Toon posts:

PC Snelheids Problemen, bottleneck?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers!

Ik heb problemen met een nieuwe build. Lees dit even aub http://hardware.gotfrag.com/portal/forums/thread/407317/ dat is mijn probleem, alvast bedankt en ik ben benieuwd naar al de antwoorden. Ik heb gemerkt dat men PSU, mijn geheugen en grafische kaart de grote boosdoeners zijn? ik heb ook ontdekt dat men grafische kaart PCI-e is: nVidia 7300GS 512 mb. Ter informatie: Ik wil mijn CPU, moederbord en GPU niet vervangen en ik ga er alles voor doen om een goeie snelheid te halen op deze build (als dat mogelijk is natuurlijk) en ik wil gewoon die extra snelheids boost voelen. Het enigste wat ik kan 'vervangen' is mijn PSU, RAM en harde schijf, daarom. Men maat heeft ook een AMD 6000+ en het runt perfect snel bij hem.. dus daarom denk ik dat men pc bottlenecked is. Iemand die enig idee heeft om mij verder te helpen, want ik zou het namelijk enorm apprecieren! je kan je niet voorstellen hoe irritant dit is 8)7 |:( ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 19:25 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

crossposten naar andere forums wordt niet echt gewaardeerd, maar ik zal het ff samenvatten:
met n 7300gs turbocache, n 3 ghz amd dualcore, en je counterstrike fps is te laag.

ten 1e, de 7300 gs is n kudtkaart, voor <40 euro haal je n kaart die VEEL beter is.
ten 2e, je psu gaat niets, en dan ook echt niets toevoegen aan je spelervaring. je systeem gebruikt sowiso niet meer dan 200w (ruim genomen) dus waarom je moeilijk doet over 450 of 600w weet ik niet.
ten 3e, koop voor 10 euro die 2e gb reep dr bij, draai je meteen dual channel, 2 gb merk je meteen. daarbij heb je n turbocache videokaart, die jat dus rustig n hoop van je gewone ram af, zodat je *en* n hoop snelheid kwijt bent omdat de vidoekaart en de cpu tegelijk van het ram info af willen halen, en n hoop ram kwijt bent. (vista + game gebruikt samen die 2 gb wel)

kortom, koop n 2e 1gb reepje, en n beetje degelijke videokaart (geen ultrabudgetding van 4 jaar oud)

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
bottleneck ?

Wat dacht je van je volledige systeem :')

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een linkje dumpen naar een ander forum is hier niet de bedoeling. Als je een probleem hebt kun je dat hier prima kwijt, maar geef dan intopic aan wat je hebt gedaan, waar je tegenaanloopt en wat je volledige specs zijn.

Voor upgrade advies kun je hier eens een kijkje nemen: [UG] Upgrade Guide topicoverzicht

Dit topic gaat in elk geval op slot, welke hardware je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken (met behulp van de BBGs en UBBGs) en hoort niet hier in PMG.

Dit topic is gesloten.