[win2k3 Domain] groep relaties zien in ander domein

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
situatie schets:

1 forest 2 domains.

domainname= domein1
domainname= domein2
En de domeinen hebben een two way trust met elkaar.

Probleem:

Op domein1 hebben wij onze softwareinstall policy's die in domein 1 en 2 het werk doen. Het probleem is dat ik in domein2 een aantal installpolicy's aan een pcnummer hang die in domein2 hangt. Nu wil ik beheer doen vanuit domein1. Ik open mijn Users and computers op mijn eigen pc (in domein1) Ik zoek in domein2 naar het pcnummer en kijk waar deze pc allemaal lid van is. Helaas laat hij nu niets zien in het lijstje in welke groep hij zit van domein1, wel laat hij de groepen zien vanuit domein2 waar hij dus in zit.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik wel alles krijg te zien bij de eigenschappen van een pc in een andere domein.

Misschien is het een beetje een vaag verhaal maar dan laat me dat maar even weten dan probeer ik het te verduidelijken.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:31
Al wat voor gebruiker doe je dit?
Ben je lid van Multiple Domain Admins?

Computer says no

• andreict
Moshe85 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:01:
Al wat voor gebruiker doe je dit?
Ben je lid van Multiple Domain Admins?
domein admin van domein1.

Is multple domain admins een built in iets?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 12:31
andreict schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:07:
[...]

domein admin van domein1.

Is multple domain admins een built in iets?
Nee dat is een groep die ik zelf heb gemaakt. De leden zijn lid van de groep Administrators(builtin).

Computer says no

• andreict
Moshe85 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

Nee dat is een groep die ik zelf heb gemaakt. De leden zijn lid van de groep Administrators(builtin).
van alle 2 de domeinen? Ik kan op domein2 niet de domain admins toevoegen van domein1 en andersom.

[ Voor 10% gewijzigd door andreict op 12-08-2009 14:38 ]

Verwijderd

andreict schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

van alle 2 de domeinen? Ik kan op domein2 niet de domain admins toevoegen van domein1 en andersom.
dat kan je wel, maar goed dat is wat advanced hacking wat ik hier niet ga vertellen.

Een trust geeft de mogelijkheid om rechten toe te kennen aan objecten uit een ander domain. Maar default heb je niks... Dus als je domain admin bent in domain1, heb je geen rechten in domain2. Een domain admin uit domain2 (of een enterprise admin) moet je dan rechten geven.

Jij moet wel users uit domain2 kunnen toevoegen aan de domain admins van domain1.

overigens 1 policy voor 2 domains is meestal niet slim. De snelheid van de policy verwerking gaat over het algemeen dramatisch omlaag.

• andreict
Policy's gaan uitstekend geen problemen mee.

En hoezo advanced hacking? lijkt me toch gewoon een standaard optie binnen domein van windows??? maar je mag me altijd mailen of je het hier niet wilt vertellen.

andreict (apenstaartje) home (punt) nl
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

dat kan je wel, maar goed dat is wat advanced hacking wat ik hier niet ga vertellen.

Een trust geeft de mogelijkheid om rechten toe te kennen aan objecten uit een ander domain. Maar default heb je niks... Dus als je domain admin bent in domain1, heb je geen rechten in domain2. Een domain admin uit domain2 (of een enterprise admin) moet je dan rechten geven.

Jij moet wel users uit domain2 kunnen toevoegen aan de domain admins van domain1.

overigens 1 policy voor 2 domains is meestal niet slim. De snelheid van de policy verwerking gaat over het algemeen dramatisch omlaag.

• andreict
kickje
Pagina: 1