Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2003 Terminal Services] Z@R tmp files blijven achter

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
We hebben hier een probleempje met de tijdelijke profielen op de terminal servers.
Soms als gebruikers uitloggen wordt het profiel niet compleet verwijderd en blijven er wat files achter.
Deze heten bv Z@R1.tmp
Locatie C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temp\Z@R*.tmp

Als de gebruiker nu weer op dezelfde server inlogt krijgt hij (of zij) een default profile.
Heb al kunnen achterhalen dat het een probleem met Adobe Acrobat reader is, maar weet niet precies hoe het onstaat. We hebben de laatste versie op de terminals staan (9.1 volgens mij)

De Z@R.tmp bestanden zijn op geen enkele manier te verwijderen, je moet echt de server rebooten.
Heb al Foxit reader geprobeerd als alternatief maar kwamen veel klachten van gebruikers over de interface en printerproblemen etc (....)
Iemand dit probleem ook gehad en een oplossing?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Heb dit probleem ook bij een klant, tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden.
Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk antiviruspakket gebruik je, en is dat helemaal uptodate? Heb je het ook nog met deze gedeinstalleerd en/of uitgeschakeld?
Windows, drivers/firmware op de server ook helemaal uptodate?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Het is en algemeen probleem dat na Acrobat versie 5 is ontstaan, maar nu weet ik dus ook dat het in versie 9 nog steeds niet is opgelost.

Wat gebeurt er:
Als je een pdf-file print op een printer dan wordt deze Z*.tmp file aangemaakt, dit heeft acrobat nodig voor de font-handling van het betreffende PDF-je, en meestal wordt deze weer keurig verwijderd.
Mocht dit niet gebeuren dan heeft hoogst waarschijnlijk het process csrss.exe deze vastgezet.

Mogelijke oplossing 1:
Downgraden naar Acrobat 5 of Foxit, die hebben dit probleem niet

Mogelijke oplossing 2:
Eigenlijk geen oplossing maar het werkt voor een gros van de beheerders, is het "verwijderen van plug-ins van Acrobat. De best practice is om alles van de "plug-in" folder naar de "Optional" folder te verplaatsen behalve de volgende: Search.api, Search5.api, IA32.api, EWH32.api, EScript.api. Bijkomend voordeel is dat ie sneller wordt.

Mogelijke oplossing 3:
Zover ik weet zijn deze problemen nog niet gemeld als je een Postscript printer driver gebruikt, kan je ook proberen.

• Flyduck
Dat van die plugin folder heb ik nog niet geprobeerd, ga ik mee aan de slag.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

misschien niet nodig maar bijna iedereen in de SBC wereld gebruikt adobe acrobat reader 8.x.x omdat er met 9.x teveel issues zijn zoals je application data\acrobat vol plempen enzo..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
mutsje schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:30:
misschien niet nodig maar bijna iedereen in de SBC wereld gebruikt adobe acrobat reader 8.x.x omdat er met 9.x teveel issues zijn zoals je application data\acrobat vol plempen enzo..
als je refereerd aan het probleem met de application data map en de runtime errors dan zijn die allang opgelost hoor :? (al dan niet icm redirected folders)

http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404597.html

versie 9.1 erop en je hebt het probleem niet meer :)

@ts: heb je ook de uphc tool geinstalleerd :?

http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 13-08-2009 19:40 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Flyduck
Helaas, plugin folder leeghalen helpt ook niet :(
User profile hive cleanup draait overigens ook, maar heeft geen nut want je krijgt die bestandjes met geen mogelijkheid ge-unlockt. Reboot is enige manier.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
heb je antivirus actief :? zo ja: welke versie van welk pakket :?

A wise man's life is based around fuck you

• Flyduck
Powershell schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:08:
heb je antivirus actief :? zo ja: welke versie van welk pakket :?
McAfee virusScan enterprise 8.5.0i
Maar volgens mij is het echt een bug van Adobe Reader...

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:24
Het heeft even geduurd, maar daar is Adobe met de oplossing!
Pagina: 1