Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar simpele Personal Database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar software om 'dingen' mee te ordenen en ze in een database te stoppen, waar voor mij het belangrijkste is dat ik de informatie weer snel kan opzoeken. Met dingen bedoel ik dus van alles en nog wat, maar vooral feitjes, voor studie en daarbuiten die ik uit boeken en elders haal.
Ik heb al wat programma's geprobeerd zoals Personal knowledge database, Mybase en filemaker pro. Die laatste ziet er behoorlijk gelikt uit, maar is wel een beetje overkill. Ik zoek, wanneer mogelijk, wat simpelers. De eerste twee, en nog wat andere hebben in gemeen dat het een beetje krakkemikkig of rommelig overkomt, het lijkt allemaal van een (of twee) generaties software terug te komen.
Als iemand een suggestie heeft voor een prgramma wat je misschien zelf gebruikt of waar je van gehoord hebt, dan hoor ik dat graag, alvast bedankt.

M.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Kladblok? Niet om vervelend te doen, maar waaorm kan je niet gewoon bestandjes aanmaken met keywords en daarin de data zetten? Windows zoeken kan prima in de inhoud van bestanden zoeken...

Even niets...

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Access?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies, kladblok is natuurlijk altijd een optie, en heb ik ook een tijd gedaan, maar ik was eigenlijk benieuwd of mensen nog speciale software kennen. Wat ik zelf via het internet heb gezocht vond ik, met uitzondering van filemaker, niet heel geschikt. Access heb ik zelf nog nooit gebruikt maar daar zal ik zeker even naar gaan kijken

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47

Standeman

Prutser 1e klasse

Al eens geken naar EssentialPIM. Ik heb het zelf echter nog nooit gebruikt.

Misschien dat outlook soelaas kan bieden. Voor zover ik weet kan je daar ook notes e.d. in kwijt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Probeer eens iets als Evernote (http://evernote.com/) dit gebruik ik zelf ook en ik sla er echt van alles in op :)

[ Voor 36% gewijzigd door messi op 12-08-2009 14:13 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
Standeman & Messi, hartelijk bedankt voor de tips. Evernote heb ik van gehoord en zal ik eens uitproberen, EssentialPIM kende ik nog niet maar zal ik zeker even naar kijken

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Kladblok is misschien iets te basic, maar notepad++ is wel errug chill. Ik weet niet wat voor data je wil opslaan, maar misschien is Word wel genoeg. Geneeskunde studenten met dezelfde vraag heb ik hetzelfde antwoord gegeven. Prop het allemaal in een groot word document, zoek op de termen die je wil en voila.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Microsoft Office OneNote

[ Voor 26% gewijzigd door kunnen op 13-08-2009 02:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Cagalli Thanks voor de links, ben benieuwd

@HenkEisjedies Ja het misschien toch geen slecht idee om het wat basic te houden, ik ga eerst eens wat van de suggesties hierboven doorspitten, en als het niets blijkt te zijn is dat in ieder geval nog een redelijk alternatief
Pagina: 1