SETI plat?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Lees :

http://www.net.berkeley.edu/setiathome/
Fiber cut silences SETI@Home, Lawrence Hall of Science

1 March 2001

At about 3:30 AM PST on 27 February an optical fiber cable connecting the U.C. Berkeley campus with the Lawrence Berkeley National Laboratory was cut, apparently by vandals trying to "salvage" copper from other nearby cables.

The broken fiber carries data and voice connections for LBNL and also for the Space Sciences Lab and the Lawrence Hall of Science. SSL is where the SETI@Home project is located, so the millions of participants helping to analyze data have been unable to contact the SETI@Home servers ever since.

This morning we (CNS) were told that the repairs would be finished sometime today. Unfortunately that's not the case. The carrier has finished pulling new cable, but now LBNL has to splice the new cable into their own fiber plant. This process will not be completed until late in the day Friday, 2 March.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Bij anandtech is er meer informatie over te vinden, er zijn idd problemen.
Zie hier, hier en hier.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Op webwereld meldden ze het ook al. Het schijnt dat vandalen de connectie hebben vernield
Deelnemers aan SETI@Home kunnen de centrale server van het project niet bereiken. Vandalen hebben de kabel tussen de campus van de University of California Berkeley en de Lawrence National Laboratory, waar de servers van SETI@Home staan, vernield. Dat meldt SETI@Home op zijn website.

• 0rbit
Ik doe dan wel geen SETI maar ik vind het wel knap triest dat mensen zoiets doen...

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmm... de aliens doen alles om niet gevonden te worden zeg...

Verwijderd

Tja die aliens maar roepen om aandacht en de SETI mensen maar naar die schermpjes koekeloeren :)

Het is net de Matrix!
(They took the hardwire!!!)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Dit is niet leuk :'( nu lopen al die screensavers op het werk geen f*ck te doen.

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Wedden dat het gewoon oud ijzer boeren waren >:)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

In amerika kennen ze toch de doodstraf >:)

• 0rbit
Daar zeg je wat... de doodstraf :) Ik kan mij geen ergere misdaan voorstellen dan het opzettelijk onmogelijk maken van andermans digitale plezier!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op zaterdag 03 maart 2001 10:20 schreef MOL het volgende:
Wedden dat het gewoon oud ijzer boeren waren >:)
Uhmm, Glasvezelkabel heeft alleen een ijzeren bewapening en die levert als oud ijzer vrijwel niets op.
Het zou dan dus om 'echte' sabotage gaan.
Maar ik denk dat het weer gewoon een studentengrap is :)

Powered bij meergranenbrood.

• 0rbit
Nee, er staat duidelijk in het artikel dat het ging om koperen kabels die naast de glasvezel lagen. 'Per ongeluk' hebben ze in hun haast de galsvezel ook kapot gemaakt. :)

Pagina: 1