• Amasik
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07-2024
momenteel probeer ik een tape te restoren van een backup, hierbij heb ik echter last van het volgende probleem:

Van een HP DL380G4 server, met windows server 2003 Enterprise Editie R2, is er een full system backup gemaakt met ntbackup naar een hp storageworks ultrium 448 Tape drive op een ultrium 2 tape.

Deze backup is succesvol gemaakt en er is een verify succesvol afgerond. De tape was hierbij niet helemaal gevuld en op de server was de gemaakte catalog gewoon te openen.

Van deze tape heb ik hierna geprobeerd een catalog terug te draaien op meerdere verschillende machines met 2 verschillende tape units (o.a. HP ML350G3 met w2003 EE R2, een HP XW workstation met W2203 EE R2, een hp storageworks ultrium 960 tape drive en een ultrium 460 tape drive.
Het is echter niet gelukt een catalog van de tape te lezen. Tijdens het uitlezen van de backup kwam de volgende melding: "the library is unable to load the media at this time because the drive is in use" en de tape unit eject de tape, hierna kwam ntbackup met een mount request voor de tape die er net in heeft gezeten. (de tape naam wordt wel goed herkend door het systeem)

Op alle machines stond ntbackup op alle default settings. Van een andere server die exact dezelfde hardware en windows versie heeft is ook een full system backup gemaakt. en van deze tape is er wel een catalog van de tape te lezen op de ml350.

ik hoop dat iemand me een hint of een oplossing kan bieden want tot nu toe heb ik op nog geen enkel forum kunnen vinden wat er fout gaat. op de microsoft site stond 2 dingen over KB813544 en over een probleem met een andere versie van W2003 (ik weet even niet meer welke) maar deze lijken me niet gerelateerd aan mijn probleem.

Verwijderd

kan je wel gewoon 1 filetje restoren op/met de originele server/tapedrive (als dat nog kan natuurlijk :)). Just checking of er geen probleem is met de tape...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 16:28 ]

• Amasik
dat kan ik helaas niet controleren, die machines staan hier nou niet om de hoek anders had ik dat idd wel willen proberen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zonder kennis van NT Backup met de desbetreffende tape:

kijk eens als er ergens een service draait die deze tape aanspreekt en herstart die service een keer..

You don't need eyes to see, you need vision

• Amasik
ik heb eerst de removable storage service herstart, daarna de hele machine herstart, en als laatste nog een complete install en update gedaan naar een up to date cleane windows installatie. dit helpte allemaal niks.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zelf na een reboot is de drive in use???

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Hoi

exact hetzelfde meegemaakt

hp 350 2003sbs rc2
ultrium 448 tapedrive en ook ultrium 2

ook ik heb hel het internet afgezocht en wel soortelijke problemen gelezen maar geen oplossing

met puur geluk ben ik wel verder gekomen

door een ander programma te proberen (backup exec) kreeg ik een foutmelding dat de blocksize niet goed zou zijn

verder gezocht en aangezien we op ons bedrijf bij iedere klant gebruik maken van backuplogs die ook de blocksize vermeld (het commando mt.exe) alle logs nageplozen en warempel, deze klant had een blocksize van 100.000 (hex) en die andere servers (had er ondertussen al 3 andere geprobeerd) hadden 10.000
verder gaan zoeken en bij een ander klant waar de blocksize ook 100.000 was de tape geprobeerd en deze was dus gelijk leesbaar

dus eindelijk instaat om de tape te lezen en over te zetten op een usb harddrive
ik ga nu op vakantie en zal na mijn vakantie verder gaan zoeken want hoewel het probleem bij de klant is opgelost blijft het bizar dat ik dus nog steeds en situatie heb dat sommige tapes alleen leesbaar zijn in bepaalde servers/setups en dat is uiteraard nooit de bedoeling

ik hoop in ieder geval dat je hier iets verder mee kan komen
Pagina: 1