Fouten bij inladen van java applet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat ik dit in de juiste forum post anders bij deze mijn excuses. Ik heb een redelijk groot probleem

Ik heb een website www.bliksemdetectie.nl waar je live onweerradar(s) kan bekijken. Ik werk met eigen systemen op verschillende lokaties.

Nu is het probleem het volgende

De detectie die nu draait op de voorpagina is mijn thuislokatie ( http://www.bliksemdetectie.nl/nexstorm/StormVue.html)

Dit gaat perfect. Tot ik de 2e detectie ook activeer op de voorpagina http://www.weerstationspijkenisse.nl/nexstorm/StormVue.html .

Ik zie dan of locatie medemblik 2x of locatie spijkenisse 2x

Dit is een java issue maar hoe kan ik dit nu oplossen dat je gewoon alle 2 de detecties goed ziet dus 1 x medemblik en 1 x spijkenisse.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien ze beiden in verschillende iframes draaien lijkt een conflict me onwaarschijnlijk. Heb je ook een voorbeeldpagina online staan waar meerdere java-applets geinclude zijn? Daarnaast past dit topic natuurlijk beter in WEB; dus verplaats ik je topic daar even naartoe :)

CSA > WEB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor het verplaatsen.

op www.bliksemdetectie.nl zie je nu alle 2 de detecties draaien . En ik zie of 2 x lokatie medemblik of 2 x lokatie spijkenisse .

En dit geen fout bij de detecties, die werken afzondelijk van elkaar.

alle 2 zijn ze via een iframe in de frontpage geinclude ( joomla website)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 11:44 ]

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:04
Beide IFrames hebben hetzelfde id. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Ik zie trouwens wel dat de schermpjes niet dezelfde bliksemdata laten zien. De onderste laat activiteit op de Noordzee zien, die er niet is in het bovenste schermpje?

Verwijderd

Topicstarter
klopt de onderste moeten wij nog verder afregelen. En wat bedoel je met het zelfde id? zijn 2 totaal verschillende detecties. Staan wel beide op mijn server maar dat mag niets uitmaken.

Ik vermoed gewoon dat het een bug in Java zelf is

Quote van de maker van dit stukje software
quote: relko

[...]
Well, the StormVue map making instructions clearly state 500x500 pixels...
[...]
I'm not sure exactly what you mean but it sounds like the Java graphics rendering bug which Sun has been aware of for several years and still not fixed.

• Jovaro
Als je in de code van je pagina kijkt, zie je dat beide IFrames waar de bliksemdetectie in draaien 'blockrandom' als id hebben.

Volgens deze link moet een id uniek zijn op een pagina. Dat zijn ze nu dus niet en misschien is dat de oorzaak van je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dat is weer iets waar ik niet veel aan kan doen. Ik merk wel dat het dus echt een java ding is. als ik eerst medemblik bekijk en daarna spijkenisse zie je de kaart van medemblik in de radar van spijkenisse, leeg ik de cache van java , refresh is het goed. .

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom ben je zo overtuigd dat het een java ding is? Het lijkt me heel waarschijnlijk dat er juist wat misgaat omdat je twee verschillende dingen hetzelfde ID geeft.

Ikzelf kan nu niks controleren aangezien op de site maar 1 bliksemdetectie staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jovaro
Ik heb wat dingen getest en waarschijnlijk is het inderdaad een probleem met Java, en wel met het cachen van tijdelijke bestanden.
De kaart van Medemblik zit nu in mijn cache en die krijg ik nu zelfs te zien op de site van Spijkenisse.

Het probleem zou opgelost moeten zijn als de kaarten van Spijkenisse en Medemblik niet dezelfde namen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:13:
Waarom ben je zo overtuigd dat het een java ding is? Het lijkt me heel waarschijnlijk dat er juist wat misgaat omdat je twee verschillende dingen hetzelfde ID geeft.

Ikzelf kan nu niks controleren aangezien op de site maar 1 bliksemdetectie staat.
Ik weet het wel zeker omdat als je ze onafhangelijk van elkaar bekijkt hij de map van de eerste meeneemt naar de 2e. die slaat dus java op in zijn cache
Jovaro schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:54:
Ik heb wat dingen getest en waarschijnlijk is het inderdaad een probleem met Java, en wel met het cachen van tijdelijke bestanden.
De kaart van Medemblik zit nu in mijn cache en die krijg ik nu zelfs te zien op de site van Spijkenisse.

Het probleem zou opgelost moeten zijn als de kaarten van Spijkenisse en Medemblik niet dezelfde namen hebben.
ik denk dat jij daar nog wel eens een heel goed punt kan hebben. Ik ga het direct proberen

YEAAAAAAAAAAAAAAAAH wat moet een mens toch zonder tweakers :)

http://www.bliksemdetectie.nl/ het werkt prima nu :D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 17:57 ]

Pagina: 1