[Klik-Aan-Klik-Uit] AWMR-230 achter bestaande dimmer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op dit moment heb ik voor 3x 75watt lampen een dimmer zitten.
Echter wil ik hier de KaKu mini schakelaar/dimmer AWMR-230 achter plaatsen.
Deze schakelaar/dimmer is bedoeld om achter een bestaande "schakelaar" te plaatsen waardoor je zowel de schakelaar als de AWMR-230 kunt gebruiken.

Mijn vraag is dus of het ook mogelijk is om de AWMR-230 achter een dimmer te gebruiken in plaats van een schakelaar?

Conclusie: Is niet mogelijk, enkel achter een schakelaar. Daar waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door eXisTa op 19-08-2009 14:00 . Reden: Conclusie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Volgens mij mag dit geen probleem zijn. In de handleiding van de schakelaar staat er iig niets over.
Zelf heb ik de AWMR-210 ingebouwd achter 2 schakelaars. Dit is een schakelaar/dimmer combi.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je dat het gewenste effect geeft. Als ik het goed begrijp wil je de lichten kunnen dimmen met de zowel de handmatige dimmer als de KAKU dimmer. Als je de twee dimmers serieel zet zal het licht met de tweede dimmer alleen maar verder verzwakt kunnen worden (als het al werkt).
Misschien is er een mogelijkheid de twee dimmers in een (soort van) parallelle hotelschakeling te zetten maar dan zou je allebei om moeten zetten om de te gebruiken dimmer te kiezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Volgens mij zal dit achter een dimmer niet (goed) werken, wegens volgende redenen:
-als je de oorspronkelijke dimmer laat dimmen, en de KaKu ook, dan zal dat sowieso problemen opleveren. De KaKu kan geen voeding krijgen, lamp kan maar ingeschakeld worden als beide TRIAC's aangestuurd worden (dus als een van de twee een puls geeft en niet constant de TRIAC blijft sturen gaat de lamp nooit aan).
-KaKu krijgt zo te zien zijn voeding uit het net, dus zal die schakelaar die je nog kan behouden niet zomaar in serie staan, wellicht is dit gewoon een digitale ingang van de microcontroller in de KaKu, en die kan niet overweg met een klassieke lichtdimmer.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• eXisTa
  • Niet online
Ik had al zo'n vermoeden maar het is me duidelijk dat ik zal moeten kiezen.
Volgens mij ga ik anders een dimmer dimmen, kan nooit goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Mag slotje op!
Pagina: 1