sluiten?

En is er eigenlijk ook een kans dat het te maken heeft met een virus soort? Persoonlijk begin ik daaraan te denken omdat ik inmiddels memtest heb uitgevoerd zonder resultaat en die reepjes"test" heb gedaan, ik kan er op google alleen niks over vinden. Er zijn veel mensen die denken dat een normaal blue screen een virus is, maar een echt blue screen virus is niet echt terug te vinden tot nog toe... iemand idee?

• Rupie
Lijkt mij sterk dat beide reepjes tegelijkertijd overlijden. Heb je overigens meldingen staan in het evenmgr?

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:37
Heb je al gewoon eens gestart van de windows cd en dan windows repair gedaan?

Niet de ASR starten waar hij eerst om vraagt, gewoon windows installeren kiezen, dan verder gaan tot hij vraagt of je een bestaande windows wilt repareren. Hij installeerd nu windows over je huidige installatie met behoud van al je data en settings etc.

Als je windows installatie borked is, dan fixed dit het meestal wel.

• Btrptr
Thnx gents ik ga de suggesties weer even proberen maar ik denk momenteel gewoon aan een besturingssysteem op starten vanaf een disc, en me bestanden naar paar mem sticky's kopieëren, zodat ik met een schone schijf/windows weer aan de slag kan gaan... Denk dat dit het beste is omdat memtest etc niet echt problemen vindt en heb gister met een andere linux cd geprobeerd op te starten en dat ging prima dus miss is het idd een messed up windows of virus iets...

p.s. ik kwam anitvirus 2009 (virus) tegen op google, leek nogal op een aantal truukjes die me pc recent uithaalde dacht niet dat het van belang was om dat het authenthiek lijkt maar misschien dus toch wel...

• Btrptr
Laatste post min of meer;

Heb me Windows op nieuw geinstalled en lijkt inderdaad allemaal weer goed te werken, dus toch denk ik dat antivirus 2009, moet haast wel heb memtest een totaal van 15 uur gedraaid en niks gevonden. In ieder geval bedankt voor alle hulp en suggesties.

/Norg
Pagina: 1