Toon posts:

Notebook scherm rode lijn en soms groen en blauw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb since enkele weken een rode verticale lijn over mn beeldcherm en soms ook groen en blauw .
Als het scherm bewogen word is het vaak weg, iemand idee hoe ik dit oplos?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 11:39
2 mogelijke oorzaken:

- Breuk in je LCD kabel. Deze is te vervangen, dit is de kabel tussen mobo en scherm (die door je schanierpunt gaat).

- Defect LCD paneel. Paneel is voorzien van 2 kanten aansluitingen. Dit is een soort flexibele printplaat welke hierop 'gelijmd' is. Als deze brak contact maakt, krijg je idd uitvallende beeldlijnen enz. Dit is niet te fixen (dan moet je een ander paneel plaatsen)

Optie 1 is nog te doen, <50 eur (kijk op Ebay of pchub.de voor zo'n kabel), optie 2 is lastiger. Een compatible paneel kost je 50-100 eur (15.4"). Nieuw of officiele wegen zijn enorm duur.

Als je een scherm zoekt, vermeld dan niet alleen je notebook, maar ook het paneelnr. Vaak zijn deze onderling uitwisselbaar, 30pins lvds is redelijk standaard.,

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt op een kabel naar het scherm die wat los zit. Enige oplossing is je notebook openmaken om dat te controleren.

Als je dat zelf niet kan zul je de laptop weg moeten brengen.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:35:
Lijkt op een kabel naar het scherm die wat los zit. Enige oplossing is je notebook openmaken om dat te controleren.

Als je dat zelf niet kan zul je de laptop weg moeten brengen.
Nee dat lukt wel ga ik dat even proberen bedankt voor de info .