Zweedse ontwikkelaar Grin moet deuren sluiten

Pagina: 1
Acties:

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
In "Zweedse ontwikkelaar Grin moet deuren sluiten" staat twee keer vermeld dat Grin vooral bekend geworden is met Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 1 en 2.

GRIN heeft nooit GRAW bedacht, maar enkel het spel naar de PC geport. De GRAW-spellen zijn ontwikkeld door Ubisoft Paris, de 360/PS3-versies zijn gemaakt door Red Storm Entertainment (een volledige Ubisoft-dochter). Ubisoft heeft de de PC-ports niet door een eigen studio laten doen maar uitbesteed aan een extern bedrijf, en wel GRIN.

Met de licentie van GRAW heeft GRIN nooit iets te maken gehad, die is (zoals met alle Tom Clancy-games) in handen van Ubisoft.

Verwijderd

Ligt even bij de auteur, ymmv :)

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Ha ymmv,

De beide GRAW-games zijn, naar mijn smaak, de bekendste games die GRIN heeft voortgebracht. Ze hebben ze niet bedacht nee, daar heb je gelijk in, maar heb ik ook niet beweerd :-)

Maar goed, het lastig om de games te kiezen die kenmerkend zijn voor een ontwikkelaar of uitgever, want je komt al snel op het gebied van smaak.

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Paul Hulsebosch schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:37:
Ha ymmv,

De beide GRAW-games zijn, naar mijn smaak, de bekendste games die GRIN heeft voortgebracht. Ze hebben ze niet bedacht nee, daar heb je gelijk in, maar heb ik ook niet beweerd :-)

Maar goed, het lastig om de games te kiezen die kenmerkend zijn voor een ontwikkelaar of uitgever, want je komt al snel op het gebied van smaak.
De reden dat ik hiermee kom is de verwarring bij de reacties. Je ziet allerlei mensen zich afvragen door welke uitgever GRAW wordt opgepakt nu GRIN ermee stopt . Daar is geen sprake van. Het had veel gescheeld als duidelijk was geweest dat GRIN de PC-ports heeft gemaakt.