Audio Pc Steinberg VST system link vs 8 core Mac

Pagina: 1
Acties:

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Het wordt weer tijd om nieuwsgierig om mij heen te kijken naar een nieuw systeem voor opname en mixen van muziek. Ik ben altijd weer in staat geweest mijn systeem te overvragen, wat ook niet gek is als je een mono input van een bas al opsplitst naar 8 kanalen voor bewerking.

Een 8 core Macpro lijkt een mooie aanschaf maar ik vraag me af of het niet voor minder meer kan.
Wanneer ik via systemlink meerdere Pc,s aan elkaar koppel via ethernet zou ik in theorie meer kunnen presteren voor minder geld. Daarbij kan ik elke pc dan een eigen taak toewijzen. Bijvoorbeeld de ene voor de VST instrumenten de ander als mixer en de andere weer als multitracker.
Het nadeel is alleen wel al die extra toetsenborden en muizen. Aan de andere kant hoeft dit niet als ik alleen de Vst,s aanspreek.

Ik begin hier mijn onderzoek, enerzijds om dit met anderen te delen en anderzijds omdat ik wat goede feedback, tips of adviezen verwacht. Het is nog even zoeken naar een Pc samenstelling met de beste prestaties op audio gebied op basis van de prijs.
Eerder heb ik wel eens testresultaten gezien waarbij het aantal vst,s en tracks per systeem werden vergeleken. Met een beetje rekenwerk zou je per systeem een prijs/prestatie eenheid kunnen vaststellen en dus een rating kunnen weergeven.

Natuurlijk spelen bij mijn uiteindelijke aanschaf ook het stroomverbruik en de stilte van de ventilatoren mee. Een silence systeem is echter niet nodig. Er wordt niet opgenomen met microfoons in de directe omgeving van de PC.
Naast het werken met Steinberg VST system link denk ik nog aan adat i/o per pc zodat ik mijn digitale mixer en creamware kaart realtime in de mix kan gebruiken.
Naarmate ik verder kom met mijn onderzoek zal ik zoveel mogelijk op dit topic proberen up to daten

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.