HD verpakken

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Mijn Hitachi HD is overleden. Net RMA aangevraagd. Maar hoe kan ik hem nu het beste opsturen?
Volgens Hitachi mag dit allemaal niet:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/packaging3.htm

En dit wel:

http://www.hitachigst.com/hdd/support/packaging2.htm

Maar hoe kom ik daar nou weer aan? Bij het lokale postkantoor hebben ze alleen bubbeltjesplastic (mag niet ...).

Yo.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien een lokale computerboer vragen of hij wat van dat soort materiaal overheeft? :) Zo heb ik ook eens wat van dat soort materiaal opgehaald om iets te verzenden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Don3k
  • Laatst online: 11-02 19:43
Foam Rubber kan je gewoon bij de bouwmarkt halen. Zijn geluidsdempende matten geloof ik.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Don3k schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:48:
Foam Rubber kan je gewoon bij de bouwmarkt halen. Zijn geluidsdempende matten geloof ik.
Zal daar eens kijken, maar heb natuurlijk maar weinig nodig.

Yo.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ze bedoelen geloof ik dat de HD niet los in een grote doos mag liggen, met wat bubbelplastic eromheen. Als je er genoeg lagen bubbelplastic omheen doet, en heb in de doosgeklemt hebt (met wat van die verpakkingsrotzooi), zodat als je schud, de HD echt vast zit, dan is het wel goed lijkt me. Natuurlijk de HD wel in een ESD-zakje doen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou de hdd gewoon naar alle redelijkheid verpakken en hem dan naar de winkel sturen die je deze hdd heeft verkocht. Laat de verpakkingseisen van Hitachi lekker het probleem van de winkelier zijn. Zoveel langer kan de garantieafhandeling via de winkelier nou ook weer niet duren.

Verwijderd

De meeste hdd fabrikanten hebben deze eisen.
Simpel een ESD-zakje en inwikkelen in bubbelplastic is goed genoeg voor allemaal.
Heb op deze manier al een aantal WD's, Samsung en Seagate schijven verstuurd voor RMA, lijkt me stug dat ze bij Hitachi daar wel moeilijk over gaan doen.

Ik gebruikte zelfs vaak de ESD-zak van een moederbord om schijven in te stoppen, ff dichttapen en klaar is kees ;)

edit: na het inpakken in de zak en bubbelplastic natuurlijk wel in doosje stouwen die benminste 3 keer zo hoog is als een harddisk en iets langer en iets breder.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 12:40 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-02 21:17

Dark

who tweaked the light?

vaak is het zo dat ze je wel een lege geschikte verpakking willen sturen als je zelf niks hebt... weet niet of dat bij hitachi ook zo gaat, maar valt te proberen...

edit: voor amerika staat het wel op de hitachi site vermeldt, laatste paragraaf op de pagina http://www.hitachigst.com/hdd/support/packaging.htm ...

gewoon nederlandse rma even mailen dat ze je een doosje sturen... lijkt me de oplossing...

[ Voor 42% gewijzigd door Dark op 12-08-2009 12:44 ]

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Heb Hitachi gemaild met verzoek om doos; en ga in tussentijd op zoek naar wat schuim. Als alles faalt pak ik hem zo goed mogelijk in :)

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Antwoord Hitachi:

Unfortunately, we do not sent out packaging material for the harddrives. If
you don't have the
original packaging, you can put the HDD in an antistatic bag and then use
a hard cardboard box
and bubble wrap or standard packaging foam.

Valt wel mee dus, met die eisen :)

Yo.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat had ik ook wel verwacht :)

Ik snap wel dat ze zoiets op de site zetten, je wilt natuurlijk geen defecte schijven die na het transport nóg meer kapot raken.

Zo had ik een keer een harde schijf op Marktplaats gekocht. De verkoper had de harde schijf gewoon in dun karton gewikkeld van een oude schoenendoos...
Die harde schijf was dus ook kapot toen ik hem probeerde.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Alle Hitachi's drives hebben een shock sensor. Als je de drive niet goed inpakt en de drive tijdens transport een klap krijgt dan zien ze bij Hitachi een "0x73- Defective Device Excessive shock" melding, waardoor eventueel de garantie zou kunnen komen te vervallen. Pakket bezorgers gooien nogal eens met de spullen, dus altijd goed inpakken.
Pagina: 1