Toon posts:

Roaming profiles en aanmeldingsserver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in vmware een project aan het maken, met een server 2008 en een client: vista.
Toen ik de eerste keer aanmelde met mijn zwevend profiel ging alles perfect, de policies werden correct toegepast (achtergrond en homepage policy).
Na het uitvoeren van updates bij afsluiten bleef de client hangen en heb ik deze manueel moeten afsluiten. Daar is het probleem mee begonnen denk ik...
Nu kan ik mij op geen enkel profiel meer aanmelden, buiten het profiel waarmee ik toen afsloot. En daarbij krijg ik dan nog eens de volgende melding 'gebruikers profiel kan niet worden ingeladen'. Als ik toch van gebruiker wil verwisselen komt de foutboodschap: 'aanmeldingsserver is niet beschikbaar' ...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Dank bij voorbaat,
Jasper

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als je enkel met een profiel kan aanmelden dat al een keer aangemeld is en met de rest niet en je krijgt de melding dat er geen DC gevonden kan worden heb je volgens mij netwerk issues.

je kan met dat andere profiel aanloggen omdat het gecached is. Check je DNS op je client, check als je de DC kan pingen, check je netwerk....

[ Voor 13% gewijzigd door Yalopa op 12-08-2009 21:20 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dns op de client kan ik niet controlleren omdat er gevraagd wordt om in te loggen als administrator.
Vermits ik enkel met 1 profiel kan aanloggen lukt mij dit dus niet.

Het pingen naar de server gaat ook niet. Alles verloren...
Weet u wat ik nu verder kan doen om dit op te lossen?
Mijn client misschien terug helemaal opnieuw installeren of zijn er andere opties?

Alvast bedankt.

Onderstaand enkele gegevens van mijn ip plan.

SERVER:
nic#1
ip: DHCP
nic#2
ip: 192.168.2.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
dns: 192.168.2.1

Vista CLIENT:
ip: 192.168.2.3
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
dns: 192.168.2.1

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:11:
Mijn dns op de client kan ik niet controlleren omdat er gevraagd wordt om in te loggen als administrator.
Vermits ik enkel met 1 profiel kan aanloggen lukt mij dit dus niet.

Het pingen naar de server gaat ook niet. Alles verloren...
Weet u wat ik nu verder kan doen om dit op te lossen?
Nou, een commandprompt openen die met Administrative rechten loopt moet nog steeds kunnen toch?
daarvoor hoef je dus niet af te melden en volledig opnieuw aan te melden.

en je IP plan is leuk, maar wat nodig is zijn de daadwerkelijke settings.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 13-08-2009 12:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device