Is dit mogelijk met een monitor ps3 en DVB-C aansluiten??

Pagina: 1
Acties:

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:35
Hey

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor.

Ik wil graag tv en een gewone pc monitor in 1. Hij moet goed zijn met foto bewerken en hij moet full HD zijn.
Hier moet een ps3 om aan sluiten zijn en een DVB-C ontvanger. Deze moeten ook aangesloten kunnen worden op de Logitech z-5500 via optische kabel.

Nu heb ik al gekeken een Samsung T260HD met ingebouwde tv tuner. Deze heeft 2 HDMI in gangen.

Ik zag net dat Samsung in september komt met de XL2370 led monitor die ongeveer 400 gaat kosten. Die heeft wel geen tuner maar heb ik ook niet nodig want er komt toch een digitale tuner voor in de plaats.

Alleen weet ik niet hoeveel hdmi aansluiting die heeft. Alleen zit ik dan nog met geluid je kan tegenwoordige ook zo optische switch kopen. Zo HDMI switch heb ik al om van ps3 naar de pc te schakelen.

Ik weet alleen niet wat beter is?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Tel gewoon het aantal hdmi ingangen van zo'n scherm. Stel je voor dat er 2 op zitten, dan heb je ook je hdmi switch nog en heb je er dus meer.

Je hebt dus sowieso een tv decoder, een ps3 en je pc die op je scherm wordt aangesloten.

Een Logitech 5500 surround kan je niet aansluiten op de optical out van het scherm, omdat deze alleen stereo door zal zenden en dan heb je dus geen surround.
De ps3 sluit je dan via de optische kabel aan op de Logitech. Als je ook de decoder op de Logitech wilt aansluiten, dan koop je een optical switch. Kost maar een tientje!
http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html

Hoe groot is dat led scherm van 400 euro? Voor dat geld koop je tegenwoordig al een 32 inch hdtv.

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 12-08-2009 17:35 ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:35
Hij is 23"groot maar het is wel met de nieuwe techniek LED. Wat wel wat voordeel op de normale lcd schermen.
Maar ik dan dus ook kiezen voor een tv met DVI aansluiting.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Samsung gebruikt tegenwoordig bijna alleen nog edge lit leds en die geven geen voordeel in de beeldkwaliteit.
Deze leds hebben geen locall dimming en kunnen dus niet in delen worden gedimd of verlicht en daarmee zijn bijna alle voordelen verdwenen.

Het enige echte voordeel is het lagere energieverbruik.

Op een scherm zo klein als 23 inch zal dit minder opvallen/erg zijn dan op een 42 inch.

Wil je geen groter scherm eigenlijk, want 23 is echt niet groot. Je gaat voornamelijk hd kijken en dus kan het beeld best iets groter, maar het ligt natuurlijk aan hoe jouw kamer is ingedeeld.
Bedenk wel dat grootte heeeel snel went en je na 3 maanden al baalt dat je geen grotere hebt gekocht. Ik zit bijvoorbeeld op 2.5 meter van een 50 inch plasma en ik zit al rustig rond te kijken voor een grotere.

Als je m binnen 2 jaar weer verkoopt is dat ook niet goed voor je spaargeld. Mijn eerste hdtv was een 30 inch lcd en die heb ik net 2 jaar gehad, te klein en er waren inmiddels weer veel betere.

Een grotere lcd heeft ook vaker de 1920x1080 resolutie. Let daarop want dit is een 16-9 resolutie. Koop liever geen 16-10 scherm, want dan moet er weer gescaled worden etc. Gewoon een 1920x1080 full hd nemen, dat is het makkelijkste.

Samsung heeft in die prijsklasse leuke modellen
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le32b530/328984/

Hoe kan je een scherm uitkiezen? Door te testen!
Neem je ps3 mee naar de winkel en ga gamen, blu-rays en dvd's kijken. Verander vooral de beeldinstellingen van de tv en kijk wat jij van het beeld vindt.