Toon posts:

Canton GLE 490 met Marantz PM 7003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nadat ik op dit forum een berg informatie verzameld heb ben ik deze middag naar verschillende zaken gegaan om opstellingen te beluisteren; ben op zoek naar een 2.0 stereo voor in de huiskamer met een budget van 1000eu.

Mijn keuze is gevallen op 2 Floorstanding speakers van Canton (GLE 490) aangezien het geluid (in deze prijsklasse) bij mij als beste overkwam. Daarbij denk ik dat er geen subwoofer benodigd is; luister vooral muziek en deze speakers hebben een goede bass.

De versterker die mij werd aangeraden is de Marantz PM 7003 maar deze moest dan speciaal besteld worden en dan werd ik geacht deze ook af te nemen, onzin dus. Nu wil ik deze combinatie gaan beluisteren in een andere zaak hier in de buurt, maar deze is helaas een week gesloten.

Aangezien ik amper tot maandag kan wachten wil ik jullie vast vragen of deze versterker technisch gezien een slimme keuze is met de speakers, heb hier namelijk weinig ervaring mee. Of het beter gaat klinken dan de Yamaha en Pioneer versterker die ik al beluisterd hebt ga ik maandag meemaken...

Alvast bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Heel simpel: wij kunnen niet voor jou beslissen of het klinkt zoals jij wilt...dus als je er over twijfelt, niet doen. Wat je wél kan doen, is de speakers van Canton kopen en dan naar een winkel waar ze die amp en anderen hebben, eigen speakers mee en het daar luisteren. En daar dan de amp halen die je wilt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Met JT, maar de combinatie van een mooie Marantz versterker en 'duits' klinkende speakers doet 't voor mij meestal wel erg goed. Een Marantz is wat terughoudener dan bv. een Yamaha, en duitse/scandinavische speakers zoals Canton zijn qua klank meestal veel directer / analytischer / 'in your face' dan bv. engelse speakers.
Het verschil tussen bv. Marantz - Yamaha of Canton - Wharfedale is de afgelopen decennia wel een stuk kleiner geworden (de spullen worden niet alleen meer op gehoor en smaak ontworpen), maar het is er nog steeds.

En ja, ik ben bevooroordeeld. :) Ik luister al dik 20 jaar naar duitse speakers (T+A), en al een jaar of zes via een Marantz versterker (MM9000, daarvoor een Luxman LV105), dus don't take my word for granted. Ga gewoon luisteren en maak je eigen keuze.

Verwijderd

Topicstarter
@JT
Denk er zwaar over om het zo te gaan doen :) bedankt voor de tip

@Afterlife
De verschillen tussen de versterkers waren mij nog niet geheel bekend, ga ik maandag even goed op letten, dank je.

Verwijderd

Topicstarter
Een afsluitende reactie;

Na een aantal luistersessies ben ik gegaan voor de 490's met de pm7003 versterker.
Na wat prijsvergelijking de boxen uit Duitsland laten komen en de versterker gewoon in NL.

Setje staat nu thuis... en wat een geluid! De buurman is ook al even 'uit nieuwsgierigheid' langsgekomen :P

Mooi helder geluid met een toch wel stevige bass, twijfelde namelijk over een subwoofer, maar die komt er niet! :)

Verwijderd

Tss tss, gebruik maken van de service van een winkel die tijd en expertise investeert om je een goede keuze te laten maken en dan snel de luidsprekers elders bestellen.

Alsnog veel plezier met de set
Pagina: 1