experiabox + extra telefoon bel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2023
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een oplossing om de telefoon te horen in een drukke werkplaats, dus iets van een luide bel/flitser zou moeten voldoen. Nu heb ik op internet al aardig wat gevonden, maar deze werken allemaal met een analoge telefoonlijn. Nu hebben we hier een experiabox met een zakelijk abonnement, op telefoon port 1 zit de telefoon, en op port 2 de fax. Weet iemand of het signaal uit de experiabox analoog is? En zo ja, kan ik hem dan splitten en vervolgens aansluiten op de extra bel?

Alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Na de experia zou het een gewonen analoge verbinding moeten zijn. Ik neem aan dat jullie gewone telefoons er op aangesloten hebben, toch?
Een splitter zou op die manier prima moeten kunnen werken.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
Ja er zitten normale telefoons aan, ik ga vandaag een extra bel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@Niborx,

Kijk wel goed welk type je neemt , als de aansluit factor te groot is heb je zo de bel generator in je experiabox zo defect.

Dus zoek een exemplaar met EIGEN voeding (stekker in het stopcontact)!!

Meen dat de totale aansluit factor voor dit soort boxen 3 is , dus als je al een telefoon met aansluit factor 1 hebt mag je nog maximaal iets met aansluit factor 2 aansluiten.

Het oude annaloge net was beveiligd voor dit stroomen alleen kwam dan het bel signaal niet meer door (er zijn praktijk voorbeelden waarbij het met apparatuur met een totale aansluit waarde van 12 nog goed werkte).

Hier is dus een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
Hmm, thanks voor die reactie.Stond op het punt deze te bestellen: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045575 Maar deze is dan niet geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Volgens mij moet je die prima kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
We bestellen hem gewoon, en dan zien we wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@Niborx
Bij die extra bel komt ALLE energie uit de lijn dus sta niet verbaast dat er na een paar keer overgaan helemaal geen bel signaal meer uit het modem komt!!

Modems zijn over het algemeen niet beveiligd voor een te hoge aansluit factor (ik heb al diverse transistors in quattrovoxen van kpn vervangen omdat mensen gewoon dezelfde apparatuur als een annaloge lijn aansluiten).

Lees ook deze draad eens http://groups.google.com/...d/thread/04f5183fcdbd4cd3

Je kunt beter iets zoeken dat de lijn zo min mogelijk belast , dit kan ouderwets met relais of beter nog met een opto-koppeling.
Op de secundaire kant kun je in sommige gevallen aansluiten wat je wilt zonder kans te lopen dat je het modem kapot maakt.
Ik zie ze bij conrad niet bij staan , een voorbeeld met relais http://www.blue-comm.nl/telecom/bel.html

• Niborx
Kijk, en ik ben dus totaal niet thuis in de elektronica (meer de it kant). Maar die bel heeft toch een eigen stroomtoevoer vanaf de 220?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 23:08
Het belsignaal wordt via de telefoonlijn van stroom voorzien,

Staat erbij. Ik zelf denk dat het gewoon werkt magoed, zon modem kan toch ook een analoge telefoon van stroom voorzien met een belsignaal erin ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klopt helemaal, houd gewoon rekening met de door anderen reeds vermelde aansluitfactor. Ik heb er zelf ook eentje in m'n schuurtje zodat ik hem achter in m'n tuin altijd hoor. Geen enkel probleem, na de modem gedraagt de lijn zich inderdaad als een gewone klassieke analoge lijn.

Vroeger ging de PTT hier heel behoudend mee om. Ze voorzagen de contactdozen van een extra aansluitpunt EB. Normaliter was EB met een lusje doorverbonden met b (de lijn was a en b). Koos de klant (die zelf letterlijk niks mocht doen) voor een extra bel, dan werd die in plaats van dat lusje aangesloten zodat hij in serie stond met de bel in het telefoontoestel. Deze methode kostte de PTT geen extra belasting op de lijn, m.a.w. geen verhoging van de aansluitfactor.
Pagina: 1