Google Apps op domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 22:54
Hey,

Ik heb een domeinnaam geregistreerd en daar kan ik dan dus de DNS van instellen. Nu wil ik daar email hosting via google apps op zetten (dat kan door de MX records aan te passen in de DNS instellingen naar die van de google servers).
Nu is het probleem dat, voordat ik google apps kan activeren op het domeinnaam, google vereist dat ik me aan meld met mijn email van dat domein zodat ik daarop dan een activatie code kan ontvangen..
Aangezien het domeinnaam geen hosting en email heeft is dat toch lastig!

Is er iemand die hier een slimme oplossing voor gevonden heeft? Ik heb al geprobeerd zelf thuis tijdelijk een SMTP servertje te hosten, maar mn provider blokkeert dat..!

Alvast bedankt!

Bas

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik heb zelf google apps en heb dat niet hoeven activeren via het domein zelf. Weet je zeker dat het bevestigd moet worden op het domein zelf? voor zover ik weet hoef je het alleen te bevestigen door de DNS settings om te zetten en een activatie code te ontvangen in een willekeurige mailbox die je al hebt. Het is alleen even geleden dat ik dat gedaan heb dus het zou veranderd kunnen zijn.

• Travelan
Skerekrow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:10:
Ik heb zelf google apps en heb dat niet hoeven activeren via het domein zelf. Weet je zeker dat het bevestigd moet worden op het domein zelf? voor zover ik weet hoef je het alleen te bevestigen door de DNS settings om te zetten en een activatie code te ontvangen in een willekeurige mailbox die je al hebt. Het is alleen even geleden dat ik dat gedaan heb dus het zou veranderd kunnen zijn.
Als ik naar www.google.nl/apps ga moet ik rechts mn email invullen. Daar MOET ik het email adres gebruiken van mn domeinnaam (als ik hotmail of gmail gebruik geeft hij een foutmelding). Daarna krijg ik een bericht dat er een mail is verstuurd om te controleren of ik echt eigenaar ben van dat email adres, en daar loop ik dus vast...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb thuis ook een eigen mailserver draaien. Ook mijn provider blokkeert poort 25, maar ik heb het toch voor elkaar gekregen met deze tut: http://www.farshadbashir....erde-poort-25-how-to.html

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:24
Travelan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:13:
[...]

Als ik naar www.google.nl/apps ga moet ik rechts mn email invullen. Daar MOET ik het email adres gebruiken van mn domeinnaam (als ik hotmail of gmail gebruik geeft hij een foutmelding). Daarna krijg ik een bericht dat er een mail is verstuurd om te controleren of ik echt eigenaar ben van dat email adres, en daar loop ik dus vast...
Gewoon email van je provider gebruiken, werkt prima :)
Argh, ik zie dus dat ze idd de procedure hebben veranderd. Raar, hier werkte het laatst nog prima.
Ik heb er zelf ook 2 domeinen draaien :P

[ Voor 12% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-08-2009 10:15 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Volgens mij werkt Google Apps, net zoals GoT overigens, niet met mailadressen van een aantal gratis mail services. Als je het adres van je ISP gebruikt zou het wel moeten kunnen.

Zie http://www.google.com/sup...wer.py?hl=nl&answer=90627

[ Voor 16% gewijzigd door Stoffel op 13-08-2009 10:18 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is het niet meer zo dat je ook een file kon hosten met een bepaalde reeks tekens zodat google kon herkennen dat je dat domein in handen hebt?

• Travelan
Stoffel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:16:
Volgens mij werkt Google Apps, net zoals GoT overigens, niet met mailadressen van een aantal gratis mail services. Als je het adres van je ISP gebruikt zou het wel moeten kunnen.

Zie http://www.google.com/sup...wer.py?hl=nl&answer=90627
Nee.. helaas niet... Als ik bijv. mn @cs.uu.nl email gebruik wil hij gelijk instellen op cs.uu.nl

Ik ga denk ik vanavond dan maar is proberen die omweg voor poort 25 in te stellen...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welke ISP heb je? Als je KPN hebt (of XS4ALL, planet, HetNet, etc) kan ik je de gegevens wel geven:
Relayserver: mailrelay.direct-adsl.nl
Smarthostserver: mail.kpnmail.nl

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Erg vreemd, ik ongeveer 3/4 jaar geleden ook een Google Apps For Your Domain [GAFYD] aangemaakt voor een domein en toen kon ik 't nog authoriseren via het toevoegen van een extra record in het domein. Als ik 't me goed herinner was 't een CNAME naar een bepaalde Google server...

Is er geen mogelijkheid om deze optie -nog steeds- als alternatief te gebruiken?

Edit:
Nee.. helaas niet... Als ik bijv. mn @cs.uu.nl email gebruik wil hij gelijk instellen op cs.uu.nl
Vraagt men toch overigens niet om het mailadres dat je voor de administrator van de GAFYD zal gaan gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Little Penguin op 13-08-2009 10:36 ]

• Travelan
[...]

Vraagt men toch overigens niet om het mailadres dat je voor de administrator van de GAFYD zal gaan gebruiken?
[/quote]
nee.. als ik mn @cs.uu.nl invul staat er:
Een account maken om Google Apps voor cs.uu.nl te gebruiken

Ik had ergens gelezen (kon het zo snel niet meer vinden) in de documentatie van google apps dat je pas nadat je de mail geverifieerd hebt het domein moet verifiëren door een CNAME of html bestand.

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 23:10
Ik weet niet waar je je domein geregistreed hebt, maar toen ik mijn domein registeerde kon ik via mijn registrar (dootal) mail aliases maken en die forwarden naar mijn Gmail.
Misschien toch nog eens goed kijken daar.

• Travelan
DavidZH schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:38:
Ik weet niet waar je je domein geregistreed hebt, maar toen ik mijn domein registeerde kon ik via mijn registrar (dootal) mail aliases maken en die forwarden naar mijn Gmail.
Misschien toch nog eens goed kijken daar.
Nee, ik kan puur en alleen de dns table aanpassen, niets meer, niets minder...

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
Ik heb een paar dagen geleden voor een nieuw domein ook de mail naar google apps vehuisd. Daarbij heb ik een ander mail adres gebruikt als degene die bij het domein hoort aangezien ik voor dat domein bij de hoster nog niks had aangemaakt.

Het enige waarvoor het mailadres werd gebruikt was voor een bevestigingsmail, bevestigen van het domein voor gebruik van de mail kon door de mx-records aan te passen.

[ Voor 0% gewijzigd door weazle op 13-08-2009 19:54 . Reden: typefout ]

Pagina: 1