Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten Telfort ADSL2+

Pagina: 1
Acties:

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en niet direct naar google doorverwijzen :-) Sinds kort de Telfort Zyxel modem in huis, de 11e is de lijn opgeleverd en ik ben het gaan aansluiten. Ik heb zelf meerdere malen ADSL / ADSL2 aansluitingen gedaan en ik krijg deze niet aan de praat, ik probeer het eerst even hier voordat ik Telfort klantenservice ga bellen.

Ik krijg geen ADSL / Internet lampje aan het branden wat ik ook probeer. In ons nieuwe huur appartement zit de meterkast met ISRA punt buiten het appartement en gaat er 1 lijn naar binnen en komt in de berging uit.

Daar zaten toen wij er in kwamen de volgende apparatuur:
Quattrovox II
KPN NT1 S3 kastje (zonder voeding stekker :( )
Ander kastje met twee ISDN (?) aansluitingen van de KPN

Ik heb Telfort opgebeld en volgens hen was het geen probleem om de modem met splitter VOOR de ISDN te installeren.

Ik heb een paar vragen:
1. Er zat blijkbaar ISDN in ons appartement, ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik vraag me af of de kabel vanaf het ISRA punt ook anders is dan bij een analoge lijn of dat de quattrovox II dit signaal omzet naar ISDN?
2. Telfort heeft geen splitter meegeleverd, zat gewoon niet in de doos maar ik had nog een analoge splitter thuis liggen, moet deze splitter er perse tussen? Er ligt ook nog een ISDN splitter die ik kan gebruiken.
3. De modem die ik heb gekregen is voor een analoge lijn, ik zie dat er ook een ISDN modem is, moet ik daar nog naar vragen?

De hoofdvraag is eigenlijk dit:
Er heeft ooit ISDN in ons huisje gezeten, kan ik de ISDN apparatuur links laten liggen en de kabel die uit de "grond" komt VOOR de ISDN apparatuur pakken en die in de (analoge) modem / (analoge) splitter + (analoge) modem gebruiken?

Zo ja, dan neem ik aan dat ik Telfort moet opbellen voor een lijnmeting of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik het nog enigzins duidelijk heb kunnen schetsen.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 13-08-2009 10:32 . Reden: aanhef en groetjes weg gehaald ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Gewoon alles losmaken inderdaad wat er nu zit, het ISDN abonnement is weg toen de vorige bewoners dat hebben opgezegd of verhuisd. Telfort zal op dezelfde lijn die dan vrij was en geen dienst meer bevatte dan een annexA (PSTN/POTS) ADSL signaal gezet hebben.

Hoe lang waren de vorige bewoners al weg? Als jou aanvraag is opgestart toen die ISDN verbinding nog aanwezig was zit je ADSL signaal op het 2de aderpaar wellicht. Want dan zal Telfort het 2de (vrije) aderpaar hebben gekregen van KPN om je ADSL op te leveren die toen op dat moment vrij was.

Prik dan gewoon de kabel van de meterkast naar de bering om naar het 2de aderpaar/lijn in je ISRA en sluit je modem direct aan op de kabel, je hebt geen splitter nodig als je geen vaste telefonie van KPN hebt.

Ik heb even de aanhef een groetjes weg gehaald, we doen het op een forum iets informeler.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 13-08-2009 10:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jporter
Heel erg bedankt voor je reply. Lijkt me idd dat ik het goed doe, ik zal vanavond het ISRA punt open maken en kijken hoe het daar in zit. Wel staat er op ons ISRA punt dat deze alleen door een KPN Monteur open gemaakt dient te worden omdat deze anders word beschadigd, lijkt me onzin?
Wij hebben het volgende ISRA punt die helemaal linker:
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.com/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Die kan ik dus zonder probleem open maken en naar het 2de aderpaar/lijn zetten?

• bjck
jporter schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:10:
Heel erg bedankt voor je reply. Lijkt me idd dat ik het goed doe, ik zal vanavond het ISRA punt open maken en kijken hoe het daar in zit. Wel staat er op ons ISRA punt dat deze alleen door een KPN Monteur open gemaakt dient te worden omdat deze anders word beschadigd, lijkt me onzin?
Wij hebben het volgende ISRA punt die helemaal linker:
[afbeelding]

Die kan ik dus zonder probleem open maken en naar het 2de aderpaar/lijn zetten?
Die helemaal links heeft een kapje aan de bovenkant (waar die kabel uitkomt) wat je open kan klikken. Daar zitten 5 schroefjes onder die zijn voor 1A + 2A (lijn1) - aarde - 1B + 2B (lijn 2). Het grote gedeelte mag je niet openen en zit ook niets bijzonders in.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-08-2009 11:16 ]

• jporter
Heel erg bedankt voor de hulp, kan het erg waarderen. Ik heb net ook nog de telfort helpdesk gebeld. Ze vertelden mij dat ik zo'n doosje wat er ook bij zit moet gebruiken, dat ik dan niet in het ISRA punt de aderparen hoef om te switchen maar dat het via dat doosje goed komt. Ik vond het een beetje een apart verhaal maargoed, ik probeer wel eerst dat, werkt dat niet dan maak ik het ISRA punt open.

Moest Blauw op Blauw en Rood op Groen.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door jporter op 13-08-2009 11:30 ]

• bjck
jporter schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:29:
Heel erg bedankt voor de hulp, kan het erg waarderen. Ik heb net ook nog de telfort helpdesk gebeld. Ze vertelden mij dat ik zo'n doosje wat er ook bij zit moet gebruiken, dat ik dan niet in het ISRA punt de aderparen hoef om te switchen maar dat het via dat doosje goed komt. Ik vond het een beetje een apart verhaal maargoed, ik probeer wel eerst dat, werkt dat niet dan maak ik het ISRA punt open.

Moest Blauw op Blauw en Rood op Groen.... :)
't Zou kunnen dat men het 2de aderpaar ook doorgelust heeft naar dat doosje, komt nauwelijks voor. Ik vermoed dat rood & blauw nu in lijn1 zitten in je ISRA (1A + 1B) en dat lijn2 niet doorgelust is (2A & 2B).

Het is niet 'ISRA openen' met dit ISRA, het klant gedeelte waar je wel bij mag zit alleen netjes achter een klepje/kapje. Om het te openen (grote gedeelte) moet je een zegel (plastic druk ding) verbreken en dat verschil zie je vanzelf als je er voor staat :)

• jporter
Ok, gisteren het ISRA punt bovenaan opengemaakt en het volgende gevonden:
-------------------------------------------
Rood + Blauw | Oranje + Wit
A1 A2 2A 2B
-------------------------------------------

Ik heb Rood + Blauw op 2A en 2B gezet en geprobeerd MET en ZONDER het doosje er tussen, niks.... toen heb ik eens verder gezocht en in onze woonkamer zit ook nog een telefoonaansluiting, die heb ik losgehaald en het blijkt dus dat daar de kabel vanaf het ISRA punt binnenkomt! Hij word vanaf daar doorgelust naar de berging waar de ISDN centrale zit. Goed, ik de draden doorgeknipt, gestript en daar de modem aangesloten (alleen de rode + blauwe draad op de bovenste twee pinnen), met en zonder kastje, op beide ISRA aders 1A+1B en 2A+2B en weer helemaal niks.
Het is net of die lijn totaal dood is, gister bij telfort zeiden ze dat 10 augustus de lijn is doorgemeten en alles goed was.
Mijn enige optie lijkt me een klein stukje kabel halen en die in het ISRA punt zelf te stoppen, 1A+1B/2A+2B, en te testen of het wel goed gaat recht daar uit of een monteur te laten komen? Baal er wel hard van, ik weet dat ik het gewoon zelf kan aansluiten en dan moet je weer zo'n kerel laten komen...

Verwijderd

U heeft alles geprobeerd wat u kan doen, vermoedelijk is het signaal niet juist erop gezet door KPN. Stuurt u mij uw gegevens inclusief mobiel nummer via een DM, Dan kan ik wel die kerel laten komen om het in orde te laten maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 09:52 ]

• jporter
Beste Joris,

Ik heb net de telfort klatenservice aan de telefoon gehad, ze gaan een onderzoek instellen en eventueel nog een monteur langssturen, ze denken nu ook dat het buiten de deur zit. Dus ik denk dat het al geregeld is :-) Wel heel erg bedankt voor het aanbod! Hopelijk gaat dit een beetje snel, echt zuur geen internet thuis hebben :)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:50:
Dan kan ik wel die kerel laten komen om het in orde te laten maken.
Klinkt nou niet echt professioneel.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
vincedd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:57:
[...]

Klinkt nou niet echt professioneel.
Is een reactie op onderstaande opmerking van TS:
ik weet dat ik het gewoon zelf kan aansluiten en dan moet je weer zo'n kerel laten komen...
Ik vind het als klant altijd prettig dat ik op eenzelfde manier aangesproken wordt als dat ik het probleem aangeef.
Als ik met U en moeilijke woorden praat zou ik zo'n antwoord ook niet professioneel vinden, in dit geval zou ik er geen problemen mee hebben.
Pagina: 1