TV-out verschuift het beeld

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:42
Ik zit met een probleem. Ik heb een simpele htpc gebouwd van wat oude onderdelen en deze los onder een tafeltje gehangen. Allemaal heel simpel gebouwd maar opzicht werkte het perfect. Nou haal ik de monitor eraf(waardoor er dus alleen de CRT-tv aanhangt) en verspringt het beeld opeens voor de helft naar boven waardoor ik dus de onderste helft boven zie en de bovenste helft onder. Beetje onduidelijk maar het komt erop neer dat als ik alles de helft naar beneden zou kunnen schuiven dat het dus zou werken.

Ik heb al programma's geprobeerd als Ultramon en Powerstrip. Deze verschoven het wel een stuk maar dus niet ver genoeg.

Hebben jullie enig idee?

Specs

TV-scherm : B-merk CRT 50hz
Vid-kaart: Nvidia Gefore 2 mx400
Proc: Amd Athlon 2100+
MoBo: MSI (type zover even onbekend, ik zoek het even op mocht het relevant zijn).

Alvast bedankt :) .

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:44
ga eens met je muis naar beneden? scrollt het beeld dan mee? Zet dan je resolutie eens naar 800*600

Carpe Diem

• Powergrim
Ook al geprobeerd, het is geen resolutie probleem. Het beeld staat egt gefixed op z`n positie. Vergelijk het alsof je met de OSD controls van je monitor zo erg heb lopen pielen dat alles naar boven is geschoven. Het gekke is wel dat als ik geen driver installeer dat het beeld dan wel goed is. Maar zonder driver is m`n DVD-playback sluggish dus dat kan ik dan ook weer niet hebben.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:44
controleer even in je beeldinstelling of hij wel PAL-B naar buiten stuurt. Heb het idee dat je het daar moet zoeken :)

Offtopic: lang op je tv slaan wil ook nog wel eens werken ;) oplossing niet gegarandeerd ;)

Carpe Diem

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 23:42
Zou ook even kijken of je kabeltje nog goed zit en/of is.

• Powergrim
Kabeltje is perfect. Heb ook andere geprobeerd, en de converter ertussen van s-video naar tulp is ook goed naar mijn weten. Tenminste in andere configuraties nooit problemen mee gehad.

Ik heb gekeken naar de Pal instelling deze klopt ook gewoon, het is PAL-B.
Ik denk zelf dat ik nog steeds moet zoeken in de aansturing qua drivers. Ik zet er niet de nieuwste forceware op want deze ondersteund ie niet. Maar de legacy forceware wil dus ook niks doen. Ergens een .ini file die het toestaat de hele indeling zwaar te verandere? Ik ben niet bang van een beetje coding.
Pagina: 1