Toon posts:

Computer Snelheids (bottleneck?) Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ervaar irritante problemen met mijn 'nieuwe' build. Mijn oude PC (moederbord en harde schijf gingen niet meer mee) heeft het begeven en dan moest ik mijn pc 'upgraden' waar ik totaal geen ervaring mee had en ik kom van een AMD 3500+, met een oude ASUS moederbord, socket 939 DDR1.. Nieuwe specs:

Mobo: MSI K9N Neo V3, AM2 socket, nVIDIA nForce 560 chipset

PSU: AXP 630 watt http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=4855&c=173 voor meer informatie

Processor: AMD DualCore Athlon 64 X2 6000+, 3084 MHz (15.5 x 199)

Hard disk: MAXTOR STM3160215AS (160 GB, 7200 RPM, SATA-II)

RAM: 1024 MB (1GB)(DDR2-667 DDR2 SDRAM) en geen Dual Channel

Ik wil dat het vlot ga lopen terwijl ik mijn werk doe op de PC en natuurlijk ga counter-striken. Ik heb ook een XFX NVIDIA GeForce 7300 GS (512 MB) PCI-e videokaart.Ik krijg 100 FPS in 1.6 zonder speciale aanpassingen. Is men video kaart de grote boosdoener? Dus wat ik ontdekte is dat mijn computer veel trager is dan men men vorige build (die AMD 3500+) lol! Als ik 3DMark run, ik voer de tests en dan zie ik mensen met dezelfde specs steeds meer computer punten halen dan mij .. maar dat is heel vreemd, aangezien ze dezelfde processor en RAM-geheugen hebben zoals mij. Ik heb ook het gevoel dat deze pc niet snel genoeg is, in terms van prestaties en snelheid. Anyway, Ik denk dat het totaal nutteloos zou zijn om mijn AXP 620 watt http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=4855&c=173 naar een Coolermaster Real Power 450 watt http://www.cluboverclocke...power450/box%28top%29.jpg veranderen? Dual channel zal ik ook zeker doen en een stickje van 1 GB Kingston DDR2 toevoegen, ivm die videokaart, het enigste wat ik kan vinden is http://www.alternate.nl/h...arten+NVIDIA&l3=GeForce+9 maar deze kaart heeft een aantal negatieve punten, hij maakt veel geluid en die temperaturen zijn hoog.. misschien kan jij en de rest mij helpen een betere kaart te vinden, richting die budget, want ik vind zelf niks. Als dat niet mogelijk is, moet ik dan ineens voor een harde kaart gaan voorbeeld: http://tweakers.net/price...-512mb-ddr5-standard.html natuurlijk moet het iets zijn dat geen overkill is voor mijn build (Ik weet wel dat ik het zelf moet uitzoeken maar ik vind echt niets dat bij deze build gaat passen, misschien jullie wel?)

Ook als ik mijn computer opstart komt er echt een raar en hard lawaai uit die kast, namelijk een harde "BZZZZZZZZZ" bizar geluid, precies dat je een oude scooter of auto opstart, de cooler is het niet want ik mijn oude Thermaltake koeler met een gloednieuw AMD cooler vervangen die bij de processor instak.Het is ook niet men harde schijf, dies perfect aangesloten, misschien is het de case zelf? Want als ik men case een tikje geef dan stopt t geluid .. Ik denk dat het te maken heeft met de case trillingen?.. Please help me met deze jongens, want ik ben echt in de war ..

Alvast bedankt en k ben benieuwd naar al de antwoorden.

PS: Bedankt AlexanderB voor je tips, ik zou ook graag ook de andere horen. Het enigste wat ik kan vervangen en toevoegen is mijn PSU, RAM, harde schijf en videokaart natuurlijk. Sparen voor een nieuwe computer doe ik niet tot binnen een paar jaar, omdat ik overtuigd ben dat deze AMD64 6000+ goed genoeg is voor mij, men maat heeft em ook en bij hem loopt ie super relax.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

dus... als ik het goed snap is 100FPS in CS 1.6 niet genoeg. Je ogen komen niet veel verder dan 30 FPS, je scherm waarschijnlijk niet veel verder dan 75, maargoed.

Vervang die videokaart door iets wat in de pricewatch staat en duurder is dan 40 euro en je bent klaar.

edit: omdat ik in een goede bui ben: link

[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 12-08-2009 22:04 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

dus... als ik het goed snap is 100FPS in CS 1.6 niet genoeg. Je ogen komen niet veel verder dan 30 FPS, je scherm waarschijnlijk niet veel verder dan 75, maargoed.

Vervang die videokaart door iets wat in de pricewatch staat en duurder is dan 40 euro en je bent klaar.

edit: omdat ik in een goede bui ben: link
Nee, 100 FPS is zeker goed en juist daarom. Ik spreek nu puur over mijn snelheid en performance ook want 100 fps in CS 1.6 haal ik met deze kaart. Ik heb inderdaad een 75 hertz Mirai LCD scherm. Dankjewel voor die link, ziet er een leuke kaart uit maar zoals ik kan zien bij de reviews maakt het veel geluid? Ik ben nog altijd aan het browsen nog geen succes.. |:( 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke kaart je moet kopen is toch echt iets dat je zelf uit moet gaan zoeken. Pak gewoon benchmarks en reviews erbij. En beslis op basis daarvan wat je moet kopen. Dus laten we het daar niet over gaan hebben in dit topic.

Voor wat betreft je andere probleem, grote kans dat het komt door resonantie doordat bijv je hdd niet goed vast zit of er een zijpaneel staat te klepperen. Controleer dat eerst eens.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:14:
Welke kaart je moet kopen is toch echt iets dat je zelf uit moet gaan zoeken. Pak gewoon benchmarks en reviews erbij. En beslis op basis daarvan wat je moet kopen. Dus laten we het daar niet over gaan hebben in dit topic.

Voor wat betreft je andere probleem, grote kans dat het komt door resonantie doordat bijv je hdd niet goed vast zit of er een zijpaneel staat te klepperen. Controleer dat eerst eens.
Ik zal alles eruit schroeven en terug erin steken met extra aandacht, maar ik denk ook dat het door de cooler van men videokaart komt, dat die stuk is ofzo..

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Dat kan je toch simpel checken door even in de kast te kijken als je computer draait?
Pagina: 1