NL sticker noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:35

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Die (lelijke) NL stickers zijn voor de meeste mensen niet meer nodig (vanwege de EU nummerborden met in blauw het land) en dus voor de meeste landen niet (alle landen die die EU nummerborden erkennen).

Maar... ik heb net de NL sticker van mijn vader's auto afgetrokken, omdat die gewoon te lelijk voor woorden was (en ik hem een nieuwe wil geven). Die auto is alleen een US import, en heeft dus een 18.2 nummerbord (zo'n kleine), waar dus geen blauw NL op staat.

Heb je het dan nog steeds nodig?

Zelf rij ik al een paar jaar door heel Europa met een 18.2 (mijn auto is ook een US import) zónder NL sticker, nooit problemen mee gehad...

Punt is natuurlijk dat je er mee door kunt rijden tot je gezeik krijgt, maar ik het liever vóór ben met een wat nettere (gewoon NL outline) dan veel van die oerlelijke zilver/wit/ovalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
edit:foutje

[ Voor 86% gewijzigd door MuisM4t op 12-08-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik heb 5 jaar de 'vette gereden. Met 18.2 platen en zonder NL-sticker. 5 APK-keuringen en een paar politiecontroles later .. en nooit wat gehoord van een probleem met de sticker. Dus of het mag, of het is totaal triviaal.

En dan waren mijn platen notabene illegaal want geen speciale kentekenaanduiding en de platen waren ook niet voorzien van merktekens. Die zijn weer wél verplicht :P

Op mijn Salto zit wel een NL-sticker maar dat is idd ook alleen de letters en geen witte ovaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 12-08-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50

YellowCube

Wait...what?

was het uberhaupt ooit verplicht?
en houdt dat dan ook in dat je geen andere sticker achterop mag hebben (heb namelijk jarenlang zonder NL, maar met USA sticker en ook 18.2 nummerplaat rondgereden).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij is het nog steeds verplicht om op de achterzijde van een auto de landcode van het kentekenuitgevende land te plaatsen. Dat is sinds 2001 op 'alle' auto', die smalle, blauwe strook. Als je een 'oud' kenteken hebt of een 18.2-plaat moet je officieel een sticker met de landcode hebben.

Ik zou het niet doen, geen haan die er naar kraait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, als je het buitenland in ging. Nee, als je alleen binnen Nederland bleef.

Maar tegenwoordig is het idd niet meer nodig binnen de EU (en ook Zwitserland). Als je buiten de EU gaat is het volgens mij nog steeds nodig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en anders gewoon in het mapje van je auto papieren steken. krijg je gezeik plak je hem erop. en haal je hem er thuis weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als het uberhaupt verplicht is, in welke landen is het dan verplicht? Ik kan me voorstellen dat een aantal EU landen wellicht ergens een regeling hebben dat er een landsticker op de auto moet zitten, maar dat is ongetwijfeld niet elk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In EU-landen hoef je helemaal geen landsticker op je auto te hebben zitten. In Zwitserland ook niet, ondanks dat die niet bij de EU horen, waarschijnlijk een verdrag oid gesloten.

Alleen als je naar landen buiten de EU moet (voormalige Joegoslavië, Noorwegen, ex-Sovjet staten etc) moet het volgens mij nog wel (maar pin me hier niet op vast...).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50

YellowCube

Wait...what?

en twee verschillende stickers kan dus ook niet.
(ik zie nog wel eens campers rijden met een bonte verzameling van die dingen).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:13:
In EU-landen hoef je helemaal geen landsticker op je auto te hebben zitten. In Zwitserland ook niet, ondanks dat die niet bij de EU horen, waarschijnlijk een verdrag oid gesloten.
Mjah, maar geldt dat ook voor 18.2 nummerborden, dus zonder de NL aanduiding op het nummerbord?

Ik heb er veel voordeel van gehad in Florence -- een aantal keer rücksichtlos foutgeparkeerd, want ten eerste slepen ze altijd als eerste de Duitsers weg die verkeerd staan :X en ten tweede wisten ze het nummerbord absoluut niet te plaatsen. Keurige bonnen, nummerbord ingevuld, merk: Mazda, kleur: donkergroen, type: MX-5, land: :? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
PowerFlower schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:28:
Ik heb er veel voordeel van gehad in Florence -- een aantal keer rücksichtlos foutgeparkeerd, want ten eerste slepen ze altijd als eerste de Duitsers weg die verkeerd staan :X en ten tweede wisten ze het nummerbord absoluut niet te plaatsen. Keurige bonnen, nummerbord ingevuld, merk: Mazda, kleur: donkergroen, type: MX-5, land: :? *D
Doe dat maar niet in Griekenland, daar schroeven ze gewoon je platen eraf en mag je de hele stad doorzoeken op welk politiebureau je je platen moet gaan afhalen (en wie je daar ter plekke wat smeergeld moet aanbieden om de situatie sneller opgelost te krijgen). (note to self: huur voortaan een auto in Thessaloniki!)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja, in principe moet je in het buitenland wel een NL sticker hebben als dat niet al op je je kentekenplaten staat. Ik heb alleen niet het idee dat er echt op gecontroleerd wordt. Ik heb zelf een jaar met Franse platen zonder landaanduiding rondgereden en er nooit iets van gehoord, voor de zekerheid had ik wel een sticker bij me.

Dat je op deze manier bijna niet te bekeuren bent in het buitenland is natuurlijk al een aanwijzing dat het niet echt de bedoeling is... :)

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Dat valt best tegen hoor, kreeg keurig een brief thuis van de Polizei, of ik even wilde betalen voor de 135 waarmee ik nabij Basel geflitst was :P

Wat overigens wel enigszins de indruk bevestigt dat Zwitsers wat grondiger te werk gaan dan Italianen :X

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
PowerFlower schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:28:
[...]

Redelijke onnozele agenten dan. Als klein kind wist ik na een ritje naar Zuid-Frankrijk in de zomer alle kleurcombinaties van Europa wel uit mijn hoofd. Dat een gele plaat met zwarte letters uit NL komt zou een agent in Italie toch wel mogen weten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een gele plaat met zwarte letters kan, mits deze aan de achterkant zit, ook gewoon uit Frankrijk komen. Een agent in Italië of een ander bokkiewokkie-land kan niet alle mogelijke combinaties uit elk land kennen...

Virussen? Scan ze hier!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:55:
Een gele plaat met zwarte letters kan, mits deze aan de achterkant zit, ook gewoon uit Frankrijk komen. Een agent in Italië of een ander bokkiewokkie-land kan niet alle mogelijke combinaties uit elk land kennen...
Het lettertype, volgorde en groepering van letters is op Franse platen aanzienlijk anders dan op Nederlandse platen.

En anders loopt de betreffende agent even een rondje om de auto heen om eens te kijken wat voor plaat hij aan de voorkant aantreft.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 13-08-2009 11:57 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Het is nog veel onnozeler dan dat, aangezien er een nummerplaathouder met "mx-5owners.nl" omheen zit :X

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het lettertype, volgorde en groepering van letters is op Franse platen aanzienlijk anders dan op Nederlandse platen.
2-2-2 is in zwart op geel gebruikt in Frankrijk. En omdat Franse platen van de schoenmaker op de hoek komen is er best wat variatie in het lettertype, zeker bij oudere platen.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 14:06

Quintus

Eg wel! Dus....

In sommige landen is de landensticker (bvb NL) nog verplicht. Handigste is om dit even op te zoeken in het ANWB Europa boekje voor de auto. Daar las ik in dat die sticker bijvoorbeeld in de Balkanlanden nog verplicht is.

Unknown

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quintus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:13:
In sommige landen is de landensticker (bvb NL) nog verplicht. Handigste is om dit even op te zoeken in het ANWB Europa boekje voor de auto. Daar las ik in dat die sticker bijvoorbeeld in de Balkanlanden nog verplicht is.
In alle Balkan-landen? Want enkele balkanlanden (Griekenland, Hongarije, Roemenië en Bulgarije) zijn tegenwoordig toch EU-lid, dus dan zou het daar toch niet nodig moeten zijn?

Virussen? Scan ze hier!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 14:06

Quintus

Eg wel! Dus....

wildhagen schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

In alle Balkan-landen? Want enkele balkanlanden (Griekenland, Hongarije, Roemenië en Bulgarije) zijn tegenwoordig toch EU-lid, dus dan zou het daar toch niet nodig moeten zijn?
Ik bedoel dan voormalig Joegoslavië en het land waar ik dat bij las was Servië.

Unknown

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quintus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Ik bedoel dan voormalig Joegoslavië en het land waar ik dat bij las was Servië.
O, in dat geval klopt het idd, omdat geen EU-land is. Had ik ergens hierboven idd al gemeld :)

Virussen? Scan ze hier!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ben zelf met de seat naar Kroatië geweest met blauw hoekje op de nummerplaat maar zonder een NL sticker, geen gezeur en of problemen mee gehad, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Ook bij de kleinere grensovergang naar Bosnië was er niks aan de hand :)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
op m'n nieuw geleverde auto in 2007 zit ook niet zo'n sticker.
volgens mij kijkt echt geen hond daar meer naar...

vroeger moest je ook je kenteken deel x op je voorruit geplakt hebben, daar stond ook groot NL op.

Anoniem: 4629

Maar jij hebt ws. wel een kentekenplaat met blauwe NL-aanduiding ;)
De vraag is: wat als je die niet hebt. Zoals met de 18.2 platen dus.
Pagina: 1