Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:03
Hallo allemaal,

Zojuist was ik al een discussie begonnen in een ander forum over de houdbaarheid van DVD's. Maar die blijkt dus volgens sommigen minimaal te zijn.

Nu wil ik toch graag mijn video'tjes digitaliseren. Dus dat ga ik ook maar doen denk ik. heb hier nog een 120GB externe HDD, daar past ook nog wat op. En mijn ouders hebben een PC met een 160GB HDD waar ze maar 5GB van gebruiken. ;) PC'tje hangt in het netwerk, dus daar zal ik ook wat neer gooien.

Maar toch: ook willen we graag de video's "gewoon" op DVD om beneden te kijken. En makkelijk een DVD'tje te kunnen pakken. Wat zijn nou DVD'tjes met een langere levensduur? Heb hier net een paar cd's en DVD's getest. En een goedkope no-name video cd is er al mee gekapt. Ander video cd'tje no-name doet het nog perfect.

Wat aanschaffen dus? Heb hier wel Emtec DVD'tjes maar daar moet de kwaliteit ook niet echt best van zijn volgens sommigen.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zorg dat je DVD-r schijfjes gebruikt en geen DVD-rw (rewriteable) schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:03
Dat ben ik idd van plan. DVD+R. En deze netjes in het hoesje vertiaal te bewaren. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het ligt er misschien ook aan hoe je ze bewaard(temp,vochtigheid,licht)En hoe je ze brand.Ik heb hier heel veel DVD+r van Arita en Verbatim van ~6 jaar oud die nog zonder fouten zijn te rippen(iig. met DVDdecrypter) en af te spelen.
Maar ik hoor ook van sommige mensen,in mijn omgeving,die al corrupte DVD's hebben binnen een jaar na branden.

[ Voor 23% gewijzigd door kendo op 12-08-2009 12:35 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Caveman

whahoehaha

Mja, ik hoor ook vaak in mijn omgeving dat ze corrupte dvd/cd's hebben, maar mijn eerste gebrande cd uit 1994 ! doet het nog steeds. (onder windows 3.11, jaja 8) gebrandt) Wat mijn persoonlijke ervaring is is dat licht de grootste boosdoener is. Ik bewaar al mijn dvd/cd's in van die dvd koffers, lekker donker en leg er altijd van die silicagel korrelzakje in.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !