Toon posts:

Goudkoortsveiling oplichting? Scam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik via goudkoortsveiling.nl een aantal pakken sigaretten gekocht.

Deze sigaretten worden vanuit Turkije verzonden! Dus strafbaar!

Goudkoortveiling.nl (Gerard van Leest) wilt deze bestelling niet ongedaan maken en heeft onderhand maar een paar pakken op laten sturen uit Turkije. Ook wilt hij de pakken sigaretten die ik heb ontvangen niet terugnemen.

Wat kan je hieraan doen om alsnog dit ongedaan te krijgen? Wie heeft er ook sigaretten gekocht via goudkoortsveiling?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Zoiets kun je toch ook gewoon verwachten van dit soort vage sites? Maar om hoeveel pakjes gaat het, welk merk en voor welke prijs?

Verwijderd

Topicstarter
Achteraf gezien kan je wel zeggen dat je dit kan verwachten. Maarjah!

Het gaat om meer dan 5 sloffen sigaretten van het merk Marlboro. De prijs was zo een 37,50 Euro per stof inclusief alle kosten.

Dus voor die prijs verwachte ik ook sigaretten met een Nederlandse accijns label. NOT! :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 09:50 ]

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:34
De site ziet er zelf ook al wat vaag uit. Nu staat er op dat hij met zomervakantie is, zeker je pakketjes aan het versturen in Turkije? ;)

Ga even buiten de territoriale wateren en je hebt een slof tax-free voor 17-20 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Black Sparrow op 13-08-2009 09:40 ]

Verwijderd

Het is niet strafbaar om sigaretten vanuit Turkije te verkopen aan NL-ers (voor de NL wet iig), het is wel strafbaar om sigaretten vanuit buiten de EU te bestellen om zo belasting te ontduiken. Staat er op de site bij dat ze van buiten Europa komen? Je zou eens contact kunnen opnemen met de douane/ belastingdienst!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:38:
De prijs was zo een 37,50 Euro per stof inclusief alle kosten.

Dus voor die prijs verwachte ik ook sigaretten met een Nederlandse accijns label. NOT! :'(
Wat een gedoe voor zo weinig winst. Als je nog een heffing krijgt ben je dik duurder uit dan bij de pomp.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:45

Wish

ingwell

Een ander topic heeft ook al wat pagina's besteed aan Goudkoorts. Niet per se aan sigaretten, maar wellicht vind je er nog wat relevante info.
Goudkoortsveiling verplicht betalen?

No drama

Verwijderd

Topicstarter
@ Danmaarniet

Die heb ik bekeken. Daar gaat het om betalen. De sigaretten zijn door mij al betaald maar niet allemaal ontvangen. De ontvangen sigaretten zijn dus uit Turkije.

@mig29

Nee, er stond daar niks in de ad. erbij. Dus je gaat ervanuit dat een .nl site sigaretten verkoopt uit NL.

Ik zoek mensen die dus ook hetzelfde probleem hebben of wellicht een goede oplossing hiervoor weten.

Verwijderd

Nou, op je vraag 'hoe kan ik dit ongedaan maken' kan ik kort zijn: niet. Voor een paar sloffen peuken loont het gewoon de moeite niet om 'echte' actie te ondernemen. Je kunt eens een briefje of e-mail sturen naar deze man met de melding dat je van de koop afwilt, maar veel meer dan dat zal niet lukken.

Sowieso zijn de stellingen 'ja, ik bestelde via een NL site, dus verwacht ik NL accijnslabels' en 'het kostte evenveel als in NL' niet sterk, die gaan je niet redden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Mja, gaat hier wel om illegale sigarettenimport. Een klein gedeelte kan je belastingvrij importeren, alles boven dat gedeelte moet je importbelasting over betalen. Weet niet hoe zoiets in NL gaat, maar hier in Noorwegen mag ik bijvoorbeeld maximaal 100 sigaretten meenemen de grens over. Via de post binnenkrijgen zal vast nog wat stricter zijn.
Als je bij een Nederlandse aanbieder sigaretten koopt voor Nederlandse prijzen, en er niet bij vermeld staat dat ze uit het buitenland komen, dan mag je er toch vanuit gaan dat je legaal geimporteerde sigaretten krijgt? Zou wat zijn als ze aan de pomp turkse sigaretten waar geen accijns over is betaald aan je verkopen, die kunnen nog een flinke naheffing verwachten als de overheid daarachter komt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lastig, die sigaretten hebben in het buitenland zowiezo een andere samenstelling en voor Turkije heb je dan ook nog het punt dat er veel namaak verkrijgbaar is. De vraag is dan ook of het wel Marlboro sigaretten zijn. Ik zou er ook niet blij mee zijn, met zo'n constructie. Maar je hebt toch de wet koop op afstand als het een "webwinkel" is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Het is een veiling, dus dan geldt de wet koop op afstand niet. Maar dan nog denk ik niet dat je onder de wet uit kan komen door iets anders te leveren dan overeengekomen. Dit stinkt gewoon.

Verwijderd

Tuurlijk stinkt het. Die hele site stinkt en zou niemand moeten uitnodigen tot deelname. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom hoe ts zijn gelijk krijgt. En daarvoor geldt gewoon de algemene regel dat het met zulke shady bedrijfjes en zulke geringe bedragen gewoon niet de moeite loont om écht actie te nemen, anders dan een (aangetekend) briefje dat je gewoon van de koop afwilt dan wel de rest van de peuken wilt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat ik van mijn oude acties weet mbt inkoop sigaretten van buitenland, mochten ze dus bij de doane vast komen, moet jij een verklaring tekenen. Als je echter weigert (of hoe dat precies heette) kan je enkel fluiten naar je geld, maar zit je dus niet met die extra accijns en boete.

En zelfs als je er aangifte van doet, product is waarschijnlijk al verwijderd en niemand die er wat aan doet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-12 11:20
Overigens zal de beheerder aangeven dat hij toch niet onder de Nederlandse wetgeving valt, maar onder die van Gibraltar (Engelse) wetgeving, zoals je misschien al hebt gelezen in het andere topic. Dus ik denk dat je zelf weinig aan kunt vangen, helaas...

Verwijderd

Ik vraag me af of een dergelijke website die zich uitsluitend richt op Nederlanders met als oogpunt het verkopen van producten (hoewel dat bijzaak is), zich mag verschuilen achter een andere dan NLse wetgeving. Daarnaast vraag ik me af:
-is Gibraltar een land?
-valt Gibraltar onder de EU?
-voldoet de website aan zijn leveringsverplichting door sigaretten vanuit een ander land dan het land van herkomst te verzender wanneer dit niet is aangegeven en het de koper met extra kosten opzadelt die van tevoren niet kenbaar zijn gemaakt?

BTW helemaal eens met nare man. Geen aandacht meer aan besteden en direct uitschrijven van website. Het kost je alleen maar geld!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-12 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:11:
Ik vraag me af of een dergelijke website die zich uitsluitend richt op Nederlanders met als oogpunt het verkopen van producten (hoewel dat bijzaak is), zich mag verschuilen achter een andere dan NLse wetgeving. Hier durf ik geen uitspraak over te doen, maar volgens mij mag dat wel. Er zijn meerdere internetsites (zie bijvoorbeeld PayPal of eBay) die niet vanuit Nederland opereren, maar wel zich op Nederland focussen door o.a. een gelocaliseerde site hebben. Daarnaast vraag ik me af:
-is Gibraltar een land?
Jazeker is Gibraltar een land.
-valt Gibraltar onder de EU?
Het valt onder het Verenigd Koninkrijk;
Gibraltar is een overzees gebiedsdeel onder soevereiniteit van het Verenigd Koninkrijk. - Wikipedia

-voldoet de website aan zijn leveringsverplichting door sigaretten vanuit een ander land dan het land van herkomst te verzender wanneer dit niet is aangegeven en het de koper met extra kosten opzadelt die van tevoren niet kenbaar zijn gemaakt?
Nu ken ik het Brits recht totaal niet, maar het is wel zo dat Goudkoortsveiling het laat voorspiegelen alsof jij echte producten krijgt (dus Nederlandse) maar uiteindelijk niet krijgt. Of dat illegaal is zou ik totaal niet weten, in Nederland geloof ik wel.

BTW helemaal eens met nare man. Geen aandacht meer aan besteden en direct uitschrijven van website. Het kost je alleen maar geld!

Verwijderd

Volgens mij zit er een verschil tussen een gelokaliseerde versie hebben en een site hebben die zich alleen richt op NL. Ebay richt zich op de hele wereld en heeft per land een eigen subdeel. Deze site lijkt zich zuiver op NL te richten. Er staan geen links naar een internationale versie.

Dat Gibraltar onder het VK viel wist ik eigenlijk wel, maar dat het soeverein was wist ik niet. Weer wat geleerd.

offtopic:
tip: gebruik de volgende keer Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/quote_onderbreker.gif om een citaat op te knippen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou je het dan moeten zien als de moederbedrijf 0900 Money de moederbedrijf van is en gevestigd is in Nederland?

Ik heb trouwens niet alle pakken sigaretten ontvangen. Er ontbreekt namelijk een groot gedeelte van de bestelling.

Je wordt door iedereen van daar van het kastje naar de muur toegestuurd.

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
Wat ik nogal tegenstrijdig vind is dat hij opereert onder een LTD van een ander land, maar vervolgens refereert naar het Nederlandse wetboek.. Neem eens contact op met de rechtswinkel oid

Daarnaast staat de site geregistreerd op een Nederlandse naam, Nederlandse registar en wordt gehost op een NL server (fysiek zelfs...) en is het niet zo dat het recht geld van de locatie waar de server staat? In dat geval zijn de AV al niet eens rechtsgeldig daar hij het laat overkomen als een buitenlandse firma...Maar ik kan het mis hebben...

Dubieuze site of niet....ik wou dat ik op het idee gekomen was :P Er zijn zoveel mensen die daar intrappen. Reken na, op iedere euro die bij een prijs op komt verdiend hij er 100! :/

[ Voor 14% gewijzigd door LoBbY_1 op 14-08-2009 09:53 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Ik heb in Augustus biedcredits gekocht voor de website www.goudkoortsveiling.nl

Ik had dus biedcredits voor 100 Euro gekocht. Ik had al eens eerder biedcredits gekocht, en heb ook nooit problemen gehad. Maar plotseling vanaf eind augustus was de site offline, en stond er een timer die aftelde naar een bepaalde datum. Op deze datum zou de vernieuwde versie van deze site de lucht in gaan. Tot nu toe wordt die timer elke dag een dag verder verschoven, en dit gaat nu al een lange tijd door.

Ik heb contact gezocht met de afdeling sales, en verschillende mail adressen die ik heb van hun, maar tot nu toe helemaal niks te horen gekregen. Ik heb ze verzocht mijn geld weer terug te storten daar ik nu helemaal niks aan de biedcredits heb.

Ik weet zeker dat er meerdere mensen door hun zijn opgelicht daar ze veel adverteerde, en er voorheen veel mensen op hun site aanwezig waren om spullen te kopen.

Als meerdere mensen door hun zijn opgelicht, graag melden op www.opgelichtopinternet.nl , ik plan binnenkort aangifte te doen bij de politie en de bank te benaderen (waar hun rekeningen zitten).
Als er nou meerdere mensen zich melden staan we sterker.

Mvg,

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook een klant van goudkoortsveilig.nl. Laatste tijden heb ik meegemaakt, dat de prijzen van ophaal- en/ of verzendkosten zomaar worden aangepast, terwijl dat wij op een andere prijs een aanbod hebben gedaan.
Bijvoorbeeld:
Gisteren (8 december 2009) heb ik 'een trilplaat' gekocht. Toen waren de ophaal- en/ of de verzendkosten van die trilplaat € 19,90. Vandaag wou ik 't betalen, maar opeens de ophaalkosten zijn verhoogd naar € 24,90 en de verzendkosten naar € 29,90,-.

Hierover heb ik eerder ook klachten ingediend, maar toen kreeg ik te horen dat als ik binnen de gestelde termijn (1 week) betaald, dan worden de prijzen niet veranderd. Maar nu hebben ze binnen 1 dag de prijzen veranderd.
Zo hebben hebben ze niet bij één product gedaan, maar ook bij andere producten zoals horloge (Round &Bling).
Gisteren waren de ophaalkosten van die horloge € 2,50 en vandaag hebben ze verhoogd naar € 5,95.- . :(

Herkent ook iemand dit soort problemen en hoe hebben jullie dat aangepast? Klacht indienen bij de politie? Is dit misschien een optie?

Groeten,

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jup ik heb het ook gehad, gewoon niet betalen want ze hebben 0,0 poot om op te staan.

Het bedrijf zit in Gibraltar en daarom negeren ze ook de 10 dagen terugbreng regel.

Echt niet in zee gaan met deze toko!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:57:

Herkent ook iemand dit soort problemen en hoe hebben jullie dat aangepast? Klacht indienen bij de politie? Is dit misschien een optie?
Politie is er alleen voor strafrechtelijke zaken. Wil je juridische stappen ondernemen, dan moet je kijken onder welk recht ze vallen en dan een civielrechtelijke procedure starten.
Groeten,
Het algemeen beleid #groeten

Nee dus ;)

Verwijderd

Hmm das jammer.

Maar ik heb weer wat leuks over Goudkoortsveiling. Ze verkopen veel diamanten kettingen. Begin van vorige maand heb ik volgende kettingen gekocht.

Geel goud hartvormige hanger ingelegd met 80 diamanten van € 1.998,- en Hanger in de vorm van een hartje, wit goud en roze met 94 diamanten van € 1.598. Ik had wat twijfels over deze kettingen, dus ik heb ze laten taxeren door Juwelier Stijnis. En bleek dat die kettingen hebben alleen waarde van € 517 (ipv € 1.998) en € 750,00 (ipv € 1.598).
Dus PAS OP, de prijzen wat ze hebben vermeld, zijn niet de juiste prijzen.

Verder de kwaliteit van de scooters is ook niet super geweldig. De zijvleugels van de scooters zijn van plastic gemaakt, waardoor 't kans is dat 't snel kapot zullen gaan. :(

Dus nogmaals... PAS OP

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 20:55 ]

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Ik had ook iets gekocht, waar ik later vanaf wou zien. "Ik had verkeerd geklikt..."
Binnen 24 uur mailtje gestuurd, mailtje terug gekregen met de melding dat de koop bindend was.
Weer mailtje gestuurd met de verwijzing naar de wet: BW6:227c lid1
Degene die een dienst van de informatiemaatschappij als bedoeld in artikel 15d lid 3 van Boek 3 verleent, stelt de wederpartij passende, doeltreffende en toegankelijke middelen ter beschikking waarmee de wederpartij voor de aanvaarding van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken en waarmee hij deze kan herstellen.
Basicly moet er dus een 2x klikken handeling in zitten (bijvoorbeeld: "Bieden, weet u het zeker?"), of een annuleer knop,

Prompt een mail terug, dat de koop voor deze éne keer ongedaan wordt gemaakt....
Misschien heeft iemand hier iets aan?

[ Voor 4% gewijzigd door scientist456 op 17-01-2010 12:32 . Reden: typo ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
scientist456 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:30:
Ik had ook iets gekocht, waar ik later vanaf wou zien. "Ik had verkeerd geklikt..."
Binnen 24 uur mailtje gestuurd, mailtje terug gekregen met de melding dat de koop bindend was.
Weer mailtje gestuurd met de verwijzing naar de wet: BW6:227c lid1

[...]

Basicly moet er dus een 2x klikken handeling in zitten (bijvoorbeeld: "Bieden, weet u het zeker?"), of een annuleer knop,

Prompt een mail terug, dat de koop voor deze éne keer ongedaan wordt gemaakt....
Misschien heeft iemand hier iets aan?
Ik wilde eerst ook iets annuleren, dat kon niet aangezien ze in Gibraltar zitten en dus geen NL bedrijf zijn... Dus je moet gewoon niet betalen en je account laten opheffen, ze kunnen niks beginnen met incasso aangezien ze niet in Nederland zitten.
Pagina: 1