Windows install dvd wil niet booten met dvd brander

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:16
Ik heb net een kleine update bij mn systeem uitgevoerd, nu werkte alles prima en staat windows 7 de laatste rc erop. Nu wou ik het nog een keer overnieuw installeren (retail versie), maar beide cd's werken niet meer. Onder windows worden ze wel gezien en kan ik er doorheen bladeren, de setup wil echter niet draaien.

Ga ik ermee proberen te booten dan krijg ik al vrij snel een i/o error: 0xc00000e9, waarmee die aangeeft dat er iets met de cd rom drive, hdd of usb apparaten mis is. Nu heb ik geprobeert met zo min mogelijk apparaten eraan te booten, maar dat helpt helaas niet. Andere cd's spelen overigens wel gewoon af, ook installatie cd's. Nu zou je denken dat het dan aan de cd's ligt, maar het is toch vreemd dat ik met een ervan zonder problemen een succesvolle install heb gedaan. Ik heb helaas niet nog een werkende dvd-drive liggen.

Wat kan het probleem hier zijn? Alvast bedankt :)

• DarkShadow
Voor de volledigheid: Het gaat om een NEC ND-2500 A.
Ik heb er zojuist nieuwe firmware opgezet, maar helaas, het probleem blijft bestaan.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
google eens op:

0xc00000e9

serieus, normaal ben ik niet van het search roepen enzo, maar het 1e wat ik deed is googlen op die code en de info aldaar zal je overduidelijk gaan helpen. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Praetorian op 13-08-2009 12:11 ]

• DarkShadow
De dvd's werken op de laptop van mn broertje wel. Het ligt daar dus niet aan. Ik heb nu een nog andere firmware gevonden en booten lukt nog steeds niet, maar starten vanuit windows lijkt nu wel te werken, alhoewel het kopieren nu al wel absurd lang duurt.

@praetorian, dat was het eerste wat ik heb gedaan :) Wat vond jij zo overduidelijk behulpzaam, want ik zag het igg niet.