Ik heb een formulier voor het wijzigen van een product. Dit product bestaat uit een titel en een stijl (en nog veel meer wat niet belangrijk is). In de fields tags in de xml staan alle ingevulde waardes van dit product. Deze wil ik uitlezen en in mijn formulier plaatsen.
Het formulier bestaat uit een aantal style checkboxes (zie voor waardes de styles tags). Voor elke stijl is er dus 1 checkbox. Alle checkboxen met de waardes van de fields tag moeten worden gechecked. Ik weet enkel niet hoe ik dat kan doen.
Ik wil dus eigenlijk voor style met id 1, 2 en 3 (uit fields) de volgende extra code toevoegen aan mijn xsl bestand: checked="checked".
Hoe kan ik dat doen?
Het formulier bestaat uit een aantal style checkboxes (zie voor waardes de styles tags). Voor elke stijl is er dus 1 checkbox. Alle checkboxen met de waardes van de fields tag moeten worden gechecked. Ik weet enkel niet hoe ik dat kan doen.
Ik wil dus eigenlijk voor style met id 1, 2 en 3 (uit fields) de volgende extra code toevoegen aan mijn xsl bestand: checked="checked".
Hoe kan ik dat doen?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <page> <fields> <field name="title"> <value>Test</value> </field> <field name="style"> <value> <item>1</item> <item>2</item> <item>3</item> </value> </field> </fields> <styles> <style id="1">Classical</style> <style id="2">Modern</style> <style id="3">Retro</style> <style id="4">Romantisch</style> </styles> </page> |
code:
1
2
3
| <xsl:template match="page/styles/style"> <input type="checkbox" name="styles[]" value="{@id}" id="style{@id}" /><label for="style{@id}"><xsl:value-of select="text()" /></label><br /> </xsl:template> |
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 22:04 . Reden: foutje ]