[boot camp] windows 7 problemen met drivers.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:59
Goedendag,

Sinds enkele maanden ben ik de trotse bezitter van een macbook (pro) 13 inch 2,4 ghz. Deze heb ik 2e hands aangeschaft en nooit echt geformatteerd. Hoewel het allemaal wel perfect werkte wou ik een windows 7 proberen. Een hele verse reformat gemaakt met de gehele macbook.
Eerst Leopard opnieuw geïnstalleerd (goh dat duurt zowat 2 uur!) en vervolgens netjes via Boot Camp-assistent een nieuwe partitie gemaakt en de 32bit versie van windows 7 geinstalleerd.
De BCA (BootCampAssistent) is een 2.0 versie. Nu weet ik dat er een 2.1 versie van bestaat, maar ik dacht dat er NA de installatie wel een update volgt.

Na installeren deed ik de Mac OSX cd erin en hij pakte hem niet. Via het internet ben ik erachter gekomen dat er misschien iets fout zit met de .msi. De folder Boot Camp gekopieerd en een getweakte bootcamp overheen geplakt. Toen werkte de install wel.

Na de install kwam ik achter dat veel opties het nog niet deden. Zo deed mijn geluid het niet en heb ik via Realtek de HD audio drivers gedownload. Voor de trackpad heb ik via de applesite een speciaal driver gedownload en nu kan ik lekker scollen met 2 vinger.
Helaas doet mijn HOTKEYS het nog niet. Hier kan ik geen oplossing voor vinden.
Via dezelfde applesite heb ik een VISTA bootcamp update 2.1 32bit gedownload. Deze wilt echter niet installeren (ik weet neit of het nodig is).

Wat ik me vooral afvraag is: heb ik nu nog versie 2.0 van bootcamp of 2.1? Heb ik nu al alle nieuwe drivers of is er nog een package wat ik vergeten ben?

Mvg,
Kx22

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
1: Installeren van Mac OSX gaat bij mij snel... 30 minuten ben ik klaar. Je moet wel even al die checks overslaan als je zeker weet dat je DVDs goed zijn hoeft dat echt niet.

2: Als je partitie via bootcamp indeelt kies je Windows Vista installatie. Vervolgens doe je gewoon de Windows 7 CD erin en installeer je deze. Je pakt je Mac OS X retail CD die bij je Mac zit (originele) en doe deze in je laptop. Ga naar je CD toe en daar zie je een mapje bootcamp staan met de drivers die je kan installeren. (Volgens mij 1 installatie die je hoeft te doen om al je drivers te installeren.) Hij installeert vervolgens alles inclusief de bootcamp van de CD af, waarover jij het hebt.

Zijn er ergens updates in Mac of in Windows (qua apple producten) geeft hij dit zelf aan en klik je simpelweg op updaten..

Je hoeft echt niet afzonderlijk van elkaar alle drivers te downloaden, op je Mac OSX CD staan alle drivers voor de type laptop die jij hebt. Pak nou geen getweakte zooi, gebruik gewoon alles origineel.. ik heb al is windows 7 geïnstalleerd, duurde me 2 minuten om de drivers te installeren.

Mocht er iets niet werken, ga dan even na of je wel ECHT de CDs hebt die je nodig bent.. je moet namelijk wel de installatie cd gebruiken van Mac OSX om je drivers onder windows te installeren.. dit mogen geen gebrande CDs zijn, echt de originele.

[ Voor 16% gewijzigd door Remko.me op 13-08-2009 14:24 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Euhm, 2 uur ? Bij mij duurt het installeren van OSx86 (en dat duurt altijd langer dan een gewone OS X install) minder dan 30min.

Ik zou je CD eens controleren (of juist niet, misschien is dat het dat zo lang duurde).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Onder Windows 7 hoef je alleen de inhoud van de Apple map te installeren die je kunt vinden in de BootCamp map op de DVD. Wat je ook kunt doen is de 2.1 versie van de Boot Camp drivers downloaden en daar vervolgens ook weer de aangepaste MSI overheen zetten. Dan zou alles (inclusief je hotkeys) moeten werken.

Sowieso is het verstandig om, in tegenstelling tot wat Chrones beweert, daarna de losse GPU en audio drivers te installeren, want deze zijn veel nieuwer dan wat Apple meelevert. (En werken dus ook niet (altijd) met Windows 7.)

Wat in jouw geval overigens ook al kan helpen is even de Apple Software update draaien. Die haalt zelf een nieuwere versie van de Boot Camp drivers binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-08-2009 14:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Remko.me
--MeAngry-- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:27:
Sowieso is het verstandig om, in tegenstelling tot wat Chrones beweert, daarna de losse GPU en audio drivers te installeren, want deze zijn veel nieuwer dan wat Apple meelevert. (En werken dus ook niet (altijd) met Windows 7.)
Ja oke, maar ik kreeg altijd de nieuwste drivers via updates.. daarom als de drivers eenmaal geïnstalleerd zijn, deze wel automatisch binnnen komen.

• kx22
Ik denk dat ik mijn stukje tekst niet goed verwoord heb (of iedereen leest er overheen).
Ik heb als eerst geprobeerd met de Mac OSX (leopard) cd. Deze pakte hij niet. Vervolgens de inhoud van de map gekopieerd naar windows. De bootcamp.msi vervangen door een getweakte .msi bestand waardoor de installer wel werkt. Na de install nog steeds problemen met geluid, trackpad en hotkeys (f1 en etc).

Vervolgens via Apple.com een driver gevonden voor de trackpad.
Ook een driver gevonden van RealTek.
Maar nog geen driver gevonden van de HOTKEYS (ik kan dus niet geluid harder en zachter zetten met F11 en F12)

Via de CD heb ik nogmaals alle bestandjes 1 voor 1 geinstalleerd. Nog steeds geen resultaat.

• Remko.me
kx22 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:58:
Ik denk dat ik mijn stukje tekst niet goed verwoord heb (of iedereen leest er overheen).
Ik heb als eerst geprobeerd met de Mac OSX (leopard) cd. Deze pakte hij niet. Vervolgens de inhoud van de map gekopieerd naar windows. De bootcamp.msi vervangen door een getweakte .msi bestand waardoor de installer wel werkt. Na de install nog steeds problemen met geluid, trackpad en hotkeys (f1 en etc).

Vervolgens via Apple.com een driver gevonden voor de trackpad.
Ook een driver gevonden van RealTek.
Maar nog geen driver gevonden van de HOTKEYS (ik kan dus niet geluid harder en zachter zetten met F11 en F12)

Via de CD heb ik nogmaals alle bestandjes 1 voor 1 geinstalleerd. Nog steeds geen resultaat.
Je zegt dat de CD niet 'gepakt' werd door je laptop, maar je hebt wel een map kunnen koppieren? Waarom zou je de msi vervangen? Installeert deze niks of doet hij niks? Wat is de foutmelding?

Via de CD heb je alle bestandjes 1 voor 1 geinstalleerd? Maar het is toch een pakket? En je CD deed het toch niet?

Ik niet snapt 8)7 :o

• Petervanakelyen
Ik geloof dat er ergens, de laatste keer dat ik het probeerde, een driver installeerde voor het Apple KeyBoard.
De eerste keer dat ik het installeerde gebeurde dat niet, de laatste keer dat ik het probeerde wel.

Alleen weet ik niet goed wat ik de laatste keer gedaan heb dat het wel werkte. Misschien toch eens proberen aan de nieuwste BootCamp drivers ed. te geraken ?

• kx22
Chrones schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:03:
[...]

Je zegt dat de CD niet 'gepakt' werd door je laptop, maar je hebt wel een map kunnen koppieren? Waarom zou je de msi vervangen? Installeert deze niks of doet hij niks? Wat is de foutmelding?

Via de CD heb je alle bestandjes 1 voor 1 geinstalleerd? Maar het is toch een pakket? En je CD deed het toch niet?

Ik niet snapt 8)7 :o
De cd wordt wel gezien, maar autorun of dubbelklik op setup werkte niet. Dit omdat het bestand eigenlijk NIET voor windows 7 bedoelt is. Door het bestand: bootcamp.msi te vervangen met een ergens op internet gevonden bootcamp.msi werkt deze wel. De foutmelding die ik krijg voordat ik de bootcamp.msi heb vervangen is 2229. Uiteindelijk deed de installatie het wel, maar ik kreeg hier ook 2 foutmeldingen (gewoon genegeerd en doorgaan). Daardoor mis ik waarschijnlijk dus enkele driver updates. Deze heb ik handmatig weer bijgewerkt. Nu mis ik dus nog 1 driverupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
kx22 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:25:
[...]

De cd wordt wel gezien, maar autorun of dubbelklik op setup werkte niet. Dit omdat het bestand eigenlijk NIET voor windows 7 bedoelt is. Door het bestand: bootcamp.msi te vervangen met een ergens op internet gevonden bootcamp.msi werkt deze wel. De foutmelding die ik krijg voordat ik de bootcamp.msi heb vervangen is 2229. Uiteindelijk deed de installatie het wel, maar ik kreeg hier ook 2 foutmeldingen (gewoon genegeerd en doorgaan). Daardoor mis ik waarschijnlijk dus enkele driver updates. Deze heb ik handmatig weer bijgewerkt. Nu mis ik dus nog 1 driverupdate.
Ik zou alle bestanden eens een voor een als Administrator draaien, en in Windows Vista compatibiliteitsmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Ik heb gisteren ook win7 geinstalleerd. En het process is niet (meer) vlekkeloos. Ik moest aangemaakt partitie al omzetten naar ntfs. Kreeg melding dat 64bit niet door mijn versie wordt ondersteund.
Win7 werkt maar zonder enige apple drivers. Ik heb ze allemaal vanaf de install cd los geinstalleerd maar er gebeurd niks. Als je dan kijkt heeft win7 door dat het om een Apple keyboard of mouse gaat maar er zijn dan toch Microsoft drivers actief. Mijn mousepad doet het maar alleen de linkerklik, rechtermuisknop, of scrollen doet ie niet.
Nu heb ik geen idee wat er op een late 2008 macbook moet werken. Ik ging er gewoon vanuit dat je keyboard plus short keys werkte en dat je light gewoon aanbleef.

Het is mijn eerste bootcamp install dus geen idee hoe vista of xp het doet? Heb helaas geen ruimte op mijn ssd om het te testen

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Quakie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:37:
Ik heb gisteren ook win7 geinstalleerd. En het process is niet (meer) vlekkeloos. Ik moest aangemaakt partitie al omzetten naar ntfs. Kreeg melding dat 64bit niet door mijn versie wordt ondersteund.
Win7 werkt maar zonder enige apple drivers. Ik heb ze allemaal vanaf de install cd los geinstalleerd maar er gebeurd niks. Als je dan kijkt heeft win7 door dat het om een Apple keyboard of mouse gaat maar er zijn dan toch Microsoft drivers actief. Mijn mousepad doet het maar alleen de linkerklik, rechtermuisknop, of scrollen doet ie niet.
Nu heb ik geen idee wat er op een late 2008 macbook moet werken. Ik ging er gewoon vanuit dat je keyboard plus short keys werkte en dat je light gewoon aanbleef.

Het is mijn eerste bootcamp install dus geen idee hoe vista of xp het doet? Heb helaas geen ruimte op mijn ssd om het te testen
Hmm, bij mij werkte het de rechterklik van het TouchPad ook niet. Wat gebeurt er als je alle drivers van de Apple DVD even extract met bv. 7-zip en daarna handmatig forceert te installeren bij het desbetreffende apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat Bootcamp niet goed werkt met Windows 7 is algemeen bekend. Ik heb Windows 7 er zelf weer af gegooid omdat het gewoon nog niet lekker werkte op een MacBook. Waarschijnlijk zal Apple binnenkort wel een bijgewerkte Bootcamp gaan releasen. Hou er rekening mee dat Windows 7 nog niet (officieel) uit is, en dat je dus in principe die drivers officieel nog niet nodig kan hebben. En Apple is erg goed in het spontaan releasen van nieuwe producten zonder aankondigingen. Voor het zelfde geld wordt morgen een compleet nieuwe versie van Bootcamp gereleased.
Sowieso zal er een nieuwere versie bij de installatie van Snowleopard zitten, en die zit er ook al snel aan te komen. Ik gok er op dat die wel gewoon Windows 7 compatibel zal zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Petervanakelyen schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:40:
[...]

Hmm, bij mij werkte het de rechterklik van het TouchPad ook niet. Wat gebeurt er als je alle drivers van de Apple DVD even extract met bv. 7-zip en daarna handmatig forceert te installeren bij het desbetreffende apparaat ?
Zo heb ik ze geinstalleerd; ik heb de exe files gekopieerd naar mijn ssd. Daar de exe's gedraaid. Ik krijg keurig melding dat het geinstalleerd is en ook wat (dus drivers signs van Apple bijv). Aangezien het niet werkte heb ik vervolgens via apparatenbeheer gezocht naar drivers (exe's ind uitgepakt ) maar dan krijg ik netjes melding dat er geen betere drivers zijn. Als je dan kijkt zie ik staan: HID MOUSE apple trackpad een een met naam mouse. Ga ik daarvan de drivers info opvragen krijg ik Microsoft drivers uit 2006 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

E-Vix schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:52:
Dat Bootcamp niet goed werkt met Windows 7 is algemeen bekend. Ik heb Windows 7 er zelf weer af gegooid omdat het gewoon nog niet lekker werkte op een MacBook. Waarschijnlijk zal Apple binnenkort wel een bijgewerkte Bootcamp gaan releasen. Hou er rekening mee dat Windows 7 nog niet (officieel) uit is, en dat je dus in principe die drivers officieel nog niet nodig kan hebben. En Apple is erg goed in het spontaan releasen van nieuwe producten zonder aankondigingen. Voor het zelfde geld wordt morgen een compleet nieuwe versie van Bootcamp gereleased.
Sowieso zal er een nieuwere versie bij de installatie van Snowleopard zitten, en die zit er ook al snel aan te komen. Ik gok er op dat die wel gewoon Windows 7 compatibel zal zijn.
Helemaal mee eens, staat nergens dat het gaat werken, maar alles wordt herkend als Vista. Zover ik kan zien denkt de Apple software dat ik op een vista machine werkt. En dan verwacht je dus dat het wel gaat werken. Sowieso omdat er grote raakvlakken zijn tussen de OSen.

Op zich werkt het wel alleen beetje kreupel. Zal eens verder gaan stoeien (tenslotte fun part ervan) en anders Vista een kansje geven.

Maar heeft niemand Win7 goed werken? Dus dat alles echt werkt op een MacBook(pro) lichtjes, sneltoetsen zoals brightness etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 14-08-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het hele punt is dat je je Leopard DVD niet moet gebruiken om Boot Camp drivers te installeren. Tenzij het een Mac is van dit jaar, dan staat er al minstens v2.1 op de DVD namelijk. Je kunt dit ontdekken door te kijken of je Leopard DVD v10.5.4 of hoger is.
Heb je een oudere DVD, pak dan een kopie van de Boot Camp 2.1 drivers van internet, zijn op diverse plekken te vinden.

Vervolgens heb je een aangepaste BootCamp(64).msi file nodig welke ervoor zorgt dat er geen foutmelding wordt gegeven voor het zogenaamd niet ondersteunen van 64-bit, en zodat de drivers sowieso installeren onder Windows 7.
Deze zijn hier te vinden: http://www.speedyshare.com/404462147.html

Als je op deze manier de 2.1 (of hogere) drivers installeert, zouden in ieder geval de shortcut keys weer moeten werken, en krijg je het Boot Camp icoontje rechts onderin je system tray.

Daarna is het nog nodig om handmatig de Realtek drivers te downloaden voor het geluid, en NVIDIA of AMD drivers voor je videochip.

Zo heb ik het altijd gedaan op een Unibody MacBook en een 24" iMac (ook met de RTM), en dat werkt perfect. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Paar maanden geleden had ik Windows 7 geinstalleerd zonder problemen, met de drivers van de Mac OS X install CD. Vaag dat het in die paar maanden zo veranderd is dat het nu gewoon niet meer werkt.

Slecht hoor..

Pagina: 1