Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem/situatie aan. Ik zit hier gedetacheerd bij een bedrijf en op dit moment is er gewoon erg weinig werk. Ik doe een beetje helpdesk/systeembeheer maar het werkt komt niet echt binnenstromen. Dit was een paar maanden geleden heel anders Ik heb het al geregeld dat ik een nieuw project krijg maar dat is natuurlijk pas over 3 weken, in september. Tot die tijd wil graag iets nuttigs doen.

Momenteel is mijn MCSA cursus gepauzeerd, dus daar valt niet veel aan te doen. Anders zou ik daar verder mee gaan. Mijn vraag is eigenlijk: Maken jullie dit soort gelijke situaties ook mee, en wat doe je er aan? Of wat doe je dan?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Youtube.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Webcomics lezen?

Bijbeunen kan vaak sowieso toch niet ivm concurrentiebeding in veel contracten.
Studie .. moet ook maar net een mogelijkheid zijn, en zoals je zelf zegt ben je daar al mee bezig maar ligt het stil.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:00:
Ik loop tegen het volgende probleem/situatie aan. Ik zit hier gedetacheerd bij een bedrijf en op dit moment is er gewoon erg weinig werk. Ik doe een beetje helpdesk/systeembeheer maar het werkt komt niet echt binnenstromen. Dit was een paar maanden geleden heel anders Ik heb het al geregeld dat ik een nieuw project krijg maar dat is natuurlijk pas over 3 weken, in september. Tot die tijd wil graag iets nuttigs doen.

Momenteel is mijn MCSA cursus gepauzeerd, dus daar valt niet veel aan te doen. Anders zou ik daar verder mee gaan. Mijn vraag is eigenlijk: Maken jullie dit soort gelijke situaties ook mee, en wat doe je er aan? Of wat doe je dan?
Zelfstudie voor andere certificeringen.. LPI bijvoorbeeld of andere zaken die je door zelfstudie zo onder de knie hebt...

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 11:41

TommyGun

Stik er maar in!

Internetten :P Been there, done that.

Studeren kan ook...

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 12-08-2009 10:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je bij ons gewoon je vaste projecten goed doet krijg je de ruimte om een "vrijdagmiddagprojectje" erbij te doen. Je mag hobby'en wat je wil als het maar technisch nut heeft. Waarom ga je je niet ergens in verdiepen? Iets leren wat je leuk vindt? Als het direct gerelateerd is aan je werk dan zal je werkgever het alleen maar toejuichen lijkt me.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

^^ met hem...

Ga eens spelen met verschillende concepten als PBX, LAMP enz...
Ik zit in het zelfde schuitje en ik ben bijv nu aan het spelen met Trixbox...

[ Voor 6% gewijzigd door Mike2k op 12-08-2009 10:03 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik koop als ik tijd over heb een paar (werkgerelateerde) boeken en lees die goed, waar nodig/mogelijk probeer ik het in een testomgeving uit. Dat hoeft overigens niet perse tech-gerelateerd zijn. Er zijn vast ook andere 'skill's die je wilt verbeteren.
Momenteel is mijn MCSA cursus gepauzeerd, dus daar valt niet veel aan te doen. Anders zou ik daar verder mee gaan
Ik heb die cursus nooit gedaan, maar kan je dan niet gewoon gaan voorwerken? Je weet wat er gaat komen. Dus ga alvast lezen, oefenen, etc.

En misschien zijn er ook wel projecten te verzinnen die je met wat tijd nu "gratis" kunt doen. Hoe staat bijvoorbeeld jullie eigen infra er voor, licht die eens door.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eX0duS
  • Laatst online: 18-11 21:41
Ik heb dat indicenteel ook wel eens gehad. Zelf vind ik het niet zo netjes om in de baas zijn tijd echt privé zaken te gaan doen, iedereen die doet dat vast wel eens.
Maar in mijn geval probeerde ik in elk geval dan wel iets nuttigs te doen wat zin had voor mijn werk.
Dit kan gewoon iets vrij simpels zijn zoals met HTML een site maken, of een e-book lezen en wat dingen uit proberen, noem het maar op...

Verwijderd

Topicstarter
eX0duS schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:13:
Ik heb dat indicenteel ook wel eens gehad. Zelf vind ik het niet zo netjes om in de baas zijn tijd echt privé zaken te gaan doen, iedereen die doet dat vast wel eens.
Ja, daar zit ik dus ook beetje mee, schuldgevoel. Ik zit her tenslotte voor veel geld per uur en dan zit je daar, vrijwel niks nuttigs (voor het bedrijf) te doen. Maar goed, dat hun niet goed hebben ingeschat dit ik eigenlijk niet meer nodig ben is niet geheel mijn probleem.

Verder, ik heb niet genoeg inzicht in het infra om het zonodig te kunnen verbeteren. Het feit dat ik in een organizatie zit van 150+ man en er per dag maar miscchien 1 a 2 echte problemen die meer dan 5 minuten van je tijd vragen bewijst wel dat het infra wel goed zit. De rest van de calls die we hier krijgen is zo iets als wachtwoord wijzigen *gaap*.

Ik ga geen youtube kijken op het werk, is naar mijn idee een beetje zinloos, webcomics ben ik niet zo geïnteresseerd in en houden mij niet lang genoeg bezig. Ik zou zelf graag een test omgeving willen inrichten, maar die hebben we niet, hoog uit een paar desktop machines met P4 die ik kan gebruiken.

Voor MCSA heb ik nog 1 onderdeel te gaan Exchange... en dat gebruiken wij hier niet. De boeken krijg ik pas als we er aan beginnen en ik heb hier geen software liggen voor Exchange. Zelf als ik die zou downloaden weet ik nog niet zo goed wat ik er mee moet, de stof die ik moet leren voor MCSA zou ik niet weten waar ik deze (gratis) kan krijgen.

ik ben persoonlijk ook liever praktisch bezig. Ik ben zo'n type dat meteen de installatie doet en pas een handleiding erbij pakt nadat het 4x fout is gegaan.

LPI is Misschien leuk... maar ik werk eigenlijk nooit met Linux servers, dan zal ik thuis al 1 gaan moeten onderhouden om die kennis scherp te houden.

Ik ga maar eens een nieuw koffiemachine uitzoeken, koffie hier is echt niet te drinken. Maar goed, heb hier een CD met oracle erop staan. Ga dat meer eens installeren op een PC'tje.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 11:41

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:24:
[...]
Ja, daar zit ik dus ook beetje mee, schuldgevoel. Ik zit her tenslotte voor veel geld per uur en dan zit je daar, vrijwel niks nuttigs (voor het bedrijf) te doen. Maar goed, dat hun niet goed hebben ingeschat dit ik eigenlijk niet meer nodig ben is niet geheel mijn probleem.
Het bedrijf heeft ook geen schuldgevoel als ze jou buiten flikkeren hoor. Je bent toch maar een nummertje. Nergens voor nodig dus, zolang ze dikke bonussen kunnen uitdelen dan maakt die paar euro die jij kost ook niet uit. Zolang je je werk maar doet en correct af werkt / krijgt is er niks mis met zo nu en dan privézaken regelen tijdens werktijd.

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 12-08-2009 10:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik ben persoonlijk ook liever praktisch bezig. Ik ben zo'n type dat meteen de installatie doet en pas een handleiding erbij pakt nadat het 4x fout is gegaan.
Misschien is dit dus een goed moment om vanaf nu dus proberen te weten wat je precies gaat doen en wat je kan verwachten, voor je een toets aanraakt. Eerst 4x fout doen wil je bij de klant vast niet meemaken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
[...]

LPI is Misschien leuk... maar ik werk eigenlijk nooit met Linux servers, dan zal ik thuis al 1 gaan moeten onderhouden om die kennis scherp te houden.
Was ook maar een voorbeeld... Legio andere zaken die je met zelfstudie kunt doen waardoor je ook voor je werkgever meer waard wordt.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
De meeste detacheerders hebben een abbo op Skillport voor deze verloren uurtjes.
Altijd handig, even een cursusje Timemanagement, Conflicthandling of iets anders.
Als er structureel veel werk zou zijn was er geen reden om een dure externe in te huren. Verloren uurtjes komt gewoon veel voor bij externen (in sommige hoeken van de IT, Ja ik weet dat JIJ het altijd druk hebt :) ).

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Dumpert? Beetje nieuws lezen.. GoT'en.. Zat te doen!

En als je echt iets werk gerelateerd wil doen, wat leuke testomgevingen opzetten oid.. beetje nieuwe producten testen.. Er is altijd wel wat te bedenken!

[ Voor 60% gewijzigd door m0nk op 12-08-2009 14:26 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

ik zou de tijd gebruiken om je eens te verdiepen in Linux/Unix er zijn nog steeds veels te weinig Linux/Unix mensen met kennis van zaken in Nederland.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:11
Als je je echt dood verveelt dan kan ik je StumbleUpon aanraden ;)
Je voert je interesses in, klikt de stumble knop en een willekeurige site die aan je voorkeuren voldoet wordt geladen.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:13:
ik zou de tijd gebruiken om je eens te verdiepen in Linux/Unix er zijn nog steeds veels te weinig Linux/Unix mensen met kennis van zaken in Nederland.
Ik heb zelf wel basis kennis van een linux machine/server. Op school wel eens het één en ander gedaan qua installatie DHCP/DNS enzo. Maar dan zou ik ook gerelateerd werk willen doen. En dan toch een serieuze certificering eraan tegen gooien. Dit zeker optie om te onthouden.

Nu, einde van de middag toch nog iets interresants op me bord gekregen. Heb nu een 7 a 8 jaar oude laptop die niet wil opstarten. Geeft een beetje vreemde signalen. Maar goed, bedankt voor jullie reacties.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 22:16

Cis

Bij mij op werk is het momenteel erg rustig. Hoe ik mijn tijd doorkom is proactief werken :)
Ik werk bij een relatief klein bedrijf, en we hadden nog geen fatsoenlijk create-user-script. Dus ben ik vorige week begonnen met een Powershellscriptje. Het script werkt nu naar behoren en gaat ons elke maand 3 (nieuwe collega's) x 10 min (tijd om user aan te maken) = 30 minuten schelen. Woohoo! :D
Morgen een ander proactief projectje beginnen :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Als systeembeheerder/helpdeskmedewerker gaat het meer dan eens voorkomen dat je echt uit je neus zit te eten, en dat is helemaal niet erg. Dat geeft ergens al een beetje aan dat je de systemen allemaal mooi onder controle hebt.

Wat je kan doen in deze tijd:

- Documenteren: De meeste Systeembeheerders hebben een broertje dood aan documenteren. Ik ben aan de andere kant altijd weer blij als ik ontdek dat de documentatie volledig is op de momenten dat ik ze echt eventjes nodig heb.
- Pro-actief oppakken van vervelende bugs, of andere zaken die je al tijden dwars liggen en waar je niet aan toe bent gekomen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cis schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:17:
Bij mij op werk is het momenteel erg rustig. Hoe ik mijn tijd doorkom is proactief werken :)
Ik werk bij een relatief klein bedrijf, en we hadden nog geen fatsoenlijk create-user-script. Dus ben ik vorige week begonnen met een Powershellscriptje. Het script werkt nu naar behoren en gaat ons elke maand 3 (nieuwe collega's) x 10 min (tijd om user aan te maken) = 30 minuten schelen. Woohoo! :D
Morgen een ander proactief projectje beginnen :)
Dus dan heb je nog meer vrije tijd om scripts te maken die je meer vrije tijd bezorgen :+

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Documenteren (netwerkkabels nummeren, schema's tekenen,...), netwerk bestuderen, monitoren,... en verder kijken of er nog wat te optimaliseren valt?

Labotijd nemen, er zal wel genoeg materiaal liggen om ermee te stoeien. Spelen met virtualisatie, tweaken, verbruik van materiaal monitoren (en hoe kan je dat inperken?),...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

het lijkt misschien een beetje een HK-reply, maar is wel serieus bedoeld: Installeer een sniffer en analyseer voor de gein eens wat er nou echt in en uit gaat.
Dikke kans dat de uitkomsten verrassend zullen zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KatirZan
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

als (er al) meer tijd is hier in mijn hok dan ben ik bezig met webdesign....grafische troep e.d., gewoon puur omdat ik het leuk vind.

daarnaast gebruik ik die kennis weer voor de ontwikkeling van ons intranet :)

er is altijd wel wat te verzinnen :)

Wabbawabbawabbawabba

• AMDFreak
  • Laatst online: 18-11 16:01

AMDFreak

Intel is zo..

GoTTen? ;)
Nieuwe gadgets uit proberen?
Netwerkstructuur bekijken?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

merauder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:04:
Als systeembeheerder/helpdeskmedewerker gaat het meer dan eens voorkomen dat je echt uit je neus zit te eten, en dat is helemaal niet erg. Dat geeft ergens al een beetje aan dat je de systemen allemaal mooi onder controle hebt.

Wat je kan doen in deze tijd:

- Documenteren: De meeste Systeembeheerders hebben een broertje dood aan documenteren. Ik ben aan de andere kant altijd weer blij als ik ontdek dat de documentatie volledig is op de momenten dat ik ze echt eventjes nodig heb.
- Pro-actief oppakken van vervelende bugs, of andere zaken die je al tijden dwars liggen en waar je niet aan toe bent gekomen.
Dit dus. Ik verveel me ook af en toe (netwerkbeheerder, 5000+ organisatie) maar ga dan op zoek naar verbeterpunten wetend dat het op niets kan uitdraaien. Er zijn altijd dingen bij te leren over de organisatie en haar niet-ontdekte bugs die je dan lekker kan ontdekken.

Indien je dus echt niks kunt vinden kun je altijd in de bestaande documenten duiken. Daar is bijna altijd wel wat te verbeteren.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

zelf studie?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik krijg al weer flashbacks van mijn IT-baan... Ik snap niet dat mensen dat meer dan een half jaar volhouden, een kantoorbaan. Slopend. Ik werd bijna depressief van het zelfde dagritme: opstaan, naar kantoor gaan, werken en tussen de youtubende collega's zitten, dan weer naar huis. Als ik dan zelf weinig werk had ging ik ook wel eens zitten WOGen, daar word je ook niet echt blijer van.

Als ik dat soort werk weer zou moeten doen dan zou ik in de tijd dat ik weinig te doen heb mij focusen op mijn eigen competenties. Bedenk wat je in de toekomst zou willen doen of wat je het bedrijf zou kunnen bieden op lange termijn en ontwikkel je daar verder in. Een mens is nooit uitgeleerd en zelf word je daar ook niet dommer van. Sterker nog; je hersenen hebben uitdaging nodig anders word je 'dommer' (meer moeite met rekenen etc.). Het gevaar van WOGen en zinloos internetten is echt veel te groot en contraproduktief.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Wat doe je nu voor werk Wilf? Ik herken het namelijk helaas te goed :|

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:59:
het lijkt misschien een beetje een HK-reply, maar is wel serieus bedoeld: Installeer een sniffer en analyseer voor de gein eens wat er nou echt in en uit gaat.
Een sniffer is leuk, wel eens vaker gebruikt voor een project op school. Daar werkte we toen nog met hubs, dus kreeg je ook de informatie binnen op je poort van andere studenten, die inderdaad kunt sniffen.

Maar hier werken we met switches, die dus niet aan broadcast doen :(. Ik zal er dus zelf wat op de ISA server moeten installeren denk ik?

Nogmaals bedankt voor alle replies, heb nu weer voldoende te doen en nog een hoop inspiratie over later.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

offtopic:
@ Guillome: ik ben terug in de theater- en muziekwereld: technicus, musicus, componist, producer, dat soort dingen (waar ik ook voor gestudeerd heb). Werk waarbij je je handen vaak moet gebruiken en erg vaak onderweg bent, heerlijk.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Mr.Nash schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:48:
[...]

Dit dus. Ik verveel me ook af en toe (netwerkbeheerder, 5000+ organisatie) maar ga dan op zoek naar verbeterpunten wetend dat het op niets kan uitdraaien. Er zijn altijd dingen bij te leren over de organisatie en haar niet-ontdekte bugs die je dan lekker kan ontdekken.

Indien je dus echt niks kunt vinden kun je altijd in de bestaande documenten duiken. Daar is bijna altijd wel wat te verbeteren.
Wat ook een leuke is, is dat je incidenten door gaat lezen die in het verleden zich hebben afgespeeld. Door dit te doen heb ik een ramp voorkomen (HD bleek stervende, kon snel vervangen worden)

• TRON
  • Laatst online: 17-11 09:59
@TS: bedenk verbetervoorstellen voor zaken die efficiënter kunnen. Maak je een goede sier mee.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De rustige momenten op het werk zijn de momenten waarop je meest efficient inspiratie kan opdoen. Op het gebied van webdesign, ontwerp, programmeren, etc

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Leuke antwoorden, maar ga eerst eens met je leidinggevende praten daar en leg het probleem uit. Wellicht kunnen ze je ook inzetten op een ander traject of op een andere afdeling, of zijn er andere problemen waar je ze bij kan helpen. Ga nooit op eigen houtje wat doen, want dat wordt vaak niet gewaarderd. Ga pro-actief te werk, dat is juist positief. Gewoon blijven zitten en je vervelen helpt niemand.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

The Eagle schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:59:
En jij denkt dat dit legaal is en dat men hier op zit te wachten? Het sniffen van het netwerk van een klant wordt nu niet echt op prijs gesteld, denk je ook niet?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aan de andere kant: als je veel tijd over hebt zijn er weinig problemen waar je achteraan moet en doe je je werk goed :)

Ik werk gelukkig niet met computers (TD in de gezondheidszorg), maar als ik tijd over heb ruim ik de boel op, kijk wat ik heb en waar het ligt, zodat ik bijna blind kan pakken wat ik nodig heb bij een klus. In feite is dat het zelfde wat Cis in "Wat te doen met "vrije" tijd op het werk?" doet: werk wat toekomstig werk makkelijker maakt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoek mensen, en als het even kan van het andere geslacht, op in dezelfde situatie en ga daamee uitgebreid koffie drinken, lunchen, enz. Ik heb ruim 2 jaar zo doorgebracht in het verleden. Zet schuldgevoel van je af, en relax.
Pagina: 1