[CentOS] Krijg trac niet aan de praat met Apache (500 error)

Pagina: 1
Acties:

• Hiemstra
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04-2023
Hi,

Ik heb nu ongeveer 5 uren zitten klooien en google afgespeurd, maar niks helpt om Trac te laten werken met Apache.

Wat versie info,
CentOS 4
Python 2.3.4
Laatste Trac

In mijn conf.d/trac.conf heb ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<VirtualHost *>
    ServerName trac.domein.nl

SetHandler mod_python
        PythonInterpreter main_interpreter
        PythonHandler trac.web.modpython_frontend
        PythonOption TracEnv /var/www/trac/testproject
        PythonOption TracUriRoot /testproject
</VirtualHost>

En dat levert mij een 500 ISE op, ik heb het ook al geprobeerd met Location zoals Trac zelf aanraad, maar dan krijg ik ook een internal server error

Uit de apache error log haal ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend: Traceback (most recent call last):
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/mod_python/apache.py", line 287, in HandlerDispatch\n    log=debug)
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/mod_python/apache.py", line 457, in import_module\n    module = imp.load_module(mname, f, p, d)
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/Trac-0.11.5-py2.3.egg/trac/web/__init__.py", line 8, in ?\n    if not os.path.isdir(get_distribution('genshi').location):
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/setuptools-0.6c9-py2.3.egg/pkg_resources.py", line 270, in get_distribution\n    if isinstance(dist,Requirement): dist = get_provider(dist)
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/setuptools-0.6c9-py2.3.egg/pkg_resources.py", line 156, in get_provider\n    return working_set.find(moduleOrReq) or require(str(moduleOrReq))[0]
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/setuptools-0.6c9-py2.3.egg/pkg_resources.py", line 626, in require\n    needed = self.resolve(parse_requirements(requirements))
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend:   File "/usr/lib/python2.3/site-packages/setuptools-0.6c9-py2.3.egg/pkg_resources.py", line 524, in resolve\n    raise DistributionNotFound(req)  # XXX put more info here
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend: DistributionNotFound: genshi

Nu las ik ergens dat mijn python te oud kon zijn, maar als ik de trac start via de build-in webserver dan werkt het als een zonnetje, iemand een idee? of ervaring

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams

Verwijderd

Staat selinux aan? Dit kun je checken met sestatus

Verwijderd

Je wilt echt geen mod_python gebruiken dat is echt ontzettend traag. Ik raad je wsgi aan wil je redelijke performance halen.

Ik ben zelf niet zo'n fan van Trac om eerlijk te zijn. Trac met Git is echt halfgaar en zit vol met bugs. Ik vind Trac qua features helemaal niet bijzonder. Wil je meer functionaliteit dan zul je Trac plugins moeten installeren. Een aantal hier van zie ik eigenlijk als core feature maar klaarblijkelijk de developers van Trac niet. Redmine is een leuk alternatief. ;)

• Hiemstra
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:00:
Staat selinux aan? Dit kun je checken met sestatus
Ja, selinux staat aan, en dat leid mij hier heen:
http://trac.edgewall.org/wiki/TracWithSeLinux

Bedankt, ik had hier nog niks over gelezen ik ga zo even kijken!
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:02:
Je wilt echt geen mod_python gebruiken dat is echt ontzettend traag. Ik raad je wsgi aan wil je redelijke performance halen.

Ik ben zelf niet zo'n fan van Trac om eerlijk te zijn. Trac met Git is echt halfgaar en zit vol met bugs. Ik vind Trac qua features helemaal niet bijzonder. Wil je meer functionaliteit dan zul je Trac plugins moeten installeren. Een aantal hier van zie ik eigenlijk als core feature maar klaarblijkelijk de developers van Trac niet. Redmine is een leuk alternatief. ;)
Hmm, ik zal daar ook even naar kijken, maar wat is 'ontzettend traag' ik heb wel eens eerder gewerkt als 'gebruiker' met trac. Ik geloof de zelfde configuratie en dat was niet echt irriterend traag oid.
Redmine ziet er ook leuk uit, maar het maakt mij in princiepe niet uit wat ik gebruik zolang mijn klanten maar tickets kunnen indienen en milestones/project status kunnen bekijken.

Ik gebruik het icm. SVN, Git heeft nog geen ingebouwde ondersteuning voor Coda (of andersom)

Bedankt voor de reacties zover _/-\o_

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 21:44
Heb je Genshi wel geinstalleerd? Trac heeft nog een aantal libraries nodig namelijk.
toevallig gisteren zelfde configuratie (alleen dan Debian) opgezet
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:02:
Trac zelf zegt precies het omgekeerde :?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

idd, ik zie de melding ook staan. Had hier onder Ubuntu ook ruzie mee, je moet python-genshi hebben (zo heet het onder Ubuntu).

Overigens draait Trac prima onder mod_python en snel zat ook.

• Hiemstra
hostname schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:51:
Heb je Genshi wel geinstalleerd? Trac heeft nog een aantal libraries nodig namelijk.
toevallig gisteren zelfde configuratie (alleen dan Debian) opgezet
Gloeiende, die had ik nog niet nee. En nu werkt het inderdaad! Ik heb hier nu meer dan 6 uren inzitten en dan blijkt het altijd zo'n klein geval te zijn. Erg frustrerend, maar het werkt ;) Bedankt!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Hiemstra schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:19:
[...]

Gloeiende, die had ik nog niet nee. En nu werkt het inderdaad! Ik heb hier nu meer dan 6 uren inzitten en dan blijkt het altijd zo'n klein geval te zijn. Erg frustrerend, maar het werkt ;) Bedankt!
Niet om een schop na te geven, maar je laatste logregel:

code:
1
[Tue Aug 11 23:49:14 2009] [error] [client 10.0.0.0] PythonHandler trac.web.modpython_frontend: DistributionNotFound: genshi

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Het was dus helemaal niet zo lastig als het lijkt, maar goed lezen van logs is érg belangrijk.
Pagina: 1