De bedoeling is om rond de 20 monitoren op te stellen. Elke monitor zal een uniek filmpje tonen. Geen full-hd full-blown actie film. Maar meer iets tussen powerpoint en flash in, met wat jpg afbeeldingen.
Nu hadden we eerst een leuke aanbieding gevonden voor een partij fujitsu E600 + 17" Samsung 740B monitoren.
Maar later bedacht ik me toch dat er mss wel een meer thin-client achtige oplossing zou zijn.
Na een tijdje zoeken kwam ik op de volgende opties.
* nComputing L130 Desktop Virtualisatie - centralpoint.nl
Deze kan je overal in je LAN hangen. En dan zorgen dat je voldoende processing power hebt op je server.
- wat meer info
- ncomputing.com Lseries
* nComputing X550 Desktop Virtualisatie kit (5- users) - centralpoint.nl
Dit is een PCI-kaart met 5 lan-poorten. Maximaal 2 PCI kaarten op 1 server-pc.
De lan-poorten worden dan naar de kastjes verbonden waar de monitor aan hangt (thin client).
Maximaal dus 10 thin cliens per server (immers 2PCI x 5 lan-poorten).
- Er is dus sowieso een extra server nodig. En minder handig omdat je direct vanuit de pc naar de thin client moet.
+ Per stuk wel goedkoper dan 5 maal een L130 aanschaffen.
- wat meer info
- ncomputing.com Xseries
* Plug PC LXP 2310 - misco.nl
Dit lijkt me tot nog toe de betere oplossing. Lekker klein en ook gezien de prijs.
Er draait een linux os op.
- Plug PC site
* Andere oplossingen?
Misschien bestaat er wel een simpel en klein spelertje ofzoiets? Het gaat immers alleen om het afspelen van een info-fimpje.
Kan ook nog altijd een mediaspelertje kopen van < 100 euro. En met een hdmi-dvi kabel werken.
Nu zit ik alleen nog te kijken naar een mogelijke server omgeving. We hebben een aantal server 2003 PC's draaien.
Het liefst heb ik de licentie en server-software kosten zo laag mogelijk. Misschien gratis met een linux of vmware oplossing?
update:
Deze speler lijkt me dan ook wel wat, slechts 44 euro, en VGA uitgang.
http://www.pixmania.nl/nl...xterne-behuizing-med.html
Helaas kan ik daar geen ervaringen van vinden.
Nu hadden we eerst een leuke aanbieding gevonden voor een partij fujitsu E600 + 17" Samsung 740B monitoren.
Maar later bedacht ik me toch dat er mss wel een meer thin-client achtige oplossing zou zijn.
Na een tijdje zoeken kwam ik op de volgende opties.
* nComputing L130 Desktop Virtualisatie - centralpoint.nl
Deze kan je overal in je LAN hangen. En dan zorgen dat je voldoende processing power hebt op je server.
- wat meer info
- ncomputing.com Lseries
* nComputing X550 Desktop Virtualisatie kit (5- users) - centralpoint.nl
Dit is een PCI-kaart met 5 lan-poorten. Maximaal 2 PCI kaarten op 1 server-pc.
De lan-poorten worden dan naar de kastjes verbonden waar de monitor aan hangt (thin client).
Maximaal dus 10 thin cliens per server (immers 2PCI x 5 lan-poorten).
- Er is dus sowieso een extra server nodig. En minder handig omdat je direct vanuit de pc naar de thin client moet.
+ Per stuk wel goedkoper dan 5 maal een L130 aanschaffen.
- wat meer info
- ncomputing.com Xseries
* Plug PC LXP 2310 - misco.nl
Dit lijkt me tot nog toe de betere oplossing. Lekker klein en ook gezien de prijs.
Er draait een linux os op.
- Plug PC site
* Andere oplossingen?
Misschien bestaat er wel een simpel en klein spelertje ofzoiets? Het gaat immers alleen om het afspelen van een info-fimpje.
Kan ook nog altijd een mediaspelertje kopen van < 100 euro. En met een hdmi-dvi kabel werken.
Nu zit ik alleen nog te kijken naar een mogelijke server omgeving. We hebben een aantal server 2003 PC's draaien.
Het liefst heb ik de licentie en server-software kosten zo laag mogelijk. Misschien gratis met een linux of vmware oplossing?
update:
Deze speler lijkt me dan ook wel wat, slechts 44 euro, en VGA uitgang.
http://www.pixmania.nl/nl...xterne-behuizing-med.html
Helaas kan ik daar geen ervaringen van vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door admiral866 op 12-08-2009 17:35 ]