Toon posts:

[Exchange 2003] Distribution group - geen OOF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besturingssysteem : Windows Server 2003 SBS
Exchange : 2003 SP 2

Probleem
Op een linux mailserver komt a@a.com binnen. Deze wordt direct doorgestuurd naar onze exchange server middels een alias a@b.a.com
Email adres a@b.a.com is gekoppeld aan een distributiegroep met 4 leden die een eigen email adres hebben.

Nu is het zo, dat als er een email wordt ontvangen op deze distributiegroep en 1 van de leden (of allemaal) een afwezigheidsmelding heeft ingesteld, deze wordt gestuurd naar de afzender.

Vele uren technetten en rondvragen aan systeembeheerders bieden mij niet de kennis om te ontdekken of ik kan instellen dat er geen afwezigheidsmelding mag worden verstuurd van 1 van de leden als de email op de distributiegroep ontvangen wordt.

Voor linux servers heb je zelfs een gratis vacationscript waarmee je dit kan instellen, ik laat me niet wijsmaken dat voor een betaald, geavanceerd pakket van microsoft dit niet mogelijk is :)

Bvd

Verwijderd

Properties van de DL -> Exchange advanced -> Send out of office messages to originator. Staat dat toevallig aan? Default staat dat uit...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reactie maar ben op vakantie geweest.
Heb het net getest en het werkt... jeetje, wat kan het toch simpel zijn.
Moest de checkbox activeren en de exchange system attendant herstarten.

Merci Beaucoupe!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, maar ik heb een test fout gemaakt.
Exchange stuurt gedurende de periode van de afwezigheidsmelding maar 1x de melding zelf. Daarom kreeg ik hem de tweede keer niet :(

Als iemand een idee heeft...