Toshiba Notebook kiest eigen ip ipv dhcp van router

Pagina: 1
Acties:

• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
Hallo,

Heb zojuist een nieuwe toshiba laptop uit de doos gehaald, samen met een linksys router. (even een websleutel aangemaakt voor beveiliging)

Alles standaard laten staan, en bedraad meteen internet.
Echter wanneer ik draadloos ga krijg ik verbinding met de router en kan ik internetten, ik sla alle gegevens op en start de laptop opnieuw op.

Bij het welkomscherm zie ik meteen bij de 2 schermpjes een geel 3 hoekje als ik bij info ga kijken heeft ie een beperkte verbinding naar mijn draadloos netwerk, maar vista heeft zelf een ip aangemaakt, terwijl de linksys standaard staat op dhcp.

Als ik nu de verbinding verbreek en opnieuw laat zoeken dan pakt hij de linksysrouter weer wel. Snap er echt niks van.

De router staat goed dat weet ik zeker, heb dit getest met een ps3 en nog een laptop draadloos.

Wat moet ik instellen zodat de wifi altijd de dhcp ip verkrijg van de router, zelf ook na 3 minuten, want het lijkt erop dat hij heel lang bezig is en dan zoiets heeft van, als ik hem niet krijg dan maak ik zelf wel een ip aan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

met vriendelijke groet,

• opel4ever
niemand?

met vriendelijke groet,

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vista? Heb laatst gehoord dat MS daar weer iets in kapot heeft gedefault. Probeer dit eens: Windows Vista cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Welk IP krijgt hij als eerste zou dit een 169.x.x.x adres zijn dan kan de laptop de router nog niet vinden een ander adres zou wel vreemd zijn dus meer details zouden handig zijn.

• opel4ever
Hoi,

Ja klopt inderdaad wordt een 169 adres, dan doe ik verbreken en dan connecten en dan krijgt ie ineens wel een ip toegewezen iets van 192 168 1 102

Ben op moment van schrijven de laptop opnieuw aan het installeren, (recovery) en alleen proberen hem aan de praat te krijgen

zal de tips mee nemen en hopen dat ie het doet.

Maar tis gewoon een simpel linksys router zo'n 54 gl

met vriendelijke groet,

• opel4ever
Yes,

Bedankt voor de tips, was een combiantie van beide,

Heb laatste drivers gedownload, alsmede de regel in het register toegevoegd, nu ziet ie hem meteen!

met vriendelijke groet,

Pagina: 1