Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke usb tv-kaart kan het volgende...

Pagina: 1
Acties:

• b.sturm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-02-2023
Hallo,

Binnenkort wil ik een Asrock ION 330 als windows mediacenter gaan gebruiken. Ik heb analoge televisie en wil tegelijkertijd één kanaal kijken en van een ander kanaal opnemen. Aangezien deze computer geen pci of pce slot heeft, heb ik een usb tv kaart nodig.

Echter, nu heb ik uitgebreid gezocht naar een geschikte tv kaart, maar op geen enkele website staat duidelijk of ik bij een dual usb tv tuner (vrijwel altijd een analoge en een digitale tuner gecombineerd) tegelijkertijd één kanaal kan kijken en een ander kanaal kan opnemen.

Heeft iemand een oplossing of suggesties?

Alvast bedankt.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

2 usb tuners naast elkaar gebruiken? (als laatste oplossing iig, ook als een dual tuner meer dan 2x zoveel kost)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
dual tuners hebben meestal 1 chip per soort, dus 1 analoge chip en 1 digitale...
Ze kunnen dus bijna nooit 2 kanalen van 1 soort tegelijk opnemen...

Even niets...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

yup, dat had ik ondertussen ook al gevonden, beste oplossing is gewoon 2 losse tuners (en voor 2x 30 euro zo'n beetje nog de goedkoopste oplossing ook)

• b.sturm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-02-2023
Echter dan kom ik op het volgende punt:

Bij vrijwel alle analoge usb tv kaarten zijn de minimale systeemvereisten een 2,0Ghz processor. Nu zal ik twee usb tv kaarten gebruiken, echter een dual core Atom voldoet niet aan deze vereisten.

Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11 16:17
Interessante thread. Ik heb geen antwoord maar ben zelf ook erg geinteresseerd, dus als iemand dit nog leest en iets zinnigs kan melden, verneem ik het ook graag!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die vereisten kun je ook met een korrel zout nemen..

In principe heb je een kaart nodig met hardwarematige mpeg2 (dvd) encoding... op die manier wordt je CPU nauwelijks belast. Maakt een kaart gebruik van softwarematige mpeg2/mp4/divs encoding, dan heb je meteen een zware processor nodig voor de realtime compressie.

Met mpeg 2 haal je gewoon het makkelijkst de hoogste kwaliteit; lekker op dvd resolutie zetten met 6-8 mbit bitrate en gaan :)

Ik ben er 99% zeker van, dat een Atom met groot gemak zo`n kaartje aankan. Als pc`s van 5 jaar terug het al konden... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Michael Knight op 03-10-2009 02:11 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1