Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste,

IK weet dat mijn vraag niet op tweakers thuishoort maar welleer op een drupal community, maar wegens de weinige respons dat ik daar krijg zou ik het graag hier eens proberen. Mijn lange zoektocht op het internet van 3 dagen heeft mij ook niet verder geholpen, dus misschien dat ik hier iemand tegenkom die wat drupal ervaring heeft en mij verder kan helpen.

Het probleem is als volgt, ik zou graag mijn content van een page willen opsplitsen omdat ik met 2 divs naast elkaar zit waar de tekst in moet verschijnen ( zoals een dagblad ). Het lieftst van al zou ik dit willen doen met een delimeter, zodra men in de tekst [split] zet, zou de tekst ervoor links moeten verschijnen en de tekst na de tag rechts.

Ik slaag hier wel in, maar wanneer ik de tekst wil editen is de [split] tag vervangen door heel wat code die tussen de twee prints staat van mijn delen. Hieronder de code als bijkomende informatie :

De functie die de split up doet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
function _contentsplitter($content, $delimiter)
{ 
  return $tmp = explode($delimiter, $incontent);
}
?>

De weergave van beide delen :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$contentgoed = _contentsplitter($content, '[split]');
?>   
        <div id="content_sub_scrollleft">
                <div class="tekstgedeelte">         
                    <?php print $contentgoed[0];    ?>                  
                </div>
        </div>   
        <div id="content_sub_scrollright">

<?php print $contentgoed[1];    ?>  
                </div>    

</div>

Nu wanneer ik de eerste keer een pagina aanmaak met de [split] delimeter in is het zoals het zou moeten zijn, enkel wanneer ik edit is de split vervangen door :

HTML:
1
2
3
4
5
                </div>
        </div>   
        <div id="content_sub_scrollright">

Hoe kan ik dit probleem oplossen, of is er een eenvoudige manier om content op te splitsen in drupal. Ik maak gebruik van Drupal 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Met mijn beperkte Drupal kennis zou ik zeggen; gebruik CCK om een nieuwe content type te maken of je huidige content type te bewerken, en maak een extra veld voor je andere content. Dit kan je dan makkelijk in he theme aanpassen.

Lijkt me de makkelijkste oplossing.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Klinkt alsof je kolommen wilt gebruiken? Waarom daarvoor niet een dynamische oplossing gebruiken dan?

Er zijn tal van scripts die dat kunnen verzorgen, zoals deze.

日本!🎌

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:26
Een oplossing zou kunnen zijn om het met javascript op te lossen. Dan zit je hier in het goede forum.

Om verder te gaan in de php oplossing (waarvoor je eigenlijk bij de buren van Programming moet zijn, is namelijk serverside scripting), het probleem wat jij tegenkomt is dat de gesplitte text in de database staat. In principe wil je het splitten zo laat mogelijk doen, vlak voor het tonen van de content, dus in de database zou gewoon [split] moeten staan en niet de gesplitte code.

Ik zou het gaan zoeken in een custom "Invoerformaat". Standaard komt drupal met filtered en full html, in filtered worden automatisch links en e-mailadressen omgezet naar klikbare varianten. Iets dergelijks zou jij kunnen doen met je [split].

Een andere mogelijkheid is een custom module schrijven die dit voor je doet. Een voorbeeld van een soortgelijke techniek vind je hier: http://drupal.org/project/paging, alleen doen ze het daar met pagebreaks ipv kolommen.

Als laatste, vergeet niet dat drupal behoorlijk wat hook() functies bevat, waarmee je bestaande functies kunt beinvloeden.

[ Voor 3% gewijzigd door Kiphaas7 op 13-08-2009 11:04 ]