Toon posts:

[iPhone 3GS] Wifi uit bij geen gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis werk ik op m'n iPhone gewoon via mijn wifi-netwerk. Buiten de deur zijn die amper beschikbaar en schakelt hij automatisch over op 3GS en vraagt hij af en toe of ik verbinding wil met een WIFI-verbinding. Kortom: mijn wifi-verbinding staat constant aan. Is het zinvol om WIFI uit te zetten ivm batterijduur? Ik heb het idee dat m'n iphone langer meegaat als ik WIFI uitzet als ik de deur uit ga en op het 3GS netwerk internet.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 23:48
Ja, als het aanstaat dan zal de iPhone om de minuut (ligt volgensmij aan je instellingen) gaan zoeken naar nieuwe netwerken waar je verbinding mee kan maken. Het gevolg is dus steeds een WiFi-scan, en dat kost wel wat batterijduur ja ;).

Bambu Lab P1S Combo

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Andere vraag wat direct hiermee te maken heeft: Heeft de iPhone geen mogelijkheid om het wifi signaal na XX minuten automatisch uit te zetten? Bijv. gelijktijdig bij het blokkeren van het scherm? Is er anders een App die deze mogelijkheid biedt?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Als de iPhone in standby staat (dus gelocked middels de bovenste knop) dan zal er ook niet gezocht worden naar een wifi netwerk. Het evt. dataverkeer gaat dan via het cellulaire netwerk :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 23:26
Je kan de melding ook uitzetten bij je instellingen.
Hij scant alleen naar Wifi netwerken als je zelf de iPhone uit standby haalt volgens mij.

[ Voor 0% gewijzigd door RuudBurger op 13-08-2009 09:48 . Reden: net iets te laat.. ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Hoedje schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:45:
Als de iPhone in standby staat (dus gelocked middels de bovenste knop) dan zal er ook niet gezocht worden naar een wifi netwerk. Het evt. dataverkeer gaat dan via het cellulaire netwerk :)
QFT

Hij scant als je onderweg bent helemaal niet continu voor wifi-netwerken, dus het uitzetten zal bijna niet uitmaken in je batterijduur. Je ziet het wel als je hem verbonden hebt met wifi en hij in standby staat, dan geeft hij altijd even 3G aan voordat ie weer naar wifi springt. Hij zal dan ook pas wifi netwerken gaan zoeken zodra je hem uit standby haalt.

De melding uitzetten is wel prettig vind ik persoonlijk. Hij verbindt bij mij automatisch met netwerken die ik aangegeven heb (zoals thuis en werk), zonder dat elke keer te vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 13-08-2009 09:57 ]

Pagina: 1