Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] spoolsv.exe loopt vast bij printopdracht

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb hier een Dell Precision M6300 waarop getekend wordt met Autodesk Inventor Simulation 2010. Aan de laptop staat een HP Officejet K7100 gekoppeld waarop de tekeningen uitgeprint moeten worden. Dit gaat meestal allemaal goed, totdat we een tekening (circa 12 MB) uit willen printen op A3 formaat.

Ik krijg dan direct de melding dat er een fout is opgetreden in de Spooler Subsystem App. Als ik vervolgens de fouten bekijk lijkt het probleem te zitten in spoolsv.exe. Ik heb het proces toen gekilled en herstart, maar dat leidt niet tot printen, maar de service klapt er dan gelijk weer uit.

Ik heb na wat zoekwerk op internet geen oplossing of oorzaak van het probleem gevonden. Wel heb ik uit de map C:\Windows\i386 het bestand spoolsv.exe gekopieerd en geplakt in de map C:\Windows\system32. Dit heeft echter ook niet geleid tot de oplossing van het probleem.

Wie weet hier misschien een oplossing voor of wie weet wat de oorzaak kan zijn? We hebben ook al contact gehad met de leverancier van het tekenprogramma die adviseerde om het werkgeheugen van de laptop te upgraden. Dit hebben we vervolgens gedaan naar 4GB, maar ook dat leidde niet tot de oplossing.

Dus wie heeft een dergelijk probleem gehad en weet een mogelijk oplossing?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hoeveel vrije ruimte heb je nog op je c schijf? Kan het zijn dat er een dermate grote spool file aangemaakt wordt dat deze helemaal volloopt? Ik heb dit in het verleden nog gezien met CAD applicaties.

You don't need eyes to see, you need vision

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien trekt de printer zelf het gewoon niet? Firmware al geupdate? En de meest recente driver? Hoeveel geheugen zit er in? Gaat het met een andere laptop/pc wel goed?

[ Voor 26% gewijzigd door sanfranjake op 12-08-2009 21:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters