Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Beste Tweakers.

Ik heb een korte vraag. Ik ben van plan binnenkort een Archos PMP aan te schaffen, maar vroeg me toch iets af.
De Archos 5G ondersteunt surfen via HSDPA netwerken. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Moet ik hiervoor een speciaal abonnement aansluiten? Ik heb via Hi KPN al een mobiel abonnement met Eindeloos Online internet. Kan ik dit op mijn Archos gebruiken?

Kortom, aan wie moet ik mijn geld geven om op mijn Archos altijd en overal te internetten? (niet via WiFi dus)

EDIT: Ik lees net dat de Archos 5G een ingebouwde SIM-kaart heeft. Zoiets vermoedde ik al, maar kon het me moeilijk voorstellen. Klopt dit? Betekent dit dat ik alleen een aantal gegevens hoef in te voeren om toegang te krijgen tot mijn KPN internet abonnement?

Gr,

David

[ Voor 19% gewijzigd door Bounc3 op 12-08-2009 15:26 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat een SIM-kaart met een 3G-abonnement genoeg is. Ik neem aan dat het niet per se HSDPA hoeft te zijn? Waarschijnlijk kan de Archos 5 "gewoon" via 3G (UMTS) surfen. Verder is het gewoon een kwestie van de juiste instellingen voor internet instellen (kun je bij je provider verkrijgen of uit je telefoon halen) en gaan.

Let trouwens even op de plugins die je nodig hebt om te kunnen doen wat jij wilt. Archos heeft er een handje van om basisfunctionaliteit tegen een meerprijs aan te bieden...

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
Je abbo bij KPN hoort bij je SIM dus kan je niet verhuizen naar de sim van je Archos.
Er zijn wel Internet-only simkaartjes te koop bij diverse providers...
Even googlen zou je moeten helpen...

Even niets...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
thijs_cramer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:21:
Je abbo bij KPN hoort bij je SIM dus kan je niet verhuizen naar de sim van je Archos.
Er zijn wel Internet-only simkaartjes te koop bij diverse providers...
Even googlen zou je moeten helpen...
Zou er niet een andere SIM-kaart in te zetten zijn?

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
RoD schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:19:
Verder is het gewoon een kwestie van de juiste instellingen voor internet instellen (kun je bij je provider verkrijgen of uit je telefoon halen) en gaan.
Dat zou wel mooi zijn... Maar ik lees net dat er inderdaad een slot is voor een SIM kaartje en dat deze dus niet is ingebouwd of iets dergelijks. Dit betekend dat ik die dus telkens moet verwisselen tussen m'n Archos en m'n telefoon.

De grootste reden voor mij om een Archos 5G te nemen is dat ik reeds een 2-jarig abonnement heb met een Sony Ericsson Xperia X1 toestel t.w.v. €te-veel en dat deze al na een kleine 8 maanden "verdronken" is bij een bbq/kampeer avontuur. Ik hoopte daarom dat de Archos deze zou kunnen vervangen als browser.

Snel even op Hi.nl gekeken:
Een DuoCard is een setje van twee SIM-kaarten met hetzelfde mobiele nummer. Zo ben je op twee verschillende toestellen bereikbaar onder het hetzelfde nummer, zonder dat je de SIM-kaart hoeft te wisselen.
Let op: met een DuoCard is het niet mogelijk beide toestellen tegelijkertijd te gebruiken.
Nu vraag ik me wel af of ik ook niet kan internetten met de een en bellen met de ander, en of het toestel helemaal uit moet staan... Nou goed, ik zal Hi klantenservice morgen maar even moeten bellen.

Als iemand nog verdere info of persoonlijke ervaring heeft hoor ik het graag.

P.S.
RoD schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:19:
Let trouwens even op de plugins die je nodig hebt om te kunnen doen wat jij wilt. Archos heeft er een handje van om basisfunctionaliteit tegen een meerprijs aan te bieden...
Ik ben me bewust van de plugins e.d., dank.