Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access 2007]Keuzelijst met invoervak voor meerdere velden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben een redelijk eenvoudig inkoop/verkoop/artikelen/klanten systeem aan het maken maar ik heb het volgende probleem: Ik heb een master-detail formulier met Levering als masterform, en Leveringorderregel als detail.

In de tabel levering is Leveringsordernr de Primary key en er zit ook een FK in de leveringtabel: Klantnr die PK is in de klanttabel. In het formulier zijn deze ook zichtbaar in Leveringformulier. Verder staat er in het masterform onder het klantnr nog de velden klantnaam, klantstraat, klanthuisnr en klantwoonplaats.

Ik heb al een werkend klantenformulier, en enkele klanten ingevoerd. Ik weet ook hoe ik met een keuzelijst 1 item uit een query of tabel moet halen en dit in een form zetten.

Maar wat me niet lukt is meerdere velden vullen tegelijk. Ik wil graag 1 keuzelijst hebben op het klantnr veld, met in die lijst 2 zichtbare gegevens, klantnr en klantnaam.

En als daar een klant is gekozen, dat dan access de het klantnr, klantnaam, klantstraat, klanthuisnr en klantwoonplaats invult.

Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet aanpakken?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Bij je keuzelijst moet je via de property sheet bij het tabblad All eens kijken bij Column Count (vul daar bijv. 2 in).

Voor wat betreft het automatisch laten vullen van de overige velden moet je een After update toevoegen aan je keuzelijst, zie hiervoor op het tabblad Event en dan Macro builder.

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
Welke Actie heb ik dan nodig in die after update macro?

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:05:
Welke Actie heb ik dan nodig in die after update macro?
SearchForRecord

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar wanneer ik het form uitvoer met de afterupdate op de selectiebalk kies krijg ik een fout: ik heb niks opgegeven voor het argument RecordZoeken :(

In het macroscherm wordt door access wanneer ik RecordZoeken heb gekozen automatisch een aantal argumenten ingevuld die ik niet kan wijzigen:

Dit staat in het argumentenscherm:

; Heel veld; Nee; Alles; Nee; Ja; Ja

( Ik heb de NL versie van access)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:44:
Ik heb het geprobeerd, maar wanneer ik het form uitvoer met de afterupdate op de selectiebalk kies krijg ik een fout: ik heb niks opgegeven voor het argument RecordZoeken :(

In het macroscherm wordt door access wanneer ik RecordZoeken heb gekozen automatisch een aantal argumenten ingevuld die ik niet kan wijzigen:

Dit staat in het argumentenscherm:

; Heel veld; Nee; Alles; Nee; Ja; Ja

( Ik heb de NL versie van access)
Ik begrijp nu waarom deze fout gekomen is.
Ik moet iets invullen in het actieargument: "Zoeken naar" bij deze afterupdate macro genaamd RecordZoeken
Wat moet ik daar invullen?

Ik ben een beginnende access gebruiker vandaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Ik begrijp nu waarom deze fout gekomen is.
Ik moet iets invullen in het actieargument: "Zoeken naar" bij deze afterupdate macro genaamd RecordZoeken
Wat moet ik daar invullen?

Ik ben een beginnende access gebruiker vandaar ;)
Zoiets als:
="[Klantnr] = " & Str(Nz([Screen].[ActiveControl],0))

Succes! :)

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
Access zegt dat ie die string niet kan ontleden, en ik heb weinig verstand van makros of VB
Pagina: 1