Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Optie verborgen bestanden selecteren

Pagina: 1
Acties:

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
In navolging van mijn eigen topic van tijdje terug (Problemen Windows XP mbt verborgen bestanden).
Ik heb zelf wat uitzoek werk gedaan. Ik had een nieuwe HD binnen gekregen. De oude is stuk gedaan.

Ik heb dit probleem op verschillende platformen gehad dus de PC specs hebben hier niets mee te maken.
Maar toen ik gister alles opnieuw ging installeren kwam ik het volgende tegen.

Ik had mijn PC helemaal ge-update tot SP2 en toen kon ik Norman (antivirus) gaan installeren want die
vereist SP2. Tergelijken tijd installeerde ik msn 8.1. Hiervoor had ik gecheckt of ik de verborgen bestanden
nog kon zien en ja dat kon. Nadat ik deze 2 dingen geinstalleerd had deed het probleem zich weer voor.
Ik kan geen verborgen bestanden meer aanvinken. Want hij springt gewoon domweg terug.

Nog een ander raar fenomeen is dat nu dat het venster als ik een HD aan klik en ik erin wil gaan in een
nieuw venster opent. Ook deze optie staat niet aangevinkt.

Ik blijf deze dingen erg raar vinden, de PC werkt prima heeft geen virussen en andere dingen.
Ook heb ik vandaag msn en Norman ge-deinstalleerd en het blijft zich voor doen.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Als het zo is dat het een bijkomend verschijnsel is
dan is het niet erg. Maar ik wil weten of er iets raars op mijn PC bevindt die dit veroorzaakt.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Marc_87 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:17:
In navolging van mijn eigen topic van tijdje terug (Problemen Windows XP mbt verborgen bestanden).
Ik heb zelf wat uitzoek werk gedaan. Ik had een nieuwe HD binnen gekregen. De oude is stuk gedaan.

Ik heb dit probleem op verschillende platformen gehad dus de PC specs hebben hier niets mee te maken.
Maar toen ik gister alles opnieuw ging installeren kwam ik het volgende tegen.

Ik had mijn PC helemaal ge-update tot SP2 en toen kon ik Norman (antivirus) gaan installeren want die
vereist SP2. Tergelijken tijd installeerde ik msn 8.1. Hiervoor had ik gecheckt of ik de verborgen bestanden
nog kon zien en ja dat kon. Nadat ik deze 2 dingen geinstalleerd had deed het probleem zich weer voor.
Ik kan geen verborgen bestanden meer aanvinken. Want hij springt gewoon domweg terug.

Nog een ander raar fenomeen is dat nu dat het venster als ik een HD aan klik en ik erin wil gaan in een
nieuw venster opent. Ook deze optie staat niet aangevinkt.

Ik blijf deze dingen erg raar vinden, de PC werkt prima heeft geen virussen en andere dingen.
Ook heb ik vandaag msn en Norman ge-deinstalleerd en het blijft zich voor doen.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Als het zo is dat het een bijkomend verschijnsel is
dan is het niet erg. Maar ik wil weten of er iets raars op mijn PC bevindt die dit veroorzaakt.

Alvast bedankt voor de moeite.
Waarom heb je "slechts" SP2?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Marc_87
Nee nu niet meer, hij is volledig ge-update. Maar voordat ik de virus scanner erop moest
zetten moet die naar SP2 ge-update worden. Nu heb ik SP3 met alle beschikbare updates.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draai dan even je System Restore terug naar vóór je installatie van Norman en MSN en kijk of het dan nog steeds voorkomt.
Daarna éérst app 1 installeren > weer controleren > app 2 installeren > weer controleren.
Overigens zitten we al minimaal op 8.5 qua MSN...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Marc_87
Oke ga ik dat even proberen, maar MSN 8.5 vind ik niet zo fijn. Vandaar 8.1.

Verwijderd

...en hopen dat je MSN van de Microsoftsite hebt geplukt zonder toevoegingen (dus niet lukraak de eerste hit in Google).
Het is een gegeven dat sommige "virussen" in het register (ben even kwijt waar) een waarde zet dat je de verborgen bestanden niet kunt inschakelen. Ik kom er op terug waar dat is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 16:22 ]

• Marc_87
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:19:
...en hopen dat je MSN van de Microsoftsite hebt geplukt zonder toevoegingen (dus niet lukraak de eerste hit in Google).
Het is een gegeven dat sommige "virussen" in het register (ben even kwijt waar) een waarde zet dat je de verborgen bestanden niet kunt inschakelen. Ik kom er op terug waar dat is.
Mijn MSN heb ik van de site van Microsoft vandaan toen 8.1 gereleast werdt.

Maar ik heb system restore geprobeert maar ik had het nog steeds. Dus ik heb de PC
maar helemaal opnieuw geformateerd. Nu is het probleem weg.

Ik zal in dit topic laten weten waardoor ik dit probleem krijg.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Marc_87 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:31:
[...]

Mijn MSN heb ik van de site van Microsoft vandaan toen 8.1 gereleast werdt.

Maar ik heb system restore geprobeert maar ik had het nog steeds. Dus ik heb de PC
maar helemaal opnieuw geformateerd. Nu is het probleem weg.

Ik zal in dit topic laten weten waardoor ik dit probleem krijg.
Dus dat bestand heb je meegenomen vanaf je oude computer? Dan zou het best kunnen dat daar een virus in zit. Installeer het eens in een sandbox en kijk wat het doet.

• Marc_87
Joolee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:35:
[...]

Dus dat bestand heb je meegenomen vanaf je oude computer? Dan zou het best kunnen dat daar een virus in zit. Installeer het eens in een sandbox en kijk wat het doet.
Mag ik vragen wat een sandbox is? Dat weet ik namelijk niet.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
sandbox is speelomgeving, oude bak, virtual machine, etc.

ik zou die msn 8.1 laten voor wat het is. apatch.org er overheen en WLM 9 werkt prima hoor.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1