• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:10
Hallo,

Graag zou ik het geheugen willen uitbreiden van mijn Acer Travelmate 7720, zodat ik aankomend schooljaar weer even met dit bakbeest vooruit kan.

Momenteel beschikt de laptop over 2x1GB SO-DIMM. Eén latje is OEM, de ander betreft een Kingston KAC-MEMF/1G. Het Kingston latje is destijds door de verkoper erin gezet. Mijn laptop heeft 2 SO-DIMM sloten en wil dus beide latjes vervangen voor 2x2GB.

Specificaties:
Laptop: Acer Travelmate 7720-5B1G12Mi (klik)
Processor: Intel Core 2 Duo Mobile T5670
Chipset: Intel 965PM
Geheugentype: DDR2 (SO-DIMM)

Nu heb ik al uitgezocht dat het Kingston KAC-MEMF/1G latje op PC2-5300 (DDR2-667) werkt. Nu is het mij nog niet volledig duidelijk welke modules ik nu moet kiezen. Op de website 'Geheugens.com' staat bijvoorbeeld de Kingston KAC-MEMF/2G 'Module for Acer'. Heb ik echt specifieke modules nodig voor mijn Acer laptop of werken de 'normale' SO-DIMM's ook gewoon?

Als dat het geval is, heb ik in de Pricewatch wat uitgezocht wat dan op mijn laptop zou moeten werken: klik!
Klopt het nu dat de setjes uit bovenstaande link moeten kunnen werken met mijn Acer Travelmate 7720? Als dat zo is, welke van de 5 setjes zou ik dan moeten kiezen? Bij het SO-DIMM overzicht staat de Kingston KTA-MB667K2/4G als 4de bij 'populairste producten', is dat een optie? Zijn er tevens nog meer mogelijkheden dan de 5 setjes uit de bovenstaande link? Bijv. 2x een Kingston KAC-MEMF/2G bestellen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en ik voldoende research heb gedaan voor mijn eerste GoT-Topic O-)

Farming is a way of life!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:55
Welkom ;)

Bij systemen als Acer is het meestal wel aan te raden specifieke modules te gebruiken. Mede omdat dit nog wel eens fout wilt gaan.

Volgens de kingston site

Heb je inderdaad de KAC-MEMF/2G modules nodig voor jouw laptop.
Je zou het kunnen proberen met een random module maar de meerprijs voor die van Kingston is meestal nihil en dan speel je op safe.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:10
Bedankt voor je heldere antwoord. Ik had nog een RMA-gevalletje bij Azerty staan, dus heb meteen 2x2GB Kingston KAC-MEMF/2G modules besteld. Hartstikke bedankt!

Farming is a way of life!