Toon posts:

DVD/CD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel is niet erg duidelijk, ik weet het, maar het probleem is mij ook niet erg duidelijk.
Ik kom terug van vakantie en mijn broertje meldt dat de DVD brander ( een IDE model van LG ) het niet goed deed.
Hij werd wel herkend in de BIOS en ook in Windows, maar zodra er een CD inging en hij dichtging, ging het beeld op zwart en startte de computer opnieuw op. Als er een CD inzit op het moment dat de computer start dan spint hij normaal gepsroken even op, maar ook dan start hij weer opnieuw op en zo blijf je bezig. Je moet dan de CD er dus uithalen.
Ik dacht dat het aan de DVD brander lag en die heb ik dus omgeruild vor een oud ding dat wij nog hadden liggen ( ook IDE ). Deze werd ook herkend in het BIOS maar bij het opstarten van windows was het afgelopen op het moment dat windows herkende dat er een nieuwe DVD speler inzat.
Ik dacht: weetje wat ik koop een nieuwe, die hebben we uiteindelijk toch nodig. Met deze ( SATA model van LG ) heb ik hetzelfde probleem als met de eerste; het BIOS herkent hem, windows herkent hem ( en bestuurt het met de standaard drivers van windows zelf, maar zodra er een cd inzit en hij zou moeten gaan draaien start de computer opnieuw op.
Ik hoopte zelf dat het simpelweg aan dat eerste DVD station lag maar dat lijkt dus niet correct. Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eens gaan kijken of je voeding nog wel goed werkt en niet teveel spanningspiekjes en dipjes geeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even flink gegoogeled en ik vond op een nederlands forum een andere gast met dit soort problemen met een DVD drive. Na heel erg veel stappen ( inclusief een nieuwe brander) bleek het de voeding te zijn.
Ik ga denk ik eens een andere voeding proberen. Hoewel ik al heb geprobeerd om een andere molex connector te gebruiken en de brander die er nu inzit een SATA connector gebruikt.
Mijn stappenplan:
1: in veilige modus uitproberen ( denk niet dat het werkt want ook voor het booten van windows komt hij met een CD erin al in een reboot loop terecht )
2: Master-slave configuratie met mijn HDD proberen ( met de IDE DVD drive dan he )
3: Voeding. ( dan moet ik verdorie naar mijn kamer in een andere stad en weer terug en moet ik mijn perfecte kabelmanagement om zeep helpen ( snik )

Ik ben benieuwd, misschien is de voeding niet het probleem maar het komt toch al te vaak voor dat vreemde crocky problemen aan de voeding liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb veilige modus, master slave geprobeerd.
Een oude voeding deed het hem, alles werkt alsof er niets aan de hand is. Ik vind dit heel vreemd, ik heb geen andere problemen gehad met deze voeding ( instabiliteit onder belasting ) en ik heb de verschillende DVD drives op verschillende molexen aangesloten. Toch lag het aan de voeding. Nou kan ik lekker een nieuwe voeding bestellen.
Ik wist het al maar maak het nu in de praktijk mee: hoe debieler het probleem hoe groter de kans dat het aan je voeding ligt. Het was in ieder geval een lekker acieve middag. Topic mag gesloten worden.