Rode artifacts op 8800gtx > Dell 37" LCD

Pagina: 1
Acties:

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Sinds een langere tijd heb ik rode artifacts (rode puntjes , vooral op donkere gedeelten, blauwe op witte vector achtergrond)

Ik heb een 8800GTX (oem Dell) met 2x DVI

Op de ene poort heb ik altijd artifacts , op de andere soms, en bij sommige films is het veel meer aanwezig dan anders

Op een witte (vector) achtergrond van bv een website , zie ik blauwe , trillende artifacts

Ik heb geen andere videok om mee te testen.

de resolutie voor de tv is HD ready 1368 x 768 (het maximale bereik van de LCDTV)
op de pc (win 7) is dit ook zo ingesteld

- meerdere drivers geprobeerd
- zelfde resultaat met XP, Vista & Win 7 Ult.
- Geen probleem op mn 24" Dell full HD LCD monitor
- op de andere dvi poort is het probleem VEEL groter an ALTIJD aanwezig
- lagere resolutie op de 37" lcd biedt geen soelaas, zelfde resultaat
- videokaart en pc niet ge-oc-ed

DVI Kabel is circa 7,5 m

* voor overige specs van mn pc, zie signature

heeft iemand ideeen?

Bij voorbaat reuze bedankt ;-)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

is dit op verschillende plekken (als je schaalt met resolutie) (-> bad bumps) of altijd op dezelfde plekken op je scherm (hot pixels)?

En wat bedoel je met een "witte vector"?

[ Voor 14% gewijzigd door neliz op 12-08-2009 12:41 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• SvenG
neliz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:40:
is dit op verschillende plekken (als je schaalt met resolutie) (-> bad bumps) of altijd op dezelfde plekken op je scherm (hot pixels)?

En wat bedoel je met een "witte vector"?
Ja dit is op verschillende plekken (je bedoelt als ik nbv de movie window verklein en dan verplaats?)

met vector bedoel ik dat een een egaal witte kleur is. Als je een DTP proggie gebruikt zoals photoshop , dan kan je iets ' inkleuren' door een kleurcode te gebruiken. De kleur is dan egaal / zonder kleurverloop

dat noem je toch ' vector based' ?

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

SvenG schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:44:
[...]
Ja dit is op verschillende plekken (je bedoelt als ik nbv de movie window verklein en dan verplaats?)

met vector bedoel ik dat een een egaal witte kleur is. Als je een DTP proggie gebruikt zoals photoshop , dan kan je iets ' inkleuren' door een kleurcode te gebruiken. De kleur is dan egaal / zonder kleurverloop

dat noem je toch ' vector based' ?
dat kun je zo noemen, een vector is een bepaling van plaats, richting, afstand/snelheid etc. wat gebruikt word voor wiskundige berekening of het bouwen van 2d/3d omgevingen.

Het eerste wat ik bedenk is dat je GPU aan het overlijden is (bumpgate)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• SvenG
maar vind je t niet vreemd dat er geen probleem is op mn 24" full hd ?

op beide dvi poorten heb ik daar geen probleem...

kan een niet -geaard stopcontact / pc het probleem zijn ?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Kan je een andere kabel op je LCD TV aansluiten? Misschien ligt het aan de kabel.

Test je TV ook eens op een andere PC.

Of een niet geaard stopcontact het probleem kan zijn is natuurlijk ook eenvoudig te testen, probeer eens een geaard stopcontact.

specs

• SvenG
gek genoeg heb ik geen geaard stopcontact...

woon in een ruim app van circa 20 jaar oud ... maar er zitten toch echt maar 2 gaatjes per aansluiting

kabel wordt lastig , maar ga ik dit weekend proberen... (kabel kopen , pc verplaatsen)

geen andere HD pc ... maar ik kan t natuurlijk wel met n laptop op n lagere resolutie proberen, da's n goeie , thanks (v t weekend ff een laptop lenen...)

[ Voor 24% gewijzigd door SvenG op 12-08-2009 14:25 ]

Pagina: 1