O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Volgens mij iets van 10.0.0.138 ,of iets van 254.......... en nog iets.
Het adres om in je experia box te komen staat gewoon in de gebruikshandleiding (192.168.1.254) maar volgens mij is dat ook niet het probleem.vincedd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:20:
Volgens mij iets van 10.0.0.138 ,of iets van 254.......... en nog iets.
Het probleem is dat hij in de webinterface die opties niet kan vinden. En om eerlijk te zijn zou het mij niet verbazen als die opties er gewoon niet zijn. Het namelijk bekent dat als het een experia box van KPN is er een sterk in mogelijkheden beperkte firmware inzit...
Het is inderdaad geen probleem om in de admin-interface te komen (is trouwens 192.168.2.254, maar dat terzijde). Ik heb zelfs al poorten geforward (dank aan portforward.com).
En op zich zou het heel eenvoudig moeten zijn om na te gaan welke apparaten er aan de router hangen, maar in mijn geval staat er onder het kopje Ethernet: Geen apparaten gedetecteerd.
De router ziet dus geen apparaten in het netwerk, terwijl ik dit berichtje toch schrijven op een computer die via de router het internet benaderd. Het enige wat ik kan bedenken is dat de router mijn computer niet ziet omdat er nog een switch tussen hangt. Maar dan nog begrijp ik het niet, want de router deelt de ip-adressen uit en zou dus ook gewoon een lijstje met alle apparaten die een dhcp-lease hebben lopen, moeten kunnen laten zien.
Weet iemand of dit ergens te zien is in de interface of heeft KPN dit in zijn firmware afgeschermt?
En op zich zou het heel eenvoudig moeten zijn om na te gaan welke apparaten er aan de router hangen, maar in mijn geval staat er onder het kopje Ethernet: Geen apparaten gedetecteerd.
De router ziet dus geen apparaten in het netwerk, terwijl ik dit berichtje toch schrijven op een computer die via de router het internet benaderd. Het enige wat ik kan bedenken is dat de router mijn computer niet ziet omdat er nog een switch tussen hangt. Maar dan nog begrijp ik het niet, want de router deelt de ip-adressen uit en zou dus ook gewoon een lijstje met alle apparaten die een dhcp-lease hebben lopen, moeten kunnen laten zien.
Weet iemand of dit ergens te zien is in de interface of heeft KPN dit in zijn firmware afgeschermt?
O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Verwijderd
Moet als het goed is gewoon zichtbaar zijn. Bij mijn EB 787 van een week oud was ik het echter (ook) na een hard-reset (op verzoek van KPN helpdesk nav probleem internet....) kwijt. Voorheen keurig een lijst van "gedetecteerde apparaten"....Pieter.txt schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:49:
Het is inderdaad geen probleem om in de admin-interface te komen (is trouwens 192.168.2.254, maar dat terzijde). Ik heb zelfs al poorten geforward (dank aan portforward.com).
Ik krijg nu een nieuwe opgestuurd eind deze week......
Ik ben zeer benieuwd of je daadwerkelijk een admin login weet. Ik kan niet anders dan inloggen met kpn en wachtwoord. Daar kom ik geen DHCP-instellingen tegen.Pieter.txt schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:49:
Het is inderdaad geen probleem om in de admin-interface te komen (is trouwens 192.168.2.254, maar dat terzijde).
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Je kan met The Dude alle IP's zien wat er in je netwerk rondzwerft.... Als een mooie plaatje.
Ok, het is niet vanuit de router dus, maar vanaf een PC die er aan hangt. En of er een switch tussen hangt of niet, maakt niets uit.
Ok, het is niet vanuit de router dus, maar vanaf een PC die er aan hangt. En of er een switch tussen hangt of niet, maakt niets uit.
Ik gebruik Look@LAN. Eenvoudiger dan The Dude.
Of Sysco Network Magic Pro. Mooi plaatje komt daar uit en ook wel handig (voor beginners).
Of Sysco Network Magic Pro. Mooi plaatje komt daar uit en ook wel handig (voor beginners).
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Pagina: 1