[adwords] Coldfusion landingspagina effect op kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een bedrijfje beheer ik hun adwordsaccount en nou viel het me op dat de kwaliteitsscore heel laag is (tussen 2-5). Nou is de landingspagina in Coldfusion formaat (.cfm). Ik heb hier wat dingen over gelezen en de google bot hapt wel door .cfm bij het indexeren, maar heeft dit dan nog wel effect op de adwords advertenties omdat Coldfusion closed source is?

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Volgens mij heeft de score meer te maken met de views/click ratio dan het formaat waarin je de webpagina's serveert. Dat het op de achtergrond een closed source formaat is heeft er al helemaal niets mee te maken...

Hooguit dat je door het niet gebruiken van SEO-vriendelijke URL's lager in de Google Index komt te staan, maar dat mag -voor zover ik weet- geen invloed hebben op de AdWords-afhandeling...

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteitsscore geeft de relevantie aan van de landingspagina voor het aangegeven keyword. De views/click ratio is de CTR. Door een hoge kwaliteitsscore hoef je minder te betalen voor clicks (en dus mensen zonder relevante content veel meer)

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:31:
De kwaliteitsscore geeft de relevantie aan van de landingspagina voor het aangegeven keyword. De views/click ratio is de CTR. Door een hoge kwaliteitsscore hoef je minder te betalen voor clicks (en dus mensen zonder relevante content veel meer)
Ik dacht eigenlijk dat 't om de andere kant ging - mijn reactie is dus niet helemaal relevant...

Theoretisch verhaal aangezien ik de andere kant van adwords niet ken:
Toch geloof ik niet dat het gebruik van ColdFusion een probleem zou mogen zijn. Aangenomen dat de rest van de naam wel correct is. Dus als de pagina over auto's gaat, dan moet de pagina wel auto.cfm heten :)

Verwijderd

Topicstarter
Little Penguin schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
Theoretisch verhaal aangezien ik de andere kant van adwords niet ken:
Toch geloof ik niet dat het gebruik van ColdFusion een probleem zou mogen zijn. Aangenomen dat de rest van de naam wel correct is. Dus als de pagina over auto's gaat, dan moet de pagina wel auto.cfm heten :)
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf even gaan doortesten en ook het hulpprogramma van Adwords heeft veel moeite met crawlen door .cfm pagina's. Dit doet dus inderdaad vermoeden dat de indextool van adwords niet volledig werkt als de Googlebot.

Kan iemand dit verifiëren?

*edit* correctie, de .cfm zelf is wel te crawlen, maar als deze via een redirect komt (www.bedrijfx.nl ipv www.bedrijfx.nl/index.cfm) dan weer niet. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 11:44 ]

Verwijderd

cfm extenties zijn prima te indexeren, maar er zijn helaas nogal wat developers die zich meer op de functionaliteit dan op de markup focussen. Ik denk dat je dus vooral je zoektocht moet starten in de kwaliteit van de broncode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kwaliteitsscore heeft geen invloed op de extensie van de pagina.

Om exact te weten wat van belang is kun je deze link volgen:

http://adwords.google.com...wer.py?hl=nl&answer=10215

De groeten doen we altijd: Algemeen beleid - de groeten
Site even verwijderd, mij wat te spammerig.

[ Voor 39% gewijzigd door MueR op 14-01-2010 13:27 ]

Pagina: 1