Toon posts:

Haperen door videokaart? (MSI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb het volgende probleem: Als ik gta4 speel op mijn pc loopt het spel na verloop van tijd vast, of in ieder geval gaat heel erg haperen. Wanneer ik op de windows toets druk en het spel afsluit via taakbeheer, doet de pc het daarna voor de rest gewoon prima. De ene keer kan het een paar uur duren voordat hij gaat vast lopen, de andere keer is het al na bijvoorbeeld 15 minuten.

Heb de kap van de pc er van de week afgehaald, was niet super stoffig o.i.d. Heb het stof dat er wel in zat weggehaald.

Wat zou het probleem kunnen zijn? of moet ik simpelweg gewoon een iets nieuwere videokaart kopen? budget eventueel € 150,-

Mijn systeem:
Moederbord MSI K9N Neo v2/v3 (MS-7369)
AMD athlon 64 X2 dual
Core processor 6000+
kloksnelheid 2.98 Ghz
3 gb werkgeheugen ddr2 800
Windows XP PRO 32 bit
Beeldscherm 22 inch breedbeeld samsung syncmaster 2232
Voeding 500 watt (weet niet 100% zeker)
Geluidskaart onboard Realtek ALC888/1200 @ nVIDIA MCP65 - High Definition Audio Controller PCI
Windows XP pro

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben en jullie mij kunnen helpen, zoniet zal ik het duidelijker proberen uit te leggen

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:15
Wat zijn de temperaturen op dat moment van je Graka? Ikzelf heb ook zoiets gehad en toen werd ie zelfs 105 graden 8)7 Hierdoor kreeg ik artifacts(haperingen).

Verwijderd

Topicstarter
Graka??! grafishe kaart?

Waar kan ik die temperaturen vinden? heb everest ultimate edition versie 5

Heb via speedfan wat temperaturen:
GPU 56c
System 41c
CPU 32c
AUX 7c
HD0 39c
Core 32c
Core 56c
Ambient 0c

Sys Fan 1241 RPM
CPU0 Fan 3309 RPM

Vcore 1.34v
+12V 4.86v
AVcc 3.28v

Hoop dat iemand hier wat mee kan?

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 20:20 ]

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:27
Uh, en welke videokaart gaat het dan wel om? :P
Je meld netjes alles behalve degene waarvoor je eventueel €150,- voor over hebt om te vervangen!

Ga er wel vanuit dat GTA IV meer cpu / mem afhankelijk is dan van de videokaart, dus misschien zit het probleem niet zozeer daar maar eerder bij je geheugen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
De temperaturen zijn in orde

1. Is 1.34 Volt niet wat veel voor zo'n cpu?
2. Hoe kan het dat er zo'n groot temperatuur verschil zit tussen Core (1?) en Core (2?)

"AMD athlon 64 X2 dual
Core processor 6000+
kloksnelheid 2.98 Ghz"

oftewel een AMD Athlon 64 X2 6000
en 3GB werkgeheugen is meer dan zat, ik heb tot voor kort GTA 4 gespeeld op Vista 64-bit met 2GB geheugen.

Als we weten welke videokaart meneer heeft dan komen we denk ik een stuk verder.

@ TS heb je het spel legaal?

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 12-08-2009 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de GeForce 8600GT met 1 GB geheugen.

Sorry, ben dit om 1 of andere rare reden helemaal vergeten te vermelden. mijn excuses

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

(heb het spel niet legaal)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 08:35 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:34:
Ik heb nu de GeForce 8600GT met 1 GB geheugen.

Sorry, ben dit om 1 of andere rare reden helemaal vergeten te vermelden. mijn excuses

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

(heb het spel niet legaal)
Het niet legaal is waarschijnlijk je probleem. GTA4 heeft een leuke kopieer beveiliging waardoor het spel niet meer loops zoals het moet. Voor die 150 euro heb je al een leuke kaart maar ik denk dat je processor dan de bottleneck is.

• FastFred
THE_FIREFOX schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:46:
[...]

Het niet legaal is waarschijnlijk je probleem. GTA4 heeft een leuke kopieer beveiliging waardoor het spel niet meer loops zoals het moet. Voor die 150 euro heb je al een leuke kaart maar ik denk dat je processor dan de bottleneck is.
Heulemaal geen bottleneck, ik draai hier een 9800GT 512 met een E6750 @ stock en die draait GTA 4 prima.

Maar inderdaad, een 8600GT is minimaal vereist voor GTA 4 dus geen wonder dat het bagger loopt.

Het vastlopen van GTA 4 kan dan ook te maken hebben met het niet legaal verkregen hebben van het spel.

Ik heb 'm legaal gekocht, helaas wel weer € 50,- maar goed, dan werkt het iig fatsoenlijk :+

Verwijderd

Heb zelf een E6600 en een 8800GT waarmee het allemaal net aan gaat @ 1920x1200 (zonder AA / AF).
Je videokaart schiet tekort en inderdaad is het aan te raden het spel gewoon te kopen ivm rare beveiligingen van rockstar. (Wat natuurlijk eigenlijk niet de reden zou moeten zijn om een spel te kopen)

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:54:
Heb zelf een E6600 en een 8800GT waarmee het allemaal net aan gaat @ 1920x1200 (zonder AA / AF).
Je videokaart schiet tekort en inderdaad is het aan te raden het spel gewoon te kopen ivm rare beveiligingen van rockstar. (Wat natuurlijk eigenlijk niet de reden zou moeten zijn om een spel te kopen)
Mwuah, GTA 4 heeft geen AA functie en volgens mij ook geen AF. 1920x1200 is netjes voor een 8800GT/9800GT dat heb ik nooit gekund want m'n CRT gaat niet harder dan 1280x1024 8)7

Verwijderd

Eh, GTA gebruikt wel degelijk AA en AF maar dat kun je niet als zodanig instellen.
Daar hebben ze het nvidia control panel voor uitgevonden om dat geforceerd uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
dus het komt er eigenlijk opneer dat ik een nieuwe videokaart aan zou moeten schaffen? Is er niet iets aan de hand met de temperaturen, vooral die van de ene core en die van de andere. Gelijk vanaf dat de computer opstart is dat al zo..

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
FastFred schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

Heulemaal geen bottleneck, ik draai hier een 9800GT 512 met een E6750 @ stock en die draait GTA 4 prima.

Maar inderdaad, een 8600GT is minimaal vereist voor GTA 4 dus geen wonder dat het bagger loopt.

Het vastlopen van GTA 4 kan dan ook te maken hebben met het niet legaal verkregen hebben van het spel.

Ik heb 'm legaal gekocht, helaas wel weer € 50,- maar goed, dan werkt het iig fatsoenlijk :+
Wist je al dat een E6750 op stock sneller is dan een AMD X2 6000+? Om nu een videokaart te nemen zoals de HD4890 voor 150 met een cpu als bottleneck is niet erg handig tenzij je van plan bent om die later nog eens up to graden.

• FastFred
THE_FIREFOX schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:32:
[...]

Wist je al dat een E6750 op stock sneller is dan een AMD X2 6000+? Om nu een videokaart te nemen zoals de HD4890 voor 150 met een cpu als bottleneck is niet erg handig tenzij je van plan bent om die later nog eens up to graden.
Na wat gegoogled te hebben blijkt de 6000 idd langzamer te zijn dan een E6750, excuses :+

Verwijderd

Topicstarter
dus het komt er eigenlijk opneer dat ik een nieuwe videokaart aan zou moeten schaffen? Is er niet iets aan de hand met de temperaturen, vooral die van de ene core en die van de andere. Gelijk vanaf dat de computer opstart is dat al zo..

zet deze reactie nog even een keer neer, omdat ik hier voor de rest geen reactie op kreeg..

Verwijderd

ik heb een goeie pc maar 1 probleem is als ik op de toetsen drukt dan hapert die en als ik dat niet doe dan loopt hij als een trein

oplossing

iemand??

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FastFred schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:49:
Nee hoor, daar is het GTA4 voor :P.

@TS: je harware zou het volgens mij wel moeten trekken, alleen minimaal. CPU is niet heel slecht maar ook niet goed, zelfde voor je videokaart (althans, om GTA4 te spelen. Dat vereist nogal wat, teveel eigenlijk.)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1