Hoe pop up schermpje te maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De website discobelle.net had een tijdje terug ingebouwd op hun website dat als je op een link ging staan op hun site dat er een klein schermpje tevoorschijn kwam waarmee je de site kon zien van de link waar je op stond.

Discobelle.net heeft dit niet meer maar weet iemand nog sites die dit wel hebben? Wil het graag laten zien aan iemand die een website gaat bouwen maar weet niet echt goed hoe ik het aan hem moet uitleggen. Dus wou het graag laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zou goed kunnen maar heb je misschien websites die deze plug-ins gebruiken zodat ik kan zien hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.shrinktheweb.com/website-thumbnail-uses.htm -> ga met je muis over de EXAMPLE link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

Hmm zou goed kunnen maar heb je misschien websites die deze plug-ins gebruiken zodat ik kan zien hoe het werkt?
Gelieve zelf ook eens wat proberen te zoeken, als je even wat verder had geklikt op die site kwam je hier al uit:

http://learn.shrinktheweb.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Maak gewoon een png'tje van de website in kwestie en toon die in een leuke tooltip bij de link. Ja, er is een kans dat dat niet actueel is, maar is dat boeiend?

Van een dergelijke tooltip kun je het nut sowieso al betwisten: wat is nou werkelijk het nut van een preview van het doel van een link? Je probeert een bezoeker te forceren om na te denken over wel of niet klikken. Terwijl de meeste bezoekers zo niet werken. Ze doen klikken en als het resultaat ze niet aanstaat rammen ze op de back-knop en proberen ze iets anders. Dat werkt veel efficienter dan een weloverwogen beslissing maken op basis van eerder gegeven informatie (zoals zo'n tooltip). Bron: dit boek ;)

日本!🎌

Pagina: 1