• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:05
Hey tweakers!

Ik heb m'n drivers laatst nog eens geupdate, blijkt dat nVidia een hele reeks games 3D beeld kan geven met een anaglyph brilletje. Heeft iemand hiermee ervaringen, en wat kan je ervan verwachten? Geeft het bevoorbeeld bij GTA San Andreas of COD4 een reëel effect of zie je het allemaal nogal dubbel? Ik heb gisteren m'n GTX295 besteld, en ik hoop dat ik dan GTA IV in 3D kan spelen (brilletje is al opgestuurd, komt binnen 6 dagen aan van dealextreme.com). Zijn er suggesties van games die zalig zijn in die 3D weergave? Ik zie het namelijk niet zitten om die rommel van nVidia zelf te kopen (kost veel te veel).

Even een sidenote: de GTX295 is van Asus.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Dit is niet zo'n bril waar je ook een bijbehorend scherm voor nodig hebt?

[ Voor 173% gewijzigd door neliz op 13-08-2009 00:49 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij is een anaglyph bril 'gewoon' een rood/groen brilletje. Nog minder tech dan die Asus 3d bril die ik in 2002 bij mij graka kreeg. Dat waren volgens mij 'shutter glasses' (heb ze nooit gebruikt) waarbij elk oog om en om een ander beeldje te zien krijgt. Aangezien je monitor dan ook elk beeld 2x uit moet spugen (eens voor elk oog), betekent het dat je aantal frames effektief halveert.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

heb je wel een 3d scherm waar dit ook mee werkt anders heb je er natuurlijk niks aan..
en of 3d de moeite waard is ik vraag t me af games worden dubbel zo zwaar omdat alles dubbel berekent moet worden.. en je moet als het ware door het scherm kijken.. ook nogal irritant. Een vriend van mij heeft het en ik vind het absoluut de moeite niet waard.. games worden er niet mooier op al hoewel geeft het natuurlijk wel extra sensatie.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Trackmania Nations Forever (De nieuwste iig) ondersteund native 3d met Rood/Groen brilletje.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• shadowheart
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 14:00
als je echt 3D spellen wil spelen moet je de nvidea 3D vision set nemen en je pc nogmaals upgrade dan kan je echt 3D spelen heb het op Cebit gezien wel heel vet alleen jammer dat je na een uur zware hoofdpijn krijgt haha

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Je hebt geen 3d scherm nodig voor anaglyph, je kunt de 3d driver installen en de anaglyphtest draaien. ALs je shutterglasses hebt moet je pagefilppen en moeten de beelden echt per vsync helemaal verversd worden vandaar nodig om true 120 hz lcd te gebruiken die voor linke en rechter oog 60 hz kan verversen, ook dual link dvi. Een crt met 100hz werkt ook met pageflipping.

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:05
Idd, ik heb geen 120Hz scherm, wél een 70Hz welk niet genoeg is (ik heb m'n huiswerk wel gedaan). Maar heeft iemand ervaringen met Anaglyph?

Ik was zoiezo wél van plan om de set van nVidia te kopen (maar dit jaar niet meer). M'n volgende aankoop wordt een nieuw moederbord met een i7 920.

Ter informatie: sommige hollywoodfilms (journey to the center of the earth ed.) hebben ROOD-GROEN. echte 3D brilletjes hebben echter magenta-cyaan (rood-blauw) als kleuren.

Edit: Even vergeten, het gaat over NVidia 3D Vision discover, niet over 3D vision zelf

[ Voor 8% gewijzigd door b12e op 13-08-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Krijg je hoofdpijn van!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik heb regelmatig trackmania met een rood/groen brilletje gespeeld. Zolang je niet met je hoofd heen en weer gaat, en niet probeert te focussen op dingen, anders dan het scherm (en het niet langer dan anderhalf uur doet), gaat het goed. Voorzorgsmaatregelen zijn dus een donkeren kamer, brightness van je scherm wat omlaag en niet gaan gamen met koppijn want dan wordt het alleen maar erger :).

In trackmania kon je de hoeveelheid stereovisie ook aanpassen met een slider (van niet zichtbaar naar echt megazichtbaar), als je daar mee speelt kun je het voor je ogen ook wat gemakkelijker maken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Met een cyaan/rood (Schijnt het beste te zijn voor anaglyph) heb ik wel ervaring, met nVidia 3D Vision niet.

Je ziet wel de 3D werking, alleen je zit imho te dichtbij. Je kan via het nVidia control panel de afstand wel wat aanpassen (Ook realtime) en dan zie je ook echt de cyaan/rode lijnen verder van elkaar staan, of dichterbij.
Over dat focussen: Klopt an sich wel, niet focussen is beter, maar je doet het toch. En in spellen met veel beweging is dat niet te doen.
Ook dat hoofdpijn punt komt me bekend voor, en dat komt (denk ik) door het constante focussen, je kijkt naar mijn idee toch minder scherp met deze techniek.

Minpunten van deze techniek:
- FPS gaat drastisch naar beneden.
- De kleuren worden veel vager omdat je alles door de bril ziet.
- 3D effect minimaal bij snellere spellen, iig je hebt weinig tijd om er echt van te genieten :)

Waar ik de 3D bril voornamelijk voor gebruik: Foto's.
En dan met name foto's als http://www.slagboomenpeeters.com/3d/3d-aerial.jpg _O_
Ga die maar eens bestuderen, erg vet!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1